Gå til innhold

Hvorfor må mannen alltid ta initiativ til sex og kos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg (M36) og dama (K29) har vært samboere i noen år, har barn og hus. Men har hele tiden vært meg som må ta initiativ, er ofte ikke så vanskelig å få igang noe, så lenge hun ikke er for trøtt, har sovnet når jeg legger meg, eller bare avviser meg. Hun (og tidligere kjærester) har sagt at jeg er god i senga.

Hvis jeg ikke tar initiativ så har vi ikke sex i det hele tatt, heller ingen klemmer, kyss, massasje eller noe. Lever da kun som venner i et kollektiv. Har tatt det opp en gang for lenge siden, hun tok iniativ samme kvelden og thats it. Som regel så går hun hvis jeg klenger på henne, prøver å kose e.l. Blir litt som vennen du ga opp fordi det aldri passet.

Kanskje unødvendig å si at hun ikke gjør noen innsats for å sminke seg, kle seg i sexy undertøy e.l. men bare tar på soveklær og går og legger seg. Skal hun være hjemme så er det usminket og chilleklær, men jeg ordner håret, går med pent tøy og prøver å se like bra ut hjemme som ute. Skal hun ut så tar det to timer på badet for å se bra nok ut for alle andre menn.

Har sluttet helt med alt for å se om hun endrer seg, men nå er vi så og si bare venner. For meg betyr det at forholdet er slutt. Kanskje det egentlig har vært det lenge? Men spurte henne litt om fremtidsplaner, mål og drømmer osv, men hun virket fornøyd slik ting er. Ingen mål. Ingen hint om noe. Selv er jeg veldig lite interessert i et forhold hvor jeg hverken får noe av dama eller får lov å møte andre damer. Og gidder ikke være den eneste som tar initiativet lenger.

Vi krangler nesten ikke, og forholdet har veldig få negative sider. Bare at de positive heller ikke er der...

Er det noen kvinner som kjenner seg igjen og kan forklare hva som gjorde at dere ikke ville ta initiativet, men heller ikke gjorde det slutt?

Finnes det damer som er fornøyd med et forhold der det mest spennende som skjer er nytt-på-nytt mens man strikker?

Anonymkode: 3324b...62b

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen med det å aldri ta initiativ.

Jeg har aldri lyst på sex/tanker om å ha sex uten at det er et utløsende stimuli i forkant. 

Det er først når en partner tar initiativ jeg får lyst. Da får jeg lyst hver gang, og kunne fint hatt sex hver dag.

Om partner ikke tar initiativ, kan jeg like fint gå et år uten sex, som med sex hver dag.

Kan vel kanskje kalles en ekstremvariant av responsiv lyst😊

Anonymkode: 355fe...61e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

det noen kvinner som kjenner seg igjen og kan forklare hva som gjorde at dere ikke ville ta initiativet, men heller ikke gjorde det slutt?

Jeg tar ikke initiativ til sex fordi jeg aldri er kåt lenger. Da jeg var yngre og fortsatt hadde lyst, så tok jeg initiativ nesten like ofte som min mann. Jeg gjør det ikke slutt fordi jeg elsker min mann og ønsker å leve sammen med ham.

Anonymkode: 7dcfa...832

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selv er jeg veldig lite interessert i et forhold hvor jeg hverken får noe av dama eller får lov å møte andre damer. Anonymkode: 3324b...62b

Men har du lyst til å møte andre damer?

Skjønte ikke helt den. Om du like gjerne kan ha sex med andre, hvorfor har du kjæreste da? 
Altså. Jeg skjønner jo at du vil ha sex med kjæresten din, men at du like gjerne kan knulle noen andre skjønner jeg ikke.

Det er ikke normalt å ville ha sex med andre en kjæresten.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg opplevde det motsatte. Er en av de kvinnene som tok initiativet hele tiden når jeg var gift...Ble sjeldent avvist da. Så der var jeg heldig. Dog var det andre grunner som førte til skilsmisse. 

Den tiden jeg løp 3 mil i uka så var det han som tok initiativet til sex. Så jeg fikk et veldig lavt selvbilde etterhvert og følte meg ikke god nok i det hele tatt. 

Så mitt råde er vel dette. Føler du deg ikke verdsatt og satt pris på så gå fra forholdet.

Jeg er sikker på at det finnes ei jente der ute som synes og opplever at du er sexy som få.

Er jo en fordel om dere har lik seksuell lyst ❤️.

Da blir det meste så mye enklere......

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønte ikke helt den. Om du like gjerne kan ha sex med andre, hvorfor har du kjæreste da? 
Altså. Jeg skjønner jo at du vil ha sex med kjæresten din, men at du like gjerne kan knulle noen andre skjønner jeg ikke.

Mente at jeg ikke er interessert i å leve resten av livet i en situsjon hvor jeg ikke føler at jeg er i et forhold (blir avvist) men heller ikke er singel, med de fordelene og mulighetene det medfører.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er dårlig på å ta initiativ men jeg er alltid med på sex når mannen initierer. Vi har snakka mye om det og begge skulle ønske det var mer naturlig for meg å ta initiativ men både jeg og mannen vet at det ikke handler om at jeg ikke er interessert. Han føler seg verdsatt, sett og attraktiv fordi jeg er flink til å gi kontakt gjennom døgnet i andre former. Kanskje det er lettere for henne også å jobbe i den retningen?

Vi er begge flinke til å bidra i hjemmet, flinke til å vise taknemmelighet og flinke til å gi hverandre omsorg. For min del er nok det en av nøklene til at jeg har lyst på sex.

Anonymkode: be60e...717

Skrevet

For min del "rekker" jeg aldri å savne kos og på eget initiativ, fordi mannen allerede har klådd på meg trettifire ganger før det behovet i det hele tatt melder seg. Fingrene hans er på meg HELE tiden, uansett hva jeg gjør, så lenge jeg er under en meter unna han. Han klær på meg når jeg vasker opp, tar på meg sko, børster håret, slapper av på sofaen.... Og det er greit nok det, jeg tåler det. Men jeg er kronisk STAPPMETT på kroppskontakt, og oppsøker derfor ikke mer, det er bare ubevisst.

Mange har faktisk behov for å være bittelitt i fred og ha kroppen sin litt for seg selv, før man går ut og aktivt oppsøker kos igjen.

Og når det gjelder å pynte seg.. kom an 🙄 du pynter deg hjemme=litt voks i håret og en skjorte på. Hun pynte seg hjemme=ukomfortabelt undertøy, styling i håret, klam sminke, trange klær, alt kvinner hater å ha på seg men gjør fordi samfunnet forventer. Samfunnet er ikke hjemme, der har man fri!n Hyggelig at du beskylder henne for å deige seg opp for andre mannfolk også...

Anonymkode: bb004...91f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg (M36) og dama (K29) har vært samboere i noen år, har barn og hus. Men har hele tiden vært meg som må ta initiativ, er ofte ikke så vanskelig å få igang noe, så lenge hun ikke er for trøtt, har sovnet når jeg legger meg, eller bare avviser meg. Hun (og tidligere kjærester) har sagt at jeg er god i senga.

Hvis jeg ikke tar initiativ så har vi ikke sex i det hele tatt, heller ingen klemmer, kyss, massasje eller noe. Lever da kun som venner i et kollektiv. Har tatt det opp en gang for lenge siden, hun tok iniativ samme kvelden og thats it. Som regel så går hun hvis jeg klenger på henne, prøver å kose e.l. Blir litt som vennen du ga opp fordi det aldri passet.

Kanskje unødvendig å si at hun ikke gjør noen innsats for å sminke seg, kle seg i sexy undertøy e.l. men bare tar på soveklær og går og legger seg. Skal hun være hjemme så er det usminket og chilleklær, men jeg ordner håret, går med pent tøy og prøver å se like bra ut hjemme som ute. Skal hun ut så tar det to timer på badet for å se bra nok ut for alle andre menn.

Har sluttet helt med alt for å se om hun endrer seg, men nå er vi så og si bare venner. For meg betyr det at forholdet er slutt. Kanskje det egentlig har vært det lenge? Men spurte henne litt om fremtidsplaner, mål og drømmer osv, men hun virket fornøyd slik ting er. Ingen mål. Ingen hint om noe. Selv er jeg veldig lite interessert i et forhold hvor jeg hverken får noe av dama eller får lov å møte andre damer. Og gidder ikke være den eneste som tar initiativet lenger.

Vi krangler nesten ikke, og forholdet har veldig få negative sider. Bare at de positive heller ikke er der...

Er det noen kvinner som kjenner seg igjen og kan forklare hva som gjorde at dere ikke ville ta initiativet, men heller ikke gjorde det slutt?

Finnes det damer som er fornøyd med et forhold der det mest spennende som skjer er nytt-på-nytt mens man strikker?

Kanskje hun har mistet interessen, du sier hun sminker seg i to timer for andre menn? Håper ikke hun er utro.

Anonymkode: 235fa...2ca

Skrevet

Jeg er kvinne38, og ikke som din samboer. Joda, jeg strikker, ser på tv, går i behagelige (tettsittende) klær om kvelden hjemme. Min kjære bruker også behagelige klær på kveldstid hjemme, noe jeg synes er veldig sexy.

Men, vi koser, kysser, hjelper hverandre, bidrar til hjemmet, er påkoblet både hverandre og barna, bytter på de kjipe oppgavene som å gå ut med søppelet, stikke på butikken fordi noe var glemt til maten, levere barn på trening når man egentlig er trøtt osv.

Vi elsker hverandre og vil gjøre hverdagen så bra som mulig for den andre. Og har en form for sex hver dag. Begge tar initiativ. Det er trygt å ta initiativ da det er lov å begjære å være kåt, vi verdsetter det og ivaretar det.

Det som er viktig å lese seg litt opp på og forsøke å forstå, er hvilken ekstrem unntakstilstand det kan være å ha barn i alderen 0-6 år, samtidig som man jobber og forsøker å ha orden på et hjem. Kvinnen har andre behov i denne fasen, og de menn som forstår dette og finner nøkkelen til å tilfredstille hennei denne fasen, de blir ofte belønnet med sex, nærhet, langt og intimt samliv, og sex i massevis når fasen er over. For samboeren din har ikke kommet i sin seksuelle peak enda. 

Det finnes også det kjipe svaret om at følelsene har dabbet av, men tror ikke det i og med hun svarer deg at hun er for øyd med livet så lenge hun får dele det med deg ❤️

Hvor ofte kysser dere?

Anonymkode: 8634e...f7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Rart. Jeg tenker at det ikke er normalt å ikke ville ha sex med kjæresten.

Anonymkode: 828be...3c3

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del "rekker" jeg aldri å savne kos og på eget initiativ, fordi mannen allerede har klådd på meg trettifire ganger før det behovet i det hele tatt melder seg. Fingrene hans er på meg HELE tiden, uansett hva jeg gjør, så lenge jeg er under en meter unna han. Han klær på meg når jeg vasker opp, tar på meg sko, børster håret, slapper av på sofaen.... Og det er greit nok det, jeg tåler det. Men jeg er kronisk STAPPMETT på kroppskontakt, og oppsøker derfor ikke mer, det er bare ubevisst.

Mange har faktisk behov for å være bittelitt i fred og ha kroppen sin litt for seg selv, før man går ut og aktivt oppsøker kos igjen.

Og når det gjelder å pynte seg.. kom an 🙄 du pynter deg hjemme=litt voks i håret og en skjorte på. Hun pynte seg hjemme=ukomfortabelt undertøy, styling i håret, klam sminke, trange klær, alt kvinner hater å ha på seg men gjør fordi samfunnet forventer. Samfunnet er ikke hjemme, der har man fri!n Hyggelig at du beskylder henne for å deige seg opp for andre mannfolk også...

Anonymkode: bb004...91f

For en tullete kommentar

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du beskriver forholdet mitt, TS.

Det som er til å rive seg i håret over er at hun synes det er flott. Hun får alt hun vil ut av forholdet og vil gjerne bli gammel sammen. Jeg føler at forholdet er over og vi venter på at barna skal flytte ut.

Jeg tror (på tross av hva KG vil si) at en stor faktor her er at noen får naturlig lite behov for sex etter en viss alder, etter ti år i et forhold eller etter at barna er født (det er betydelig overlapp mellom de tre, så jeg aner ikke hva som er hva).

Anekdoter tyder på at dette skjer oftere med kvinner enn med menn. Kvinner føler (i større grad) kjærlighet og forpliktelse ved at mannen sier pene ord og støvsuger, mens menn (i større grad) føler kjærlighet og forpliktelse hvis dama kysser dem eller kommer ut av dusjen med «ta meg nå»-blikk. Siden vi i snitt er forskjellige, så er mange forhold dødsdømt uten at de involverte vet det selv en gang.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er kvinne38, og ikke som din samboer. Joda, jeg strikker, ser på tv, går i behagelige (tettsittende) klær om kvelden hjemme. Min kjære bruker også behagelige klær på kveldstid hjemme, noe jeg synes er veldig sexy.

Men, vi koser, kysser, hjelper hverandre, bidrar til hjemmet, er påkoblet både hverandre og barna, bytter på de kjipe oppgavene som å gå ut med søppelet, stikke på butikken fordi noe var glemt til maten, levere barn på trening når man egentlig er trøtt osv.

Vi elsker hverandre og vil gjøre hverdagen så bra som mulig for den andre. Og har en form for sex hver dag. Begge tar initiativ. Det er trygt å ta initiativ da det er lov å begjære å være kåt, vi verdsetter det og ivaretar det.

Det som er viktig å lese seg litt opp på og forsøke å forstå, er hvilken ekstrem unntakstilstand det kan være å ha barn i alderen 0-6 år, samtidig som man jobber og forsøker å ha orden på et hjem. Kvinnen har andre behov i denne fasen, og de menn som forstår dette og finner nøkkelen til å tilfredstille hennei denne fasen, de blir ofte belønnet med sex, nærhet, langt og intimt samliv, og sex i massevis når fasen er over. For samboeren din har ikke kommet i sin seksuelle peak enda. 

Det finnes også det kjipe svaret om at følelsene har dabbet av, men tror ikke det i og med hun svarer deg at hun er for øyd med livet så lenge hun får dele det med deg ❤️

Hvor ofte kysser dere?

Har to barn under 6 år, men problemet var der før de kom også. ellers kunne jeg skjønt at det var livsfasen som gjorde det.
Vi kysser når jeg kysser henne. Typisk hadekyss når hun drar ut av huset.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kanskje hun har mistet interessen, du sier hun sminker seg i to timer for andre menn? Håper ikke hun er utro.

Kanskje litt overdrevent at jeg skrev "for andre menn", men hun pynter seg i to timer for folk utenfor huset, mens jeg som er kjæresten hennes er ikke så interessant å gjøre noe for. Kommer vi hjem fra fest så er det ikke noe kyssing innenfor døra, men rett på badet og fjerne sminke, klær, på men sovetøy og gå og legge seg med ryggen til..

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Rart. Jeg tenker at det ikke er normalt å ikke ville ha sex med kjæresten.

Absolutt.

Det er ikke normalt å ikke ville ha sex med kjæresten.

Det er heller ikke normalt å ville ha sex med andre en kjæresten.

• Liker 2
Skrevet

Parterapi?

hvordan er arbeidsfordelingen hjemme med husarbeid og barn?

Anonymkode: fa2f0...154

Skrevet

Du beskriver forholdet mitt, bare at jeg er kvinnen. Mannen min tar aldri initiativ og har aldri gjort det. Hverken når det gjelder sex, kos eller andre aktiviteter. Han avviser også veldig ofte. Det er trist, veldig trist. Man føler seg som en dritt til slutt.

Anonymkode: d7ef1...76b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har to barn under 6 år, men problemet var der før de kom også. ellers kunne jeg skjønt at det var livsfasen som gjorde det.
Vi kysser når jeg kysser henne. Typisk hadekyss når hun drar ut av huset.

Huff, det var skikkelig leit å lese. Jeg hadde ikke orket en hverdag med så lite nærhet, siden fysisk kjærtegn og sex er et av mine kjærlighetsspråk.

Da kan det høres ut som dere ikke var kompatible fra the get go, dessverre. 

Hvorfor ble dere sammen egentlig? Hvorfor valgte du et samliv å barn med henne?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

hun pynter seg i to timer for folk utenfor huset, mens jeg som er kjæresten hennes er ikke så interessant å gjøre noe for. Kommer vi hjem fra fest så er det ikke noe kyssing innenfor døra, men rett på badet og fjerne sminke, klær, på men sovetøy og gå og legge seg med ryggen til..

Nei vet du hva, dette forholdet høres ferdig ut. Du må ta en alvorsprat med henne. Håper du gir oss en oppdatering 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...