Gjest Osenua Skrevet 5. november 2023 #41 Skrevet 5. november 2023 Jeg blir uvel og deprimert av å se hvor tilsynelatende hverdagslig det er blitt med utroskap. Jeg håper jeg tar feil
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #42 Skrevet 5. november 2023 Osenua skrev (1 time siden): Jeg blir uvel og deprimert av å se hvor tilsynelatende hverdagslig det er blitt med utroskap. Jeg håper jeg tar feil Har blitt? Det har vært slik så lenge menneskearten har eksistert. Denne formen for kjærlighetsforhold — monogami har kun eksistert fra slutten av 1800 tallet. Før det giftet folk seg for å holde kontroll på land og eiendom men var samtidig ”utro” til oppleve kjærlighet. Anonymkode: 01f8d...648
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #43 Skrevet 5. november 2023 On 11/3/2023 at 11:19 AM, AnonymBruker said: Og jeg kjenner igjen deg. Vi blir aldri enige. Jeg ønsker å bestemme over min egen kropp, noe som blant annet innebærer retten til å ikke "dobbeltpule" mannen med andre damer. JEG ønsker ikke å gjøre det. Ved å skjule det fra meg, fratar mannen meg retten til å ikke gjøre det. Derfor er det svært viktig å være ærlig om at man ønsker å ha sex med andre. Åpne forhold er en utbredt ting nå, så jeg ser ikke helt poenget med å skjule seg, lyve og bedra når man kan enkelt åpne forholdet. Anonymkode: 3f994...1b7 Støtter denne. Jeg forventer full åpenhet og ærlighet fra partner. Jeg mener vi er likeverdige mennesker, med like stor rett til å få informasjon som er relevant for vår livssituasjon. Derfor smålyver jeg til andre, men ikke partner. Og møter jeg noen jeg finner så attraktiv at jeg ikke klarer å holde fingrene av fatet, så tar det meg intet mindre enn 2 minutter å informere min mann om dette/gjøre det slutt. Det er DET som er respekt for vedkommende, og det er det samme som jeg forventer i retur Anonymkode: e8e4f...58a 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #44 Skrevet 5. november 2023 Osenua skrev (2 timer siden): Jeg blir uvel og deprimert av å se hvor tilsynelatende hverdagslig det er blitt med utroskap. Jeg håper jeg tar feil Jeg derimot hyller det. Få vekk slike tullete begrensninger for folk. Anonymkode: d14be...a4f
ESFP Skrevet 5. november 2023 #45 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (På 3.11.2023 den 8.50): Fordi sex er fysisk nytelse og det å treffe nye mennesker man kjenner seksuell og fysisk tiltrekning til er spennende, deilig og noe av det mest givende i livet. Grunnen til at utroskap er et problem er fordi man setter likhetstegn mellom det å være sammen med seksuell eksklusivitet. Om man utfører en fysisk aktivitet sammen med et annet menneske om det nå skulle være enten jogging eller sex er jo ikke av relevans for det forholdet man her i. Grunnen til at mange har et problem med det er pga egen usikkerhet. At man føler det som en trussel - noe det ikke er. Om man legger hele sin egenverdi i at partner kun skal ønske å ha sex med bare deg så er det et langt større problem enn at man har sex med flere. Muligens vanskelig for klientellet her inne å forstå da de fleste er i gruppen nevnt ovenfor. Anonymkode: 99864...727 For noen er sex fysisk nytelse først og fremst for en selv, og da betyr det ikke like mye hvem man har sex med. For andre er sex en opplevelse man deler sammen med den personen man elsker, som et uttrykk for den kjærligheten man har til hverandre. Det er kanskje vanskelig for deg å forstå at sex kan være mye mer enn fysisk aktivitet, og at det ikke behøver å handle om usikkerhet eller eiertrang. 1
Andro Skrevet 5. november 2023 #46 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor er det viktig at man skal være den eneste partneren ligger med??? Er ikke det egoistisk? Anonymkode: 0bd95...a79 Du har ikke noe med hva andre foretrekker i sine forhold, eller hvorfor. Man bare aksepterer det. Vil du leve i flerforhold eller åpne forhold så må du være ærlig om det når du går inn i en relasjon. Du må finne noen som vil det samme. Å lyve og bedra er ikke forenlig med tillit og respekt som fordres for å få et forhold til å gå. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #47 Skrevet 5. november 2023 I bunn og grunn egoisme, en holdning om at ens egen orgasme er viktigere enn å ta hensyn til sine nærmeste. Usedvanlig usympatisk karaktertrekk, så jeg kunne aldri vært mannen med en dame som har gjort slikt før Anonymkode: a98a3...930
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #48 Skrevet 5. november 2023 Mye utroskap blant par som holder sammen for barnas skyld. Og det skjønner jeg veldig godt😅 Anonymkode: 0a935...68f 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #49 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Mye utroskap blant par som holder sammen for barnas skyld. Og det skjønner jeg veldig godt😅 Anonymkode: 0a935...68f Foreldre som holder sammen kun pga barnet er ikke det beste for barnet, slikt merker de. Så det er fortsatt egoisme i det tilfelle også Anonymkode: a98a3...930 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #50 Skrevet 5. november 2023 Så utrolig upassende. Jeg hadde tatt det opp og snakket skikkelig om det for slik kan man ikke ha det i lengden. Det koster for mye og barna får det bedre uten. Anonymkode: 33866...b00
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #51 Skrevet 5. november 2023 Det kan være mange grunner, alt fra at man føler noe mangler i forholdet, pga økonomi, pga man eier hus sammen eller har barn sammen, pga selvtilit/behov for oppmerksomhet for å føle seg bra nok, osv. Anonymkode: 0dbc4...94f
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #52 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kan være mange grunner, alt fra at man føler noe mangler i forholdet, pga økonomi, pga man eier hus sammen eller har barn sammen, pga selvtilit/behov for oppmerksomhet for å føle seg bra nok, osv. Anonymkode: 0dbc4...94f Hvordan kan utroskap bedre økonomien eller hvorfor er man utro fordi man eier hus sammen? Barn er vel heller ikke den beste grunnen for å være utro, eller? Anonymkode: 158ed...e52 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #53 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Foreldre som holder sammen kun pga barnet er ikke det beste for barnet, slikt merker de. Så det er fortsatt egoisme i det tilfelle også Anonymkode: a98a3...930 Det må du gjerne tro, men du tar (ofte) feil. Barn vil typisk beholde tryggheten i mor og far på samme sted selv om de har sluttet å være et par. Utagerende krangling, vold og rus er selvsagt noe annet. Anonymkode: d8ee6...488 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #54 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan kan utroskap bedre økonomien eller hvorfor er man utro fordi man eier hus sammen? Barn er vel heller ikke den beste grunnen for å være utro, eller? Anonymkode: 158ed...e52 Det er et spørsmål om hvilke alternativ man velger mellom, og det tror jeg kanskje at du forstår? Hvis det står mellom å være i et dødt forhold med familien og elsker(-inne) eller å bryte ut så gir kanskje posten mer mening? Anonymkode: d8ee6...488
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #55 Skrevet 6. november 2023 Osenua skrev (21 timer siden): Jeg blir uvel og deprimert av å se hvor tilsynelatende hverdagslig det er blitt med utroskap. Jeg håper jeg tar feil Man kan ikke kreve monopol på noe man ikke vil ha. Når dama/typen har sluttet å se deg som en kjæreste og ikke vil ha deg lengre så har jeg ingen problemer med å oppsøke andre for nærhet eller sex. Hvis man lever i et forhold av monogam, romantisk og seksuell karakter, og velger å «spice opp» med å ha noen på si så er jeg helt enig med deg. Anonymkode: d8ee6...488
Gjest Osenua Skrevet 6. november 2023 #56 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Man kan ikke kreve monopol på noe man ikke vil ha. Når dama/typen har sluttet å se deg som en kjæreste og ikke vil ha deg lengre så har jeg ingen problemer med å oppsøke andre for nærhet eller sex. Hvis man lever i et forhold av monogam, romantisk og seksuell karakter, og velger å «spice opp» med å ha noen på si så er jeg helt enig med deg. Anonymkode: d8ee6...488 Slik eg ser det, så er noen moralsk bedre enn andre Jeg avslutter det der
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #57 Skrevet 6. november 2023 Utroskap er aldri greit, selvom jeg har gjort den feilen selv. Grunnen til at jeg gjorde det var fordi at jeg ikke føler at jeg å kjæresten min har det så bra som før. Vi er nesten aldri sammen lenger, og han har ikke vært ærlig med meg heller når det er sagt. Kommer noen dumme rare unnskyldninger fra han side også. Vi er mer fra hverandre enn vi er hjemme samtidig, og vi prater stort sett ikke så ofte sammen selvom vi bor sammen. Jeg vet at dette uansett kommer til å ende så for dette er ikke noe vits å prøve å rette opp i. Men det er som sagt ikke greit å være utro, selvom mange går den veien å er det. Det er en hver persons valg om de vil gå for det valget eller ikke. Anonymkode: c1eca...f56
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #58 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det må du gjerne tro, men du tar (ofte) feil. Barn vil typisk beholde tryggheten i mor og far på samme sted selv om de har sluttet å være et par. Utagerende krangling, vold og rus er selvsagt noe annet. Anonymkode: d8ee6...488 Det er ingen trygghet i to voksne som ikke liker å bo sammen. Barna VET. Slike foreldre er lavmål. Anonymkode: 0a935...68f
TB1895 Skrevet 6. november 2023 #59 Skrevet 6. november 2023 Fordi de er drittsekker. Egoister. Tenker kun på seg selv og ikke den de sårer, evt at de ødelegger forhold sitt og andre sitt. Kom over en artikkel skrevet av en dritt som skulle lære bort hvordan man får kvinner til å være utro mens de er på byn. Ingen i kommentarene likte fyren. Helt utrolig at det finnes menn som prøver å få kvinner til å være utro mot kjæresten sin mens de er på byen. Sånne folk kan reise å ryke.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #60 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Man kan ikke kreve monopol på noe man ikke vil ha. Når dama/typen har sluttet å se deg som en kjæreste og ikke vil ha deg lengre så har jeg ingen problemer med å oppsøke andre for nærhet eller sex. Hvis man lever i et forhold av monogam, romantisk og seksuell karakter, og velger å «spice opp» med å ha noen på si så er jeg helt enig med deg. Anonymkode: d8ee6...488 Her var det mennene som kuttet ut sexen. Samtidig var de utro. Jeg forble trofast. For min egen del. Anonymkode: 3f994...1b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå