AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Datteren min har hatt utviklingssprang de siste 4 dagene. Hun er helt vill og utforsker stemmen sin som bare det. I tillegg prøver hun å rulle. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal få lagt henne. Jeg tilrettelegger så mye som mulig for rullingen, og med engang hun gjesper eller gnir seg i øynene legger jeg henne. Men hun blir helt vill og roper og herjer i senga si. Hun er våken 5-6 timer før jeg kanskje klarer å lure henne i søvn. Hun er jo åpenbart trøtt for hun gnir seg øynene og gjesper som bare det, og hun griner som om hun er sliten. MEn det går jo ikke an å hjelpe henne i søvn!!! Fra hun var født har hun slitt helt enormt med å sovne men det bedret seg når hun ble 2-3 måneder. Vi har prøvd alt for å hjelpe henne i søvn, og det som har funket best har vært moonboon. Men den sluttet vi med når hun ble 3.5 mnd da hun sovnet så greit av seg selv. Men nå, nå funker jo ingenting i dette uvtiklingsspranget! Ikke moonboon, ikke byssing, ikke dempe lys eller lyder, eller nynne, roe ned og være med henne, hun har nektet pupp i 1 måned så den tar hun heller ikke, ikke ligge inntil henne, sutt, flaske, prøve å gjøre henne mer sliten, ikke vogn, bæresele, stryke på kinn, white noise. Nei ingenting funker altså. OG det er så slitsomt å få lagt henne når hun er våken i så mange timer men stritter imot søvnen. Har dere noen råd eller erfaringer? må jeg bare la henne sutre i babygymmen i mange timer selv om hun er sliten, i og med at hun prøver så på å rulle? det er jo uansett ingen nytte i å legge henne for der er hun like vill. Og det er jo praktisk talt umulig å forhindre overtrøtthet. Anonymkode: 5746c...94e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Kan hende dette er et dumt spørsmål, men har du prøvd å legge henne før hun begynner å vise trøtthetstegn? Det er vel egentlig sagt at når barnet begynner å vise tegn er det allerede veldig trøtt, i fare for å bli overtrøtt. Anonymkode: d6583...1af
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kan hende dette er et dumt spørsmål, men har du prøvd å legge henne før hun begynner å vise trøtthetstegn? Det er vel egentlig sagt at når barnet begynner å vise tegn er det allerede veldig trøtt, i fare for å bli overtrøtt. Anonymkode: d6583...1af ikke dumt i det hele tatt. det er det vi gjør når hun ikke har utviklingssprang. Det funker kjempe bra. men nå funker det ikke i det hele tatt haha. som regel legger hun seg for natten i 19-20 tiden og står opp 07.00. Men i utviklinsspranget har hun stått opp klokka 05 og er kjempe vill allerede fra da. Da er det vanskelig å legge før hun blir trøtt. Det hjelper heller ikke å følge våkenvinduet TS Anonymkode: 5746c...94e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 Huff, de har en søvnregresjon rundt da. Veldig tøft, men plutselig går det over. Jeg ammet i søvn og måtte legge meg sammen med baby. Men ser at der ikke går for deg. Lykke til! Anonymkode: a39d2...a29
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 Ofte bår barna bikker 4 mnd kan di slite ekstremt mye med å sove. Vår datter slet med å sove fra 4 mnd til 11 mnd. Det var våkennatt hver eneste dag med ekstremt mye skriking osv. Anonymkode: bfd3b...adb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå