Gå til innhold

Hvordan hjelpe nabokatt som lider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabokatten får ikke nok mat og er ofte utestengt fra hjemmet sitt dagesvis i strekk. Den henger i oppgangen på blokka vår når det er dårlig vær. Jeg har begynt å gi den mat, og den er skrubbsulten, alltid. Noen av naboene har visst snakket til katteeierne, men det blir ikke bedre. 

Hva kan man gjøre for å hjelpe katten? Jeg kan ikke adoptere den, da leiligheten vår ikke egner seg for katter. Kan man melde i fra til noen? Er det riktig av meg å gi katten mat uten tillatelse fra eierne?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ta henne inn som en midlertidig løsning til evt dyrebeskyttelsen overtar?

Anonymkode: fa918...ae0

• Liker 1
Skrevet

Du kan melde fra ved å sende en bekymringsmelding på Mattilsynets hjemmeside eller på telefon 22 40 00 00

Enhver som har grunn til å tro at dyr blir utsatt for mishandling eller alvorlig svikt vedrørende miljø, tilsyn og stell, skal snarest mulig varsle Mattilsynet eller politiet.

Anonymkode: d5a4e...32d

• Liker 1
Skrevet

Vi/du har hjelpeplikt. 
Ta den inn og la den få nok hvile og mat  

Anonymkode: 2fe80...37a

• Liker 4
Skrevet

Du får si til eierne at du kommer til å kontakte Mattilsynet hvis de ikke skjerper seg

Anonymkode: d5af7...6fd

Skrevet

Det er flott at du tar deg tid til å hjelpe nabokatten som ikke får nok mat. Hvis du er bekymret for kattens velferd, kan du vurdere å kontakte et lokalt dyrevern eller en organisasjon som kan hjelpe. De kan gi råd om hva som kan gjøres for å hjelpe katten på en riktig måte. Når det gjelder å gi katten mat uten tillatelse, kan det være best å snakke med katteeierne og se om de er villige til å ta imot hjelp eller om det er andre tiltak som kan gjøres for å sikre at katten får den omsorgen den trenger.

Anonymkode: 02d11...9a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...