AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Litt kjipt, men jeg meldte en venninne som har mangel på mentaliseringsevne og egen omsorgssvikt til barneverntjenesten. Prøvde å beskrive henne på positive måter også, men nå har hun beskyldt en person som sikkert ikke skjønner noen ting for dette. Personen det gjelder har ikke møtt sønnen hennes en gang så jeg hadde ikke trodd at hun skulle trekke sånne konklusjoner. Basert på hvordan hun har behandlet og snakket om denne personen tør jeg ikke å si det er meg Anonymkode: 7b863...1b8 8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Men har du egentlig bruk for sånne venner? Jeg hadde ofret et vennskap hvis jeg visste at barnet ikke ble tatt vare på Anonymkode: 0254d...54c 19 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Men har du egentlig bruk for sånne venner? Jeg hadde ofret et vennskap hvis jeg visste at barnet ikke ble tatt vare på Anonymkode: 0254d...54c Hun har psykiske problemer, men har gått til privat samtaleterapi så det er ingen journal på det. Kun vi som har hørt hva hun sier. Jeg jobber med barn selv og det var derfor jeg varslet. Hun har disorganized tilknytning og er i det hele tatt veldig ustabil. Blir stresset av alt og lar det gå utover en liten baby. Anonymkode: 7b863...1b8 4 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun har psykiske problemer, men har gått til privat samtaleterapi så det er ingen journal på det. Kun vi som har hørt hva hun sier. Jeg jobber med barn selv og det var derfor jeg varslet. Hun har disorganized tilknytning og er i det hele tatt veldig ustabil. Blir stresset av alt og lar det gå utover en liten baby. Anonymkode: 7b863...1b8 Ja, men da gjorde du det riktig i å varsle Barnevernet. Er det ikke sånn at hun vil få innsyn i hvem som har klaget henne inn uansett, eller finnes det tilfeller der innklager blir skjermet? Hvorfor er du redd henne ? Anonymkode: 0254d...54c 11 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, men da gjorde du det riktig i å varsle Barnevernet. Er det ikke sånn at hun vil få innsyn i hvem som har klaget henne inn uansett, eller finnes det tilfeller der innklager blir skjermet? Hvorfor er du redd henne ? Anonymkode: 0254d...54c Hun har kommet anklager mot det mennesket som ikke har gjort noe som helst, bedt om å få henne slettet fra ulike steder av andre. Men denne personen skjønner ikke hvorfor venninnen min er sur på henne. Derfor tror jeg hun fint kan slenge falske rykter om meg også. Anonymkode: 7b863...1b8
Gjest Angry Man Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, men da gjorde du det riktig i å varsle Barnevernet. Er det ikke sånn at hun vil få innsyn i hvem som har klaget henne inn uansett, eller finnes det tilfeller der innklager blir skjermet? Hvorfor er du redd henne ? Anonymkode: 0254d...54c Barnvernet kan bevare anonymiteten tror jeg. Men ikke hvis det kommer for retten.
MorTil2 Skrevet 3. november 2023 #7 Skrevet 3. november 2023 Hvis du har funnet grunn til å sende bekymringsmelding, må du stå for det. Å skjule deg bak en annen person, som nå, ifølge deg behandles dårlig av denne moren, det er nesten så du burde blitt meldt inn for å medvirke til personsjikane. Du får heller tenke på barnet som nå forhåpentligvis får hjelp, og mindre på ditt eget ve og vel. 19 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #8 Skrevet 3. november 2023 Just now, Angry Man said: Barnvernet kan bevare anonymiteten tror jeg. Men ikke hvis det kommer for retten. Så jeg kan si hvem jeg er sånn at den uskyldige personen ikke blir svertet uten grunn? Anonymkode: 7b863...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #9 Skrevet 3. november 2023 Just now, MorTil2 said: Hvis du har funnet grunn til å sende bekymringsmelding, må du stå for det. Å skjule deg bak en annen person, som nå, ifølge deg behandles dårlig av denne moren, det er nesten så du burde blitt meldt inn for å medvirke til personsjikane. Du får heller tenke på barnet som nå forhåpentligvis får hjelp, og mindre på ditt eget ve og vel. Jeg har jo ikke sagt at det er den andre personen! Det er insane at denne personen blir mistenkt siden hun ikke har møtt venninnen min på lenge. Venninnen min har bare gjettet seg til at det er denne personen og behandlet henne dritt. Anonymkode: 7b863...1b8 2
Gjest Angry Man Skrevet 3. november 2023 #10 Skrevet 3. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Så jeg kan si hvem jeg er sånn at den uskyldige personen ikke blir svertet uten grunn? Anonymkode: 7b863...1b8 Jeg formoder at du ikke leverte bekymringsmeldingen anonymt? Isåfall har jo barnevernet allerede skjermet deg siden hun anklager noen andre. Hun har da av en eller grunn bestemt seg for at disse tingene må ha kommet fra den uskyldige personen. Du kan prøve å snakke med henne og si at denne personen jo ikke engang har truffet hennes barn og at det hun driver med er usaklig siden hun ikke har noe som helst bevis for at vedkommende har gjort det. Det kan jo fungere hvis du er overtalende. Du kan også stå fram og si at det var deg. Noe som kan få konsekvenser for deg. Jeg kjenner henne ikke og kan ikke gi deg noen råd her akkorat.
MorTil2 Skrevet 3. november 2023 #11 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har jo ikke sagt at det er den andre personen! Det er insane at denne personen blir mistenkt siden hun ikke har møtt venninnen min på lenge. Venninnen min har bare gjettet seg til at det er denne personen og behandlet henne dritt. Anonymkode: 7b863...1b8 Men du korrigerer det heller ikke. (Jeg forsto at det ikke var du som sa det var en annen,men noe venninnen din tror) 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #12 Skrevet 3. november 2023 7 minutter siden, MorTil2 said: Men du korrigerer det heller ikke. (Jeg forsto at det ikke var du som sa det var en annen,men noe venninnen din tror) Nei, for hun er så hevngjerrig. Forsøkte å fremstille henne på en god måte Anonymkode: 7b863...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #13 Skrevet 3. november 2023 8 minutter siden, Angry Man said: Jeg formoder at du ikke leverte bekymringsmeldingen anonymt? Isåfall har jo barnevernet allerede skjermet deg siden hun anklager noen andre. Hun har da av en eller grunn bestemt seg for at disse tingene må ha kommet fra den uskyldige personen. Du kan prøve å snakke med henne og si at denne personen jo ikke engang har truffet hennes barn og at det hun driver med er usaklig siden hun ikke har noe som helst bevis for at vedkommende har gjort det. Det kan jo fungere hvis du er overtalende. Du kan også stå fram og si at det var deg. Noe som kan få konsekvenser for deg. Jeg kjenner henne ikke og kan ikke gi deg noen råd her akkorat. Jeg har dårlig samvittighet for hun som får på seg at hun har gjort noe hun ikke har gjort og ikke får vite det en gang. Hun får ikke forsvart seg. Anonymkode: 7b863...1b8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #14 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hun har kommet anklager mot det mennesket som ikke har gjort noe som helst, bedt om å få henne slettet fra ulike steder av andre. Men denne personen skjønner ikke hvorfor venninnen min er sur på henne. Derfor tror jeg hun fint kan slenge falske rykter om meg også. Anonymkode: 7b863...1b8 Du har jo fortalt at denne venninnen din er psykisk syk, og da burde vel folk ta det i betraktning når hun starter opp et vendetta mot de som melder henne til BV? Jeg synes du skal fortelle den uskyldige at det er du som står bak varselet, og beklage den hetsen hun har blitt utsatt for. Men det er ikke din feil at hun har blitt feilaktig utpekt som synderen. Det som er vesentlig her er at barnet blir tatt vare på Anonymkode: 0254d...54c
Callisto83 Skrevet 3. november 2023 #15 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Litt kjipt, men jeg meldte en venninne som har mangel på mentaliseringsevne og egen omsorgssvikt til barneverntjenesten. Anonymkode: 7b863...1b8 Hva betyr mangel på mentaliseringsevne og egen omsorgssvikt? 15 3
Gjest Angry Man Skrevet 3. november 2023 #16 Skrevet 3. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har dårlig samvittighet for hun som får på seg at hun har gjort noe hun ikke har gjort og ikke får vite det en gang. Hun får ikke forsvart seg. Anonymkode: 7b863...1b8 Det er synd på hun som blir uskyldig baksnakket. Men det er ikke din feil. Det er veninnen din sin feil som helt uten grunnlag skal skylde på henne. Ærlig talt hvorfor er denne personen vennen din? Hvis det er for barnets skyld så er det flott. Hvis ikke så burde du kutte henne ut. Jeg synes du burde gjøre ditt for at hun skal slutte å baksnakke og ødelegge for den vedkommende som uskyldig har blit rammet av det her. Hvordan får være opp til deg. Enten overtale henne eller innrømme at det var deg.
Gjest Angry Man Skrevet 3. november 2023 #17 Skrevet 3. november 2023 2 minutter siden, Callisto83 said: Hva betyr mangel på mentaliseringsevne og egen omsorgssvikt? grunnleggende evne til å forstå hvilken mental tilstand (tanker, følelser, ønsker, løgner, behov og så videre) som ligger bak andres og egne (intensjonale) handlinger.
MorTil2 Skrevet 3. november 2023 #18 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det er ikke din feil at hun har blitt feilaktig utpekt som synderen. Denne andre personen er utpekt som synder av en person - nemlig den ts har levert bekymringsmelding på. Hvem andre enn ts skal liksom ha ansvar for den situasjonen denne personen nå er? Ja, selvsagt er barnet viktigst. Men ts må ha forstått at det ikke akkurat ville skape god stemning å melde ifra. Nå vil ts ha i pose og sekk - hun vil at venninnens evne som forelder skal ettergås, men hun vil samtidig unngå ubehaget det å melde ifra fører med seg. Det lastes nå over på en annen person som er helt uskyldig oppi det hele. Jeg forstår ikke hvordan du kan skrive at ts ikke har skyld i den situasjonen som har oppstått for denne andre personen. Og jeg synes det er rart at ts ikke er voksen nok til å stå for sine egne valg. 3 4
Ebbeliten Skrevet 3. november 2023 #19 Skrevet 3. november 2023 Jeg hadde bare sagt "jeg forstår at du er opprørt. Det hadde garantert jeg også vært. Men forsøkt å tenk på at vedkommende har meldt fordi han/hun er bekymret for barnet ditt. Det er lite sannsynlig at det er gjort for å skade deg." Valider hennes opplevelser og følelser uten å gå inn i hennes reaksjon og spekulering i hvem som har meldt. Nå har du gjort det du kan for å få koblet på hjelpeinstanser dersom det er behov for det. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #20 Skrevet 3. november 2023 Nå synes jeg virkelig synd i barnet når bvt er involvert. Det er veldig inngripende. Bvt kan ikke oppdra voksne mennesker med psykiske problemer. Og de er ikke innenfor husets fire vegger heller, i tide og utide. Anonymkode: 10f5a...5e7 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå