Gå til innhold

Har jeg sjans hvis jeg klager her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt hus. En list er løs, i tillegg tok selger med seg to små hyller som jeg ville ha. Uten å spørre meg. De var montert nede på veggen i kjelleren. dvs fastmontert.
har jeg sjans til å klage her, på enten å få kompensasjon for å fikse listen, eller at de fikser? pluss få tilbake hyllene? Hvis selger ikke gidder, har jeg sjans til å ta det videre med advokat da?? Hun virka som hun bare ville få huset unna og ikke ha mer kontakt med meg. har jeg noe rett? Listen er ikke ødelagt, men løs. Ingen skader utenom dette, men det kan vel klassifiseres som dårlig håndverk?

Anonymkode: 2ee75...564

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Listen er det nok vanskelig å bevise at ikke var slik på visning.

hyllene skal følge med så lenge de er fastmontert og ikke annet er avtalt.

men dette høres ut som fillesaker, er det et seriøst innlegg?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjøpt hus. En list er løs, i tillegg tok selger med seg to små hyller som jeg ville ha. Uten å spørre meg. De var montert nede på veggen i kjelleren. dvs fastmontert.
har jeg sjans til å klage her, på enten å få kompensasjon for å fikse listen, eller at de fikser? pluss få tilbake hyllene? Hvis selger ikke gidder, har jeg sjans til å ta det videre med advokat da?? Hun virka som hun bare ville få huset unna og ikke ha mer kontakt med meg. har jeg noe rett? Listen er ikke ødelagt, men løs. Ingen skader utenom dette, men det kan vel klassifiseres som dårlig håndverk?

Anonymkode: 2ee75...564

Du tuller nå? 

Men er du seriøs, så kommer du ingen vei med å klage. 

Anonymkode: 76089...036

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Lista fester du selv, og ny hylle kan du også kjøpe. Ærlig talt, dette bruker man ikke tid til å klage på!

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er altså villig til å bruke masse tid på å styre med dette og kontakte advokat fremfor å feste listen selv og skaffe nye hyller?

Da bør de hyllene i kjelleren virkelig ha vært av den eksklusive sorten! 🙄

Anonymkode: 31b1d...5ea

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det høres frustrerende ut! Du har absolutt en sjanse til å klage og be om kompensasjon eller at selger fikser problemene. Hvis selger ikke samarbeider, kan det være lurt å kontakte en advokat for å få juridisk rådgivning. Husk å dokumentere alt og ha bevis på at hyllene var en del av avtalen. Lykke til!

Anonymkode: ec49e...19e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...