Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 3 måneder siden og har hatt syk appetitt etter fødselen, har gått ned i vekt og ikke opp... Og er veldig sulten hver dag.

Dette kan jeg spise ila dagen:

2 skiver med ost/ skinke frokost.

Wraps lunsj 

Sjokolade 1 snickers feks

Middag en stor porsjon feks ris med kylling osv med grønnsaker

Kvelds : restemiddag eller evt litt chips 

Er dette ikke litt mye? 

Anonymkode: 8fb28...2be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er et helt normal kosthold. Jeg spiser tilsvarende uten å amme, og er normalvektig. Det eneste som ikke er helt ideelt, er vel den daglige sjokoladen, men i en avgrenset periode går nok også det fint.

Anonymkode: b4102...67b

• Liker 7
Skrevet

Det der er da ikke mye 

Anonymkode: bdfb4...6ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kalles absolutt ikke ulvehunger.. da jeg ammet spiste jeg gjerne 5 skiver til frokost og var fortsatt like sulten

Anonymkode: e86a0...862

Skrevet

Det der var jo ikke spesielt mye…

Anonymkode: 647bf...aab

Skrevet

Haha ikke mye. 

Anonymkode: 88186...cc0

Skrevet

Jeg spiser sikkert dobbelt så mye nå mens jeg ammer (inkludert masse snop), og holder meg stabil på vekten 😅 er faktisk 2 kg under startvekt før graviditeten. Vil ikke kalle det der mye.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fødte for 3 måneder siden og har hatt syk appetitt etter fødselen, har gått ned i vekt og ikke opp... Og er veldig sulten hver dag.

Dette kan jeg spise ila dagen:

2 skiver med ost/ skinke frokost.

Wraps lunsj 

Sjokolade 1 snickers feks

Middag en stor porsjon feks ris med kylling osv med grønnsaker

Kvelds : restemiddag eller evt litt chips 

Er dette ikke litt mye? 

Anonymkode: 8fb28...2be

Nei. Hiv på en stor plate Stratos sjokolade så er du meg 😅

Anonymkode: 1c8fb...012

Skrevet

Hvordan spiste du før, ts? For meg høres det veldig lite ut, jeg stapper i meg mye mer enn dette ila en dag, som ammende 😄

Skrevet

Det der er helt vanlig kosthold.

Anonymkode: cd91e...56d

Skrevet

Det er viktig å huske at hvert individ har forskjellige ernæringsbehov, spesielt etter en fødsel. Det kan være lurt å snakke med en ernæringsfysiolog eller lege for å få råd om riktig balanse i kostholdet ditt. De kan hjelpe deg med å finne sunne alternativer og justere porsjonsstørrelser for å møte dine behov. Husk også å drikke nok vann og spise variert for å få alle nødvendige næringsstoffer. Ta vare på deg selv!

Anonymkode: 96516...466

Skrevet

Det der kunne jeg spist før jeg fikk baby også. Helt normal mengde. Du må spise myye mens du ammer, jeg gikk for store porsjoner med musli med yoghurt på for å få i meg nok mens jeg ammet, gikk mye ned i vekt og slet med å holde vekten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det du beskriver der er mye :) Jeg spiste mer når jeg ammet og gikk likevel ned i vekt.

Søvnmangel og spesielt mangel på sammenhengende søvn påvirker også apetitten veldig, kan gjøre at man føler seg mer sulten og mindre metthetsfølelse. Så det spiller også inn i babyperioden.

Tenker uannsett det er viktig å spise nok så du produserer nok melk, så spis med god samvittighet!

Ble forresten opplyst om at hurtig eller drastisk vektnedgang kan skyldes at man har fått høyt stoffskifte, noe som skjer en viss % kvinner etter fødsel. Det bør sjekkes hos lege. Er noen andre symptomer også da, google det og sjekk om du har dem.

Anonymkode: f9370...c00

Skrevet

Det der er ikke mye. Jeg spiste 8 skiver til lunsj. Da var jeg ikke mett, men gadd ikke å spise mer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiste tre middager en dag. 

Det var helt sykt...

Anonymkode: ace8f...2cb

Skrevet

hvis det der er ulvehunger for deg, så lurer jeg på hvordan kostholdet ditt er uten amming😅

Anonymkode: 4d944...5d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg synes ikke det du beskriver der er mye :) Jeg spiste mer når jeg ammet og gikk likevel ned i vekt.

Søvnmangel og spesielt mangel på sammenhengende søvn påvirker også apetitten veldig, kan gjøre at man føler seg mer sulten og mindre metthetsfølelse. Så det spiller også inn i babyperioden.

Tenker uannsett det er viktig å spise nok så du produserer nok melk, så spis med god samvittighet!

Ble forresten opplyst om at hurtig eller drastisk vektnedgang kan skyldes at man har fått høyt stoffskifte, noe som skjer en viss % kvinner etter fødsel. Det bør sjekkes hos lege. Er noen andre symptomer også da, google det og sjekk om du har dem.

Ett av symptomene på høyt stoffskifte er ulvehunger. Jeg fikk dette. Post partum tyeroditt. Rammer 10 prosent. Det er ganske mange. 

Anonymkode: 1c8fb...012

Skrevet

Bytt ut Snickers med havregryn, så er dette helt innafor. 

Gå lange trilleturer for å komme i form, eller bruk mini-sats og tren! De tar imot baby fra 6 uker.

Anonymkode: 84fec...109

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Bytt ut Snickers med havregryn, så er dette helt innafor. 

Gå lange trilleturer for å komme i form, eller bruk mini-sats og tren! De tar imot baby fra 6 uker.

Anonymkode: 84fec...109

Hvorfor tenker du at TS trenger å komme i form i såpass stor grad at hun skal levere en 6 uker gammel baby til totalt fremmede 20åringer på SATS? 

TS, spis snickersen din med god samvittighet og bruk tid med babyen din. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
On 11/3/2023 at 5:22 PM, AnonymBruker said:

Det er viktig å huske at hvert individ har forskjellige ernæringsbehov, spesielt etter en fødsel. Det kan være lurt å snakke med en ernæringsfysiolog eller lege for å få råd om riktig balanse i kostholdet ditt. De kan hjelpe deg med å finne sunne alternativer og justere porsjonsstørrelser for å møte dine behov. Husk også å drikke nok vann og spise variert for å få alle nødvendige næringsstoffer. Ta vare på deg selv!

Anonymkode: 96516...466

Kan du slutte med disse KI-svarene?

Anonymkode: b4102...67b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...