AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Jeg og barnefar har delt bosted og delt foreldreansvar for barna våre som er under 18 år.De bor egentlig 50/50, men har de siste månedene vært ca 90/10 hos meg. Ungene vil ikke lenger bo hos barnefar og det har vært mye trøbbel fra start. Jeg prøver å motivere barna, men det hjelper ikke når barnefar selv ikke ønsker å ta noe ansvar for å hjelpe barna til å trives bedre hos han. Samtaler med Familievernkontoret har heller ikke hjulpet. Har noen vært i lignende situasjon og har noen tips til hvordan jeg kan bedre forholdet mellom barna og pappaen? Anonymkode: 3ccef...218
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Det er fars ansvar! Det er lett for en mann å ansvarfraskrive seg. Du gjør en god jobb, men når far ikke vil, då kan du ikke gjøre mere. Mld fra til nav om fordelingen! Anonymkode: 686cc...6b0 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Du kan oppmuntre til samvær, du kan legge tilrette for sanvær, du kan ikke nekte samvær - men du bør heller ikke tvinge far og barn til et samvær de ikke ønsker.. Anonymkode: b9328...00b 1
Goodtimes Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 Hadde jeg vært i din situasjon og min eks ikke hadde vært mer interessert i barna enn det der ville jeg søkt om full omsorgsrett. Varsle familievernkontoret og NAV. Selv hadde jeg kjørt på med full foreldrerett om den andre parten ikke viste noen form for interesse for barna eller ikke prøvde å bedre forholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 Du kan ikke bedre det. Far må selv gjøre det. Du kan snakke med barna og finne ut hva som gjør det vanskelig for de, også videreformidle dette til far. Deretter er det opp til han hva han ønsker å gjøre med den informasjonen. Anonymkode: 1d6c8...e2d
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 Det høres ut som en utfordrende situasjon. Det er viktig å huske at barnas trivsel og velvære er det viktigste. Kommunikasjon er nøkkelen her. Kanskje kan du prøve å ha en åpen og ærlig samtale med barnefar om barnas behov og bekymringer. Det kan også være nyttig å involvere en nøytral tredjepart, som en familieterapeut, for å hjelpe dere med å finne felles løsninger. Husk at det kan ta tid, men med tålmodighet og fokus på barnas beste, kan forholdet mellom barna og pappaen forbedres over tid. Lykke til! Anonymkode: c053b...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå