Gå til innhold

Dyreforsikring, agria

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, (vet at det er en dum spørsmål) jeg lurer på hva dette betyr. I agria, så står det at det er erstattet med 4528 kr utbetalt 02.11.2023. 
Jeg fikk melding fra dyrelege at jeg må betale egen andel 3200 kr. Har agria betalt dyrelege eller er det jeg som får utbetalt? 

hilsen forvirret person

Anonymkode: a13fb...3e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke et dumt spørsmål i det hele tatt! Basert på informasjonen du delte, virker det som om Agria har utbetalt en erstatning på 4528 kr til deg. Egenandelen på 3200 kr er det beløpet du må betale av kostnadene selv. Så Agria har ikke betalt dyrelegen direkte, men de har utbetalt erstatningen til deg. Håper det hjelper å klargjøre situasjonen!

Anonymkode: 5c0fd...959

Skrevet

Hvis skaden ble meldt inn via direkteoppgjør har dyreklinikken fått utbetalingen på 4528,- fra Agria,  og 3200,- er egenandelen du selv må betale. Melder du inn skade selv går utbetalingen fra Agria direkte til deg, men da har du jo allerede lagt ut for hele beløpet selv så da vil du ikke få noe ekstra krav fra veterinæren (med mindre det foreligger noen helt spesifikke avtaler mellom deg og klinikken). Ut i fra det du skriver antar jeg at det er brukt direkteoppgjør her, så da er 3200,- det du skal betale til klinikken og resten har Agria betalt.

Anonymkode: 19302...0b6

Skrevet

Jeg vil anta at 3000 er egenandelen din, og 200 er summen for direkteoppgjør. 

Så da har nok Agria betalt dyrlegen direkte. 

Anonymkode: d4fc3...c59

Skrevet

Så høy egenandel. Hvor mye koster forsikringen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...