Gå til innhold

Stortinget har vedtatt lov som sveker voldsutsatte retuheter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Den nye loven gir voldtektsmen, voldsutøvere og folk som begår insest (blan annet) rettigheter til innsyn i dokumentasjonen i erstatningsaker. Denne dokumentasjonen kan bestå av blant annet helse sjornal (fra helle live), sakkyndige rapporter (som vurderer offerets MW tale helse) og mer. Ofrene vill ikke vite hva av den insette dokumentasjonen som vil viderefor.udlet til personen som har skadet de. 

For meg høres dette ut som et nyt overgrep! All dokumentasjon på hvordan personen har skadet deg skal videreformidles til personen. Jeg hadde aldri ønsket å levere ut journaler (som jo dokumenterer hvordan jeg snaker om overgrepet) til den (hypotetiske) overgriperen min!!! 

Hva har politikerne tenkt med her? Det har vist nok blitt vedtatt av et stort flertall.... Konspirasjonsteoretikeren i meg tenker det må være et forsøk på å skremme folk fra å søke om voldsofer erstatning, men de kan vel ikke være så kyniske at de vil spare penger på dette? 

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/tror-ikke-politikerne-har-forstatt-hva-de-har-vedtatt-1.16591134

Endret av Pippi Lotta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...