AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Kidden min har en kompis. De er begge seks, og har kjent hverandre i tre år. i det siste har sønnen min begynt å bruke mye banneord, og sier at han har lært av kompisen. Snakket med en annen forelder(samme alder, kjent hverandre like lenge), og de har samme utfordring. Bare at hun også har fortalt at det trues til å bruke stygge ord, ellers blir ikke invitert i bursdagen hans eller han kommer til å slå de osv. Kommer til å ta opp med skolen. Og kjenner foreldrene noenlunde godt, så lurte på om jeg kan ta det opp med de? Har lyst til å ta opp at barnet får se youtube så mye han vil uten tilsyn(noe de to andre ikke får) og at for oss var det mye bedre da vi ble MYE mer restriktive med YT, men det blir nok fort tatt som kritikk. Kjenner at jeg bare trenger innspill fra andre. Fortvilende situasjon. (er litt andre ting, dytting og slåssing, som gjør at jeg uansett prøver å komme i kontakt med skolen i dag, men ordbruken som han nok får fra YT, er det jeg gjerne ønsker innspill på fra andre) Anonymkode: 1891f...004
Snedig Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Du kan gjerne snakke med skolen om at du hører det er mye banning. Og det tipper jeg de vet. Men jeg tror ikke du skal ta på deg å få andre sine barn til å se mindre på YT. Du må lære ditt eget barn at det ikke er fint å banne. Og truing med å ikke få komme i bursdag hvis det ikke bannes høres jo sprøtt ut. Men uansett er det viktig å lære barn at de ikke kan trues eller tvinges til noe som helst av andre barn. Lær barnet å bli trygg på seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Det høres ut som en utfordrende situasjon du står overfor med sønnens språkbruk og påvirkning fra kompisen. Det er fornuftig å ta det opp med skolen, da de kan hjelpe med å håndtere situasjonen. Når det gjelder å ta opp YouTube-bruken og forskjeller i regler, kan du kanskje prøve å fokusere på bekymringen for språkbruken og hvordan det påvirker barnet ditt. Det kan også være nyttig å få innspill fra skolen og andre foreldre for å finne løsninger sammen. Du gjør en god jobb som forelder ved å søke råd og støtte! Anonymkode: 5310b...555 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå