Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg startet nettopp i ny jobb, og så langt har det bare vært kjeft og beskyldninger. Jeg merker at dette ikke er sunt for meg, spesielt med tanke på at dette er problemer som kunne vært luket ut om arbeidsgiver hadde stilt de rette spørsmålene. Som det er nå fremstår det som om de har antatt en hel masse om meg, som jeg verken har sagt eller skrevet. Desverre er det jeg som får skylda fordi de ikke har lest papirene mine godt nok. Så mye kjeft som jeg får er ikke sunt. Bør jeg like greit slutte? 

Anonymkode: 3d87b...c3e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja så lenge du kan få ny jobb relativt greit. Ingen vits å finne seg i slik, blir du for lenge går det gjerne utover helsa. 

• Liker 1
Skrevet
enda1anonymbruker skrev (1 time siden):

Ja så lenge du kan få ny jobb relativt greit. Ingen vits å finne seg i slik, blir du for lenge går det gjerne utover helsa. 

Jeg er virkelig helt ny i jobben! Forventet en sink or swim situasjon, men jeg føler så langt bare at jeg drukner på grunn av arbeidsgiver. Er det i det hele tatt innafor å gi seg nesten med en gang? 

• Hjerte 2
Skrevet

Ja det vil eg si. Du er kanskje enda i prøvetiden? Da er det absolutt innafor. Prøvetiden er nå både for arbeidsgiver og arbeidstaker. Enkelt og greit levere oppsigelse om du har tilbud om ny jobb. Si at dette er ikke noe for meg og eg fikk et bedre tilbud.

Viss sjefen bare kjefter så kan han nå fikse opp i problemene selv. 

Alle burde nå ha litt forståelse for at folk er nye i jobben. En ting er saklig kritikk, men det å kjefte ut folk og utpeke syndebukker er ikke greit.

Slik sjefen har oppført seg til nå kan du virkelig tenke deg å bli i den jobben noen år?

• Liker 2
Skrevet

Før du slutter bør du benytte anledningen til å kjefte litt tilbake. Sjefer er sjeldent i stand til å håndtere det.

Anonymkode: 25737...944

• Liker 1
Skrevet

Det er helt greit å gi seg når man selv føler seg ferdig.

Men hva har du gjort, for å bedre din situasjon? Du sier arbeidsgiver ikke stiller rett spørsmål, må de stille spørsmål før du gir dem svaret du mener de er ute etter?
Det er dårlig lederstil å kjefte masse, men arbeidstaker har også ansvar for å oppklare misforståelser...

Har du sagt at du føler de forventer en høyere/annen kompetanse enn du innehar? Har du sagt at du ikke kan en oppgave tilstrekkelig og har behov for mer opplæring?

Anonymkode: 55ea9...db0

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er helt greit å gi seg når man selv føler seg ferdig.

Men hva har du gjort, for å bedre din situasjon? Du sier arbeidsgiver ikke stiller rett spørsmål, må de stille spørsmål før du gir dem svaret du mener de er ute etter?
Det er dårlig lederstil å kjefte masse, men arbeidstaker har også ansvar for å oppklare misforståelser...

Har du sagt at du føler de forventer en høyere/annen kompetanse enn du innehar? Har du sagt at du ikke kan en oppgave tilstrekkelig og har behov for mer opplæring?

Anonymkode: 55ea9...db0

Ja, dette har jeg sagt. Jeg har bedt om opplæring på det jeg ikke kan, og vært ærlig. Men sjefen har kommet og kjeftet over ting jeg føler burde tas opp i et intervju, eller en samtale før oppstart. Dvs, har du erfaring med dette? Hvor mye erfaring har du med denne typen oppgave? 

Jeg har helt oppriktig bare blitt sendt ut i det, og fått fornærmelser slengt i trynet når jeg ikke mestrer det med en gang, eller har blitt utrygg på egne egenskaper. 

Skrevet

Om jeg hadde fått kjeft på jobb så hadde jeg sluttet. Jeg er voksen og krever å bli snakket til på en voksen måte, jeg er ikke en drittunge som har sparket katta til naboen.

Anonymkode: 20146...48f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...