AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Jeg begynte som renholder på en ungdomsskole i August. Har jobbet på barneskole og videregående skole før. En av mine kollegaer hører på musikk hele dagen. Han har en Bluetooth høyttaler på sin vasketralle, som han spiller musikk på hele dagen. Ikke så veldig høyt, men det er forstyrrende. Vi beveger oss blandt elever og lærere hele tiden På de andre skolene jeg har jobbet, så var ikke dette lov. Hva mener du? Er det greit å spille musikk på jobb? Anonymkode: 9f826...a14
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Herregud, nei det er ikke greit. Må i så fall bruke ørepropper. Anonymkode: 15c94...5d9 9 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Selvsagt er det ikke greit. Skal man høre på musikk, bruker man øretelefoner. Det er helt ok å si ifra. "Jeg synes det er litt slitsomt med musikken hele tiden. Kan du være så snill å bruke hodetelefoner om du vil høre på musikk?" Anonymkode: 26b3f...6f2 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt er det ikke greit. Skal man høre på musikk, bruker man øretelefoner. Det er helt ok å si ifra. "Jeg synes det er litt slitsomt med musikken hele tiden. Kan du være så snill å bruke hodetelefoner om du vil høre på musikk?" Anonymkode: 26b3f...6f2 Vi har ikke lov å bruke hodetelefoner på jobb. Grunnen er at vi også har ansvar med å følge med hvis noe skjer med elever. Vi andre bruker airpods frem til elevene kommer, så tar vi de ut. Anonymkode: 9f826...a14
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har ikke lov å bruke hodetelefoner på jobb. Grunnen er at vi også har ansvar med å følge med hvis noe skjer med elever. Vi andre bruker airpods frem til elevene kommer, så tar vi de ut. Anonymkode: 9f826...a14 Da er det helt greit å bare be ham skru den av. Det er ingen rett å høre på musikk på jobb. Er det til sjenanse for andre, skal han skru av. (og om han ikke gjør det ville jeg tatt det opp med sjefen). Anonymkode: 26b3f...6f2 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 Hadde det vært meningen at det skulle være musikk i fellesarealet hadde det vært spilt gjennom byggets anlegg... Anonymkode: 44cc1...db2 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #7 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvsagt er det ikke greit. Skal man høre på musikk, bruker man øretelefoner. Det er helt ok å si ifra. "Jeg synes det er litt slitsomt med musikken hele tiden. Kan du være så snill å bruke hodetelefoner om du vil høre på musikk?" Anonymkode: 26b3f...6f2 Jeg sa ifra til leder like etter jeg startet her. Han skulle ta det opp. Men det har ikke skjedd. Men han ser ikke hva som skjer her. Han er hele tiden rundt på de andre skolene han er leder for. Anonymkode: 9f826...a14
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #8 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er det helt greit å bare be ham skru den av. Det er ingen rett å høre på musikk på jobb. Er det til sjenanse for andre, skal han skru av. (og om han ikke gjør det ville jeg tatt det opp med sjefen). Anonymkode: 26b3f...6f2 Jeg vet ikke om det er til sjeanse for elevene, men tviler på at de liker det. De hører ikke på sånn musikk 🤣 Anonymkode: 9f826...a14
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #9 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hadde det vært meningen at det skulle være musikk i fellesarealet hadde det vært spilt gjennom byggets anlegg... Anonymkode: 44cc1...db2 Ja, akkurat Anonymkode: 9f826...a14
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #10 Skrevet 3. november 2023 Bør jeg ta det opp med øverste leder, siden sjefen vår ikke gjør noe? Anonymkode: 9f826...a14
Jaane doe Skrevet 3. november 2023 #11 Skrevet 3. november 2023 Nei, det skjønner jeg godt at er forstyrrende. Når jeg jobbet som renholder hørte jeg på musikk hele dagen, men på trådløse ørepropper så andre slapp å høre musikken min.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #12 Skrevet 3. november 2023 Jaane doe skrev (37 minutter siden): Nei, det skjønner jeg godt at er forstyrrende. Når jeg jobbet som renholder hørte jeg på musikk hele dagen, men på trådløse ørepropper så andre slapp å høre musikken min. Vi jobber ikke sammen ofte, men det er jo andre folk på skolen også Anonymkode: 9f826...a14 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #13 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da er det helt greit å bare be ham skru den av. Det er ingen rett å høre på musikk på jobb. Er det til sjenanse for andre, skal han skru av. (og om han ikke gjør det ville jeg tatt det opp med sjefen). Anonymkode: 26b3f...6f2 Har snakket med leder. Han gjorde ikke noe. Sa bare at han skulle ordne opp i det Anonymkode: 9f826...a14
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #14 Skrevet 3. november 2023 Det hadde ikke plaget meg. Anonymkode: 25e95...a0a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #15 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det hadde ikke plaget meg. Anonymkode: 25e95...a0a Det er bra 😊 Anonymkode: 9f826...a14
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #16 Skrevet 4. november 2023 Ingen flere som mener hva jeg burde gjøre? Bare la det være? Gi beskjed til leder en gang til? Anonymkode: 9f826...a14
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #17 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen flere som mener hva jeg burde gjøre? Bare la det være? Gi beskjed til leder en gang til? Anonymkode: 9f826...a14 Hvorfor sa du ifra til lederen første gang? Er det fordi det plager deg? Anonymkode: 25e95...a0a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #18 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor sa du ifra til lederen første gang? Er det fordi det plager deg? Anonymkode: 25e95...a0a Det plager meg når vi jobber sammen ja. Og jeg tenker på resten av de som er på skolen Anonymkode: 9f826...a14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå