AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Jeg har hatt litt diskusjoner med kollegaer om hvordan de kjører på nysnøen (nettopp fordi det første snøfallet kom i natt her vi bor). Jeg og flere kollegaer er sånn at vi blir nervøse og kjører SAKTE (sikkert til stor arg for andre bilister). Andre kollegaer kjører "som normalt" og følger fartsgrensene samme hva. Litt sånn 50/50 egentlig. Personlig føler jeg meg i veien for andre bilister og stopper i busslommer om det blir flere enn 2 biler bak meg, men det tar da evig lang tid å komme seg hjem også 😅 Men tenker også "better safe than sorry" da jeg har sklidd og kræsjet på nysnø tidligere. Anonymkode: 95ec8...1d9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Kjører ganske hvasst. Anonymkode: 6ba93...38c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Prøver å holde fartsgrensen. Samtidig holder jeg god avstand der det er slaps på veien. Synes ordentlig vinterføre er godt å kjøre på. Anonymkode: ca18a...816
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 Holder god avstand, men ellers kjører jeg som normalt. Tviholder ikke på fartsgrensen, men kjører etter forholdene. Kjenner bilen og dekkene godt, så klarer fint å følge trafikken og kan kjøre uten å være nervøs. (Er skodd etter forholdene, og har gode vinterdekk). Anonymkode: d26d4...d14
Hedda-78 Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 Kjører rolig i svinger, ruller inn mot kryss og bruker bremsene mindre. Holder god avstand, og beregner større avstand/luker når jeg skal svinge inn på en forkjørsvei f.eks. slin at jeg slipper å akselerere hardt samtidig som jeg svinger. 1
Gjest Adobyen Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 Jeg kjører forsiktig og vinter er ok,bortsett fra vei-is.For mange år siden, krasjet jeg med en bil i bunnen av en bratt bakke, Den kom fort og kuttet svingen før den skulle opp bakken. Den stoppet ikke,men kjørte videre. Jeg fikk noen småskader på forskjermen på min gamle, bulkede bil. Det gikk jo greit, men den ekle følelsen sitter fortsatt igjen.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #7 Skrevet 4. november 2023 Jeg holder fartsgrensen der det er mulig, skodd etter føre, tar det mer med ro i svinger/kryss etc, god avstand til bilder. Har vinter 6 mnd i året, skulle vi kjørt salte hele tiden hadde vi ikke kommet noen vei Anonymkode: b3e08...e94
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #8 Skrevet 4. november 2023 Nysnø er ikke glatt, med vinterdekk på kan en kjøre som normalt helt trygt. Anonymkode: d61ed...f20
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #9 Skrevet 4. november 2023 Kjører etter forholdene. Føret kan jo variere mye på korte avstander, så ser an, tilpasser farten føret, veien og andre faktorer som kan spille inn. Sikkerhet først. Anonymkode: ebeb1...9bd
Rosa Dartle Skrevet 4. november 2023 #10 Skrevet 4. november 2023 Jeg er fryktelig pysete i starten. Vet at jeg kjører mer pysete enn nødvendig, for når jeg kommer litt inn i det kjører jeg helt annerledes. Så lenge man er godt skodd skal man i utgangspunktet kunne kjøre ganske vanlig, så fremt veiene er brøytet.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #11 Skrevet 4. november 2023 Jeg kjører som deg ts, rolig og kontrollert. Viktigere å komme trygt fram enn fort fram. Det haster ikke! Anonymkode: f94bb...c50
Mt3 Skrevet 4. november 2023 #12 Skrevet 4. november 2023 Kjører stort sett fartsgrensen men avpasser farten mer i svinger, kryss og på uoversiktlige strekninger. Nysnø er som regel veldig greit å kjøre på, saltet snø er værre og glatt hardpakket snø eller ren glatt is krever ofte litt roligere tempo selv med piggdekk. Bilen jeg har nå er helt dritt å kjøre i dyp sørpe.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #13 Skrevet 4. november 2023 Kjører som vanlig både på ny og gammel snø. Er det hard snø med is på toppen roer jeg litt ned Anonymkode: 331b9...6a9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #14 Skrevet 4. november 2023 Tar t-banen. Gidder ikke å kjøre bil når det er snø og is. Anonymkode: e4d4f...2c3
Eva-Lena Skrevet 4. november 2023 #15 Skrevet 4. november 2023 På boligfeltet jeg bor så kjøres det nærmest rally for å komme frem i slapset. Er såpass oversiktlig at det er ingen fare for å kjøre på noen eller kræsje. På ordentlige veier kjører jeg forsiktig. Har vært i front til front kollisjon én gang og håper aldri mer, derfor gjør iallefall jeg mitt for å ikke forårsake en ulykke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå