Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før penger blir overført fra en konto til en annen

Anbefalte innlegg

Skrevet

....fra ulike banker?

Skrevet

Opptil 3 virkedager.

Anonymkode: 76154...0c7

Skrevet

Hvis du førte over i dag er det ikke sikkert det synes før mandag

Jeg hwr straksbetaling hos dnb og min erfaring er at folk får penger fort når jeg sender. 

Anonymkode: efefb...3d1

Skrevet

Hvis du overførte i dag kommer det enten på mandag eller tirsdag. Mest sannsynlig tirsdag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du førte over i dag er det ikke sikkert det synes før mandag

Jeg hwr straksbetaling hos dnb og min erfaring er at folk får penger fort når jeg sender. 

Anonymkode: efefb...3d1

Selvfølgelig får de pengene fort med straksbetaling. 🙄

Anonymkode: 06196...54d

Skrevet

Jeg gjorde en vanlig bankoverføring fra en bank til en annen i dag kl 13 og pengene var på konto rett etter kl fire. 

Anonymkode: 3952f...c52

Skrevet

Hvis det betales før kl 1330 skal pengene være på konto senest kl 16 samme dag.  Etter kl 1330 vil de bli overført på neste arbeidsdag kl 0600.  Ergo betaling etter kl 1330 på fredag er ikke på konto før mandag morgen

Men: Om det innbetales til en bedrift så vil det ikke bli registrert på din faktura/ kredittkort e.l før bedriften har registrert innbetalingen. Dette kan ta noen dager, alt etter hvilket system bedriften har for filhenting fra banken og hvilken type betaling som ble utført. Har du betalt uten KID tar det ofte ekstra lang tid. 

Anonymkode: a4a07...189

• Hjerte 1
Skrevet
Fountaine skrev (5 timer siden):

Hvis du overførte i dag kommer det enten på mandag eller tirsdag. Mest sannsynlig tirsdag.

Helt feil. Det kommer i dag eller mandag. Absolutt ikke tirsdag. 

Anonymkode: 0792b...e35

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men: Om det innbetales til en bedrift så vil det ikke bli registrert på din faktura/ kredittkort e.l før bedriften har registrert innbetalingen. Dette kan ta noen dager, alt etter hvilket system bedriften har for filhenting fra banken og hvilken type betaling som ble utført. Har du betalt uten KID tar det ofte ekstra lang tid. 

Det tar ikke ekstra lang tid før pengene er på mottakers konto selv om det kan ta litt tid før mottaker oppdager det, avhengig av mottakers rutiner.

Skrevet
Donaldine skrev (4 timer siden):

Det tar ikke ekstra lang tid før pengene er på mottakers konto selv om det kan ta litt tid før mottaker oppdager det, avhengig av mottakers rutiner.

Jeg skrev ikke det heller. Jeg presiserte at det kan ta tid før mottaker registrere det, fordi noen tror at dette blir oppdatert samtidig ned at banken får pengene 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...