AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Har bodd her i 2 år. Her vi bor er det liksom 4 hus som et "samlet". Vi har samme gårdsvei. Det går ann å kjøre opp fra begge sidene, den ene siden litt brattere enn den andre. Til vanlig bruker vi bare den siden som er nærmest oss, men når det har snødd mye på natta hender det jeg kjører der det ikke er så bratt. Jeg jobber nattevakt, og den er ikke brøytet så tidlig. Den andre innkjøringen går rett forbi huset hennes. Vet hun ikke liker vi bruker den, men vi gjør det aldri når det ikke er snø, kun etter nattevakt hvis det har snødd mye. Jeg kjørte der i dag tidlig, da det har kommet mye snø her vi bor. Hun stod ute, jeg hilste, men hun reagerte ikke så mye. Hun holder seg litt for seg selv, er en eldre dame. Nå lurer jeg på om jeg skulle gått bort til henne med en julehilsen? Får å hilse å forklare hvorfor jeg kjørte der. Eller er det kleint etter 2 år? Anonymkode: bd57d...6d7
JuliaKepler Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Ikke ta med en julehilsen, kun gå bort og forklar deg. Du skal smiske deg til å bruke veien du antar hun ikke liker at du bruker? 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Det ville jeg synes var kleint. Så lenge du har lov til å kjøre der, ser jeg ikke hvorfor du skal forklare eller unnskylde noe som helst. Om det er hennes private vei, så selvsagt, da bør dere få tillatelse fra henne FØR dere bruker den. Men det høres jo ikke ut som om det er tilfellet her. Hun kan mislike det så mye hun vil, men er det en vei dere har lov å kjøre på, er det bare rart å skulle unnskylde at dere bruker den. Anonymkode: a8416...9bd 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 Du kjører et vei du har lov til å kjøre, hun er sur....Du trenger hverken forklare deg eller gi henne gave. Anonymkode: fbb75...8d2 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 Julehilsen? 3. november? Anonymkode: 78347...f01 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 Jeg syns det hørtes hyggelig ut, HI. Ikke kleint, syns jeg. Viktig å ha et ok forhold til naboene. Hvis julehilsen er for tidlig så kjøp en liten "høstgoodiebag"? Blomst, te, sjokolade, gresskat, rødvin eller spekemat f.eks. Anonymkode: fa5c9...dd3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #7 Skrevet 3. november 2023 Skal være helt ærlig og si at dersom jeg hadde vært naboen som fikk en julehilsen for bruk av veien hadde jeg tenkt "Åja, hun tar seg råd til å gi meg en julehilsen, men ikke betale for vedlikehold og måking av veien. Griske faen". Anonymkode: 6c180...054 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #8 Skrevet 3. november 2023 Litt tidlig med julehilsen i starten av november i hvert fall 😅 Anonymkode: a8435...a12
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #9 Skrevet 3. november 2023 Det er alltid hyggelig å vise omtanke og gi en julehilsen til naboer, spesielt hvis du merker at det kan ha oppstått en misforståelse. Etter 2 år kan det være en fin gest å gå bort til henne med en julehilsen og forklare hvorfor du kjørte der. Det viser at du bryr deg og ønsker å opprettholde et godt naboskap. Det er aldri for sent å være vennlig og imøtekommende! Anonymkode: 713aa...3c0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #10 Skrevet 3. november 2023 Jeg blir møkkagretten av snøkaos så ikke rart hun er sur. 🙈 Har en nabo som alltid skal sosialere når jeg holder på å måke ut bilen av en snøhaug for å dra å handle middag. Da er jeg ikke i humør.. Hilser hun ikke på deg så er det ikke sikkert hun er så interessert i å være veninner. Egentlig er det fint å holde naboer litt på avstand har jeg lært. man vet aldri hva slags folk de er. Anonymkode: 01b31...0bd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #11 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal være helt ærlig og si at dersom jeg hadde vært naboen som fikk en julehilsen for bruk av veien hadde jeg tenkt "Åja, hun tar seg råd til å gi meg en julehilsen, men ikke betale for vedlikehold og måking av veien. Griske faen". Anonymkode: 6c180...054 Veien er ikke hennes private, men siden den går så nær huset hennes bruker vi den ikke. Solm jeg skrev i HI er det bare snakk om tilfeller når det er kommet mye snø på natta, og jeg skal hjem fra jobb. Den andre veien er ganske bratt. Anonymkode: bd57d...6d7
Bombasi Skrevet 3. november 2023 #12 Skrevet 3. november 2023 I utgangspunktet hyggelig å gjøre, men hvis dama er sur og gretten av seg, og har lagt deg for irritasjon, så tenker jeg at du likegodt kan la være. En julehilsen blir da fort imot sin hensikt, og det ender ikke slik du håper på og ønsker deg. At du kjører på en offentlig vei trengs da ikke unnskyldes eller forklares. Men enkelte naboer har bare det med å irritere seg over andre naboer. Hadde det ikke vært pga kjøring så hadde det sikkert vært for noe annet. Virker som om at folk lar seg underholde av å gå rundt å surmule ovenfor naboene. Og da er det om å gjøre å holde seg til seg og sitt... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå