Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en datter på 5 mnd nå, og vi har allerede tenkt litt på å prøve på ny igjen. Jeg vet at det blir veldig tungt og tøft men jeg ønsker at barna skal være litt tette da de vil få mye glede av hverandre! Noen som har tette barn? Da mener jeg barn med 20 mnd eller mindre mellomrom? :) 

Anonymkode: c584b...2b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! Jeg har en datter på 5 mnd nå, og vi har allerede tenkt litt på å prøve på ny igjen. Jeg vet at det blir veldig tungt og tøft men jeg ønsker at barna skal være litt tette da de vil få mye glede av hverandre! Noen som har tette barn? Da mener jeg barn med 20 mnd eller mindre mellomrom? :) 

ts
Glemte å si at jeg lurer på hvordan det egentlig er?  Er det VELDIG tungt? Er det verdt det? Angrer du?

Skrevet

Mellom første og andre er det 14 måneder, ble gravid da han var 6 mnd.
Idag er de 23 mnd og 7,5 mnd og det går kjempefint, eldste er i barnehagen og jeg er hjemme med yngste. Nå har de smått begynt å leke sammen og eldste er veldig glad i «baby». For oss foreldre så har det også gått kjempefint, vi har hatt rutiner som fungerer veldig bra. Så klart er det slitsomt til tider men overraskende nok så har det ikke vært så tungt eller utholdende som mange hadde forberedt oss på. Og vi har nesten aldri hatt barnevakt heller. 
Men, jeg må påpeke at vi har hatt enkle babyer som sover ganske bra på nettene. Dette er man ikke garantert og man må være forberedt på at man kan f.eks få baby med kolikk eller andre plager. 

Anonymkode: b725b...1a4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mellom første og andre er det 14 måneder, ble gravid da han var 6 mnd.
Idag er de 23 mnd og 7,5 mnd og det går kjempefint, eldste er i barnehagen og jeg er hjemme med yngste. Nå har de smått begynt å leke sammen og eldste er veldig glad i «baby». For oss foreldre så har det også gått kjempefint, vi har hatt rutiner som fungerer veldig bra. Så klart er det slitsomt til tider men overraskende nok så har det ikke vært så tungt eller utholdende som mange hadde forberedt oss på. Og vi har nesten aldri hatt barnevakt heller. 
Men, jeg må påpeke at vi har hatt enkle babyer som sover ganske bra på nettene. Dette er man ikke garantert og man må være forberedt på at man kan f.eks få baby med kolikk eller andre plager. 

Takk for svar! Kan jeg spørre om det var planlagt? :)

Skrevet

Dette kommer helt an på hvordan dere som foreldre takler å ha små barn? Hvordan har dere takler babytiden til nå? Jeg kjenner så mange som mener at dem ønsker ungene tette men dem er rævva foreldre, klager og syter og får barnepass flere ganger i uka.

Anonymkode: 4dbbf...96d

• Liker 2
Skrevet

Jeg venter mitt første om et par uker og pga. alderen min (41) er vi nødt til å bare kjøre på så snart som mulig igjen, dersom vi skal ha flere barn.

Skulle ønske jeg hadde hatt en partner da jeg var yngre og kunne bestemme når og hvor mange barn jeg vil ha, men vi er ikke alle heldige på den fronten. 

Heldigvis var det uproblematisk å bli gravid, så virkelig håper at vi ender opp med to barn til slutt. ❤️

Anonymkode: 81c4b...8e4

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette kommer helt an på hvordan dere som foreldre takler å ha små barn? Hvordan har dere takler babytiden til nå? Jeg kjenner så mange som mener at dem ønsker ungene tette men dem er rævva foreldre, klager og syter og får barnepass flere ganger i uka.

Anonymkode: 4dbbf...96d

Vi har taklet det veldig bra vil jeg si, hun har hatt kolikk i 3 mnd men vi er flinke på å avlaste hverandre og vi har det bedre i forholdet enn noen gang. Vi har aldri barnepass, vi klarer det fint selv, selv om hun er veldig krevende og trenger oppmerksomhet hele tiden, så går det veldig greit :) 

Skrevet

Nå er det 22 mnd. mellom mine da, men jeg svarer likevel😅 jeg ville nok ikke hatt bare ett år mellom mine. Da min første var 12 mnd. hadde han akkurat lært å gå, kunne ikke snakke, holdt på å starte i barnehagen og var fortsatt «baby». Spol fram til når lillesøster ble født da han var 22 mnd. kunne han snakke flytende og forsto mye mer av situasjonen, var godt inn i barnehagehverdagen så han slapp to store «happeninger» på en gang og var mye mer selvstendig i lek så han kunne i større grad «passe seg selv» mens jeg skiftet bleie på lillesøster eller hadde henne sovende på meg😅 vi ønsket to tette og for oss er to års aldersforskjell gull, kommer til å prøve på det om vi skal ha nummer 3 også🙂

Skrevet

Å ha tette barn kan være både utfordrende og givende. Mange foreldre opplever at barna får glede av hverandre og utvikler et sterkt bånd. Det kan også være praktisk med tanke på at man kan ha felles aktiviteter og at de kan vokse opp sammen. Husk at det er viktig å vurdere dine egne ressurser og behov også. Lykke til med avgjørelsen! 🌸

Anonymkode: 401b5...248

Skrevet

Jeg har akkurat et år mellom mine, var 38 og følte jeg hadde dårlig tid.  Det har gått kjempefint, lette svangerskap og ungene er stort sett kjempegode venner. Pappaen måtte trå til mye med eldste rundt fødsel da, regn med at dere må legge fars ferie til de første ukene etter fødsel. Jeg endte med keisersnitt og kunne ikke gjøre omtrent noenting med elstebarnet i starten. 

Anonymkode: 38c27...571

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for svar! Kan jeg spørre om det var planlagt? :)

Det var planlagt ja. Er gravid igjen nå, baby nr 3 på vei. Fant ut av det når yngste var 6 måneder, denne derimot var ikke planlagt. Men, etter mye frem og tilbake så har vi bestemt oss for å beholde. Så her blir det 3 under 3 snart :) 

• Hjerte 1
Skrevet

Det vil nok variere mye, både etter hvor mye energi en har selv, hvordan svangerskapene er, hva slags støtte en har rundt seg, hvem barna blir og hvor godt de går sammen, med mer. 

Det er 20 mnd. mellom våre. I svangerskap nr. to kjente jeg en del på at jeg syntes den eldste var for liten enda, at vi skulle hatt mer tid alene med henne, og ventet til hun var mer selvstendig. Det kjentes også som at nr. to aldri kom til å få det fra oss foreldre som nr. 1 fikk, fordi nr. 1 fortsatt var så liten. Men for min del skjedde det noe da eldste var 18 mnd. og fra da av tenkte jeg ok, dette skal gå bra. Altså er jeg glad de ikke kom tettere enn 1,5 år mellom i akkurat vårt tilfelle. 

Nå er aldersforeskjellen veldig fin. Søstrene er gode venner, leker mye sammen og er gode med hverandre. Aldersforskjellen bidrar til at de har noen felles interesser hvor de ikke er så veldig langt fra hverandre i nivå. Men ellers tror jeg det handler mer om klaff når det kommer til personlighet. Jeg kjenner et søskenpar med omtrent samme aldersforskjell som krangler mye og ellers unngår hverandre.

Anonymkode: df537...3a7

Skrevet

Er 18 mnd mellom mine. De er nå 3 og snart 2. 

det ER slitsomt, det vil alltid være noe å jobbe med, spesielt for meg som har fått en av hver sort. De er veldig forskjellige som personer, men herre min som de koser seg sammen. Det bestevennskapet de har overgår ALT som er slitsomt. Hvis de kommer å henter en kjeks så tar de alltid med til den andre, hvis de skal se film så sitter de i hverandres «krok», de ser alltid etter hverandre og passer på hverandre, de går å leier hender på tur. Assa det er egentlig lite krangling, og de er på ekte bestevenner. 
ja, det er gutt og jente også. Men det ser ikke ut til å bry de så fælt da begge to leker med både dukker og biler.

Jeg ELSKER det. Kunne gjerne hatt de tettere og, men det fikk vi ikke til. Nå skal vi ha nr3, da er eldste nesten fire år. Det blir spennende!

Anonymkode: 607e6...5ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er 18 mnd mellom mine. De er nå 3 og snart 2. 

det ER slitsomt, det vil alltid være noe å jobbe med, spesielt for meg som har fått en av hver sort. De er veldig forskjellige som personer, men herre min som de koser seg sammen. Det bestevennskapet de har overgår ALT som er slitsomt. Hvis de kommer å henter en kjeks så tar de alltid med til den andre, hvis de skal se film så sitter de i hverandres «krok», de ser alltid etter hverandre og passer på hverandre, de går å leier hender på tur. Assa det er egentlig lite krangling, og de er på ekte bestevenner. 
ja, det er gutt og jente også. Men det ser ikke ut til å bry de så fælt da begge to leker med både dukker og biler.

Jeg ELSKER det. Kunne gjerne hatt de tettere og, men det fikk vi ikke til. Nå skal vi ha nr3, da er eldste nesten fire år. Det blir spennende!

Vil og legge til at svangerskapet med nr2 var et mareritt ift hva nr1 var.. så da trengte jeg en del hjelp med eldstemann, og det kjente jeg veldig på.. men nå? All jobben er så verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...