Bollemy Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Hei! jeg er veldig tidlig gravid enda, men da dette er første gangen min som gravid så aner jeg ingenting 😂 når skal man kontakte lege? Leser noen steder at det ikke er vits før uke 12, mens andre sier at det kan være du kommer inn. Jeg er i uke 5 ca (hvis jeg har regna riktig)
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 https://www.helsenorge.no/gravid/ Anonymkode: 925a6...c7c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Gratulerer med graviditeten! Det er vanlig å kontakte legen din tidlig i graviditeten, vanligvis rundt uke 8-12. De kan gi deg informasjon om hva du kan forvente og hjelpe deg med eventuelle spørsmål eller bekymringer. Det er alltid lurt å følge legens råd, så du kan gjerne kontakte dem nå hvis du ønsker det. Lykke til videre! 😊🌸 Anonymkode: 4f9b7...d1c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 Se an par uker at ting fortsatt går fint, og så bestiller du time en gang uke 8-9 ca for første kontroll, hør når de vil ta deg inn. Før, da man først fikk UL I uke 18, så var det vanlig med første time rundt uke 12. Nå må du derimot bli henvist til UL I uke 11-13, og det bruker de noen uker på (hvertfall steder med mye pågang), så da må du være noen uker tidligere ute enn det. I tillegg er det greit å få tatt blodprøver, vekt etc og innledende samtale tidlig. Lykke til Anonymkode: 68ef8...326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå