Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble dumpet for en annen, kuttet han ut sporenstreks. Ikke sendt han en eneste melding siden, bare gått videre med mitt liv og ikke latt han få vite hvor mye han knuste meg. Det har ikke gått spesielt bra eller lett, men det fortjener ikke han å vite! 

De ble samboere etter bare noen måneder, og jeg har egentlig ikke hørt noe fra han siden de flyttet sammen. Men plutselig har han sendt meg noen helt meningsløse meldinger. Bare to stykker, men på under to uker. Det er ingenting galt i deres forhold og de er fremdeles sammen. Han prøver ikke å starte en samtale eller si noe dypt, det er helt overfladiske ubetydelig ting, av typen "Jeg så XYZ i dag haha".

Jeg syntes det er råttent gjort. Vi er ikke venner, og han var en drittsekk. Han tror riktignok han slapp unna med det og at jeg aldri fant ut. 

Vet mange vil si "glem han, kom deg videre, dette spiller ingen rolle", og det vet jeg. Men jeg sliter med grublingen dette starter - HVORFOR gjør han dette? Jeg vil bare ha en plausibel årsak som forklarer dette, så jeg kan legge det stille fra meg og fortsette livet uten han. 

Og nei, jeg ser ikke etter en grunn til at han skal komme tilbake, jeg vil bare ha oppriktige formeninger om hva dere TROR han gjør det for. Hvorfor trenger han denne oppmerksomheten, eller å ta kontakt? Han er en drittsekk jeg aldr ville tatt tilbake uansett! 

Anonymkode: eb8ae...f2d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja hverdagen har nok kommet i det nye forholdet og som menn flest tenker de tilbake på ekser. Han vil nok teste om du svarer for at han tenker på deg.

er du tøff så lar du være å svare i det hele tatt. Han fortjener ikke at du svarer han. 

Anonymkode: 3fcd8...d7b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor gamle er dere? Litt forskjell om en er 22 eller 42.

Anonymkode: 11ef2...ee3

Skrevet

Mest sannsynlig fordi han er en drittsekk som du sier og ikke setter pris på det han faktisk har. 

Anonymkode: bf202...b6b

• Nyttig 1
Skrevet

Han driver med ego-fiske. Vil sjekke om du er interessert. 

Anonymkode: d78e8...67d

Skrevet

Han vil ha respons. Ikke skriv noe tilbake. Han tror at viss du svarer er du ikke over han. Da nyter han det. 

Anonymkode: e2065...a88

• Liker 2
Skrevet

Er nok bare han som sjekker om han fortsatt ''har'' deg. 

Ikke gi han lillefingeren engang. Du vet hvor drittsekk han er! Kom deg videre og ikke svar på noen av meldingene han sender. Du kan like gjerne blokke han på alt. Facebook, telefon generelt, insta, snap osv. 

Du trenger ikke at han skal komme med påminnelser om en vond periode for deg. 🙂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 23.54):

Tja hverdagen har nok kommet i det nye forholdet og som menn flest tenker de tilbake på ekser. Han vil nok teste om du svarer for at han tenker på deg.

Anonymkode: 3fcd8...d7b

Håper egentlig det. Håper han går og er misfornøyd uansett hva han gjør, og innbiller seg at gresset var grønnere, så han kan sitte og angre uten å få gjort noe med det! Håper han er miserabel og lærer en lekse

AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 23.54):

Hvor gamle er dere? Litt forskjell om en er 22 eller 42.

Anonymkode: 11ef2...ee3

Vi er 30 begge to

Goodtimes skrev (På 3.11.2023 den 11.13):

Du trenger ikke at han skal komme med påminnelser om en vond periode for deg. 🙂

Enig, syntes det er egoistisk av han å ta kontakt

• Liker 1
Skrevet

Min eks gjorde det samme. Vi hadde vært sammen, og gift i ca 12 år, det var jeg som gikk, men det var pga at han endret seg totalt når jeg ble gravid. Skal ikke gå inn på det, kortversjonen er at han traff en annen bak ryggen min, men var for feig til å si det/avslutte oss, så han ble en drittsekk.

Han flyttet kjapt sammen med den nye, og hun hatet meg, jeg tror kanskje hun kjente på alt, var usikker på meg. Hun ville at eksen skulle ha full omsorg for vårt lille barn, hun prøvde å ta over morsrollen osv. Det var sykt alt som skjedde i den perioden, så det sier seg selv at eksen og mitt forhold/samarbeid var vanskelig, for å si det forsiktig. 

Uansett, han sendte meg meldinger og ringte i årevis, ville bare prate, oppdatere hverandre, mimre osv. Jeg hatet det, men klarte ikke å avvise han i begynnelsen, han hadde jo vært hele livet mitt så lenge. Jeg tror det var vanskelig for han å slippe helt taket i "oss". Det var vondt og vanskelig, og til slutt så sa jeg det til hans nye en gang jeg og en venninne tilfeldigvis møtte dem ute på byn, vi var altså ikke edru.. Etter det roet det seg.

Anonymkode: 4a2a3...597

• Hjerte 3
Skrevet

Det høres ut som du har gått gjennom en tøff tid, og det er forståelig at du føler deg forvirret over hvorfor han tar kontakt. Det kan være flere grunner til at han sender disse meldingene, men det er vanskelig å si sikkert uten å være i hans hode. Noen ganger kan mennesker prøve å få oppmerksomhet eller bekreftelse fra tidligere partnere, selv om de er i et nytt forhold. Men husk at du har gått videre og fortjener å fokusere på ditt eget liv og lykke. Prøv å ikke la det påvirke deg for mye og fortsett å være sterk!

Anonymkode: 50f95...31c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 23.33):

Og nei, jeg ser ikke etter en grunn til at han skal komme tilbake, jeg vil bare ha oppriktige formeninger om hva dere TROR han gjør det for. Hvorfor trenger han denne oppmerksomheten, eller å ta kontakt? Han er en drittsekk jeg aldr ville tatt tilbake uansett! 

Jeg er enig med Goodtimes. Blokker han i alle kanaler så slipper du å gruble. Om min kjære hadde forlatt meg uansett årsak så hadde jeg blokkert henne samme dag. Om hun ville ha kontakt med meg måtte det bli via ungene eller pr (e)post. Hvorfor påføre seg selv unødvendig smerte.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Min eks gjorde det samme. Vi hadde vært sammen, og gift i ca 12 år, det var jeg som gikk, men det var pga at han endret seg totalt når jeg ble gravid. Skal ikke gå inn på det, kortversjonen er at han traff en annen bak ryggen min, men var for feig til å si det/avslutte oss, så han ble en drittsekk.

Han flyttet kjapt sammen med den nye, og hun hatet meg, jeg tror kanskje hun kjente på alt, var usikker på meg. Hun ville at eksen skulle ha full omsorg for vårt lille barn, hun prøvde å ta over morsrollen osv. Det var sykt alt som skjedde i den perioden, så det sier seg selv at eksen og mitt forhold/samarbeid var vanskelig, for å si det forsiktig. 

Uansett, han sendte meg meldinger og ringte i årevis, ville bare prate, oppdatere hverandre, mimre osv. Jeg hatet det, men klarte ikke å avvise han i begynnelsen, han hadde jo vært hele livet mitt så lenge. Jeg tror det var vanskelig for han å slippe helt taket i "oss". Det var vondt og vanskelig, og til slutt så sa jeg det til hans nye en gang jeg og en venninne tilfeldigvis møtte dem ute på byn, vi var altså ikke edru.. Etter det roet det seg.

Anonymkode: 4a2a3...597

Trygt å si det var karma som tok han med det sinnssvake kvinnemennesket han fant seg😅

Høres ut som de fortjener hverandre 100%.

Håper d går bra med deg nå🌷

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...