AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Min nabo fortalte meg at hun i morges hadde levert sitt feber syke og Corona smittede barn i barnehagen. Hun hadde gitt barnet stikkpiller, og gitt inntrykk til personalet at barnet var friskere enn det var bare fordi at hun selv kunne gå på jobb. Er dette helt greit nå? Anonymkode: 87c72...aa2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min nabo fortalte meg at hun i morges hadde levert sitt feber syke og Corona smittede barn i barnehagen. Hun hadde gitt barnet stikkpiller, og gitt inntrykk til personalet at barnet var friskere enn det var bare fordi at hun selv kunne gå på jobb. Er dette helt greit nå? Anonymkode: 87c72...aa2 Det er aldri greit å late som barnet er friskt når det er sykt. Det spiller ingen rolle om det er nå eller før covid. Anonymkode: 48d83...8d8 32 1 4
minister-mio Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Det er aldri greit å levere et febersykt barn i barnehagen, men med coronasmitte er det ikke lenger karantene. Men selvfølgelig ikke greit av hensyn til barnet å levere det sykt i barnehagen. Det er så ugreit at man kan undres over omsorgsevnen til naboen din. 16 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 minister-mio skrev (Akkurat nå): Det er aldri greit å levere et febersykt barn i barnehagen, men med coronasmitte er det ikke lenger karantene. Men selvfølgelig ikke greit av hensyn til barnet å levere det sykt i barnehagen. Det er så ugreit at man kan undres over omsorgsevnen til naboen din. Jeg har selv jobbet i barnehage og opplevde at foreldre gjorde det hele tiden, særlig foreldre med viktige jobber som leger. Corona er jo mer alvorlig enn forkjølelse, så jeg synes man bør holde barna hjemme da. Ts Anonymkode: 87c72...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har selv jobbet i barnehage og opplevde at foreldre gjorde det hele tiden, særlig foreldre med viktige jobber som leger. Corona er jo mer alvorlig enn forkjølelse, så jeg synes man bør holde barna hjemme da. Ts Anonymkode: 87c72...aa2 Men hva gjør at du har behov for å henge deg opp i hva naboen din gjør? Du har allerede en emning og ønsker bekreftelse på et forum. La barnehagen til naboen håndtere dette direkte med naboen din. Anonymkode: 48d83...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 Det er jo irrelevant om det er covid eller forkjølelse (er det en gang noen som tester lenger??) men man leverer jo ikke et barn med feber i barnehagen. Selv om man har gitt paracet og det fikk feber ned. Anonymkode: c08c2...8ec 8
Anononyma Skrevet 3. november 2023 #7 Skrevet 3. november 2023 Det finnes ikke greit. En ting er at det er utrolig dårlig gjort ovenfor alle andre som blir smittet, men en annen ting er at det er utrolig dårlig gjort ovenfor det stakkars barnet som er syk og hadde hatt aller best av å være hjemme, ikke i full rulle og masse folk i bhg 😭 3
minister-mio Skrevet 3. november 2023 #8 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo irrelevant om det er covid eller forkjølelse (er det en gang noen som tester lenger??) men man leverer jo ikke et barn med feber i barnehagen. Selv om man har gitt paracet og det fikk feber ned. Anonymkode: c08c2...8ec Helt enig
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #9 Skrevet 3. november 2023 Man leverer ikke syke barn i barnehage, punktum. Corona eller ikke, er de syke og man må gi dem stikkpiller for å lindre plager så er ikke barnehage greit. Anonymkode: 0c8e5...8fa 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #10 Skrevet 3. november 2023 Stakkars unge som har en mor som driter i barnet sitt, og syns jobben er viktigere. Omsorgssvikt faktisk. Anonymkode: c01f6...74a 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #11 Skrevet 3. november 2023 Ikke greit med syke barn i barnehagen og det har det aldri vært. Jeg hadde barna mine i en sykehusbarnehage, og den ene pedagogiske lederen sa at det var et problem at mange foreldre (gjerne leger eller sykepleiere) leverte spysjuke eller febersyke barn i barnehagen. "I morges fikk jeg tablett i rumpa" "Jeg spydde i natt, men mamma sa at jeg ikke skulle si noe" osv.. Anonymkode: 82075...d05 5
Carrot Skrevet 3. november 2023 #12 Skrevet 3. november 2023 Foreldre som leverer syke barn fordi de annser jobben som viktigere enn barna bør gå noen runder med seg selv tenker jeg.. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #13 Skrevet 3. november 2023 Fy flate for noen elendige foreldre som gjør sånt ! La vøre å gå barn om en ikke greier å ta vare på de når de er syke Anonymkode: faf22...0ea 1
Mezzosoprena Skrevet 3. november 2023 #14 Skrevet 3. november 2023 Det er ALDRI greit å levere et sykt barn i barnehagen, aller mest for barnet sin del egentlig - men også med tanke på smitte. Type sykdom spiller mindre rolle... 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #15 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min nabo fortalte meg at hun i morges hadde levert sitt feber syke og Corona smittede barn i barnehagen. Hun hadde gitt barnet stikkpiller, og gitt inntrykk til personalet at barnet var friskere enn det var bare fordi at hun selv kunne gå på jobb. Er dette helt greit nå? Anonymkode: 87c72...aa2 Det har aldri vært greitt å levere med feber. Det er lov å levere friske barn med covid (er jo ikke alle som blir syke), men aldri med feber! Elendige foreldre!! Anonymkode: 17e50...508 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #16 Skrevet 3. november 2023 Synes jeg er skikkelig stygt gjort ovenfor de andre i barnehagen. Anonymkode: 415d9...24a 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #17 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo irrelevant om det er covid eller forkjølelse (er det en gang noen som tester lenger??) men man leverer jo ikke et barn med feber i barnehagen. Selv om man har gitt paracet og det fikk feber ned. Anonymkode: c08c2...8ec Jeg testa meg selv for 3 uker siden. Men kun fordi jeg aldri hadde hatt korona før, og var litt nysgjerrig på om det var det. Anonymkode: 3b7b5...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #18 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Synes jeg er skikkelig stygt gjort ovenfor de andre i barnehagen. Anonymkode: 415d9...24a Synes det er styggest overfor barnet som er sykt jeg. Stakkars. Er man syk skal man få være hjemme og slappe av Anonymkode: 3b7b5...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #19 Skrevet 3. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Min nabo fortalte meg at hun i morges hadde levert sitt feber syke og Corona smittede barn i barnehagen. Hun hadde gitt barnet stikkpiller, og gitt inntrykk til personalet at barnet var friskere enn det var bare fordi at hun selv kunne gå på jobb. Er dette helt greit nå? Anonymkode: 87c72...aa2 Hun løp rett bort til deg for å fortelle dette...? Feber i bhg har vel aldri vært ok🙄 Anonymkode: cfc0e...4e3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #20 Skrevet 3. november 2023 Hvis et barn er sykt eller har symptomer på COVID-19, er det viktig å holde det hjemme og ikke sende det i barnehagen. Anonymkode: 1ea62...327 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå