Gå til innhold

Har begynt å få venner etter at jeg endret holdning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ensom og folk ville ikke ta initiativ til å prate med meg.  Jeg tror folk tiltrekkes av selvtillit.

Før hadde jeg masse tanker. Tenkte om jeg sa noe feil, var bekymret for å være blant folk og masse tanker.

Så endret jeg holdning til: DRITER i hva andre tenker.  Jeg skal si hva jeg vil og være meg selv.

Så etter dette tar folk kontakt med meg, folk vil småprat,  vil sitte med meg ved lunsj.  Har blitt sosial.

Kanskje dette kan være til hjelp for flere.  Derfor deler jeg her.

Anonymkode: 02e0c...134

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det har så mye med selvtillit, men om å gi mer av seg selv og være et interessant menneske.  Det siste blir man ved å holde seg oppdatert og våken om hva som skjer i samfunnet.  Humor er også alltid et viktig faktor.  Og vennlighet.  Smil, og verden smiler til deg.  En klisjè for mange, men sånn er det.  

• Liker 1
Skrevet
Amossa skrev (9 timer siden):

Jeg tror ikke det har så mye med selvtillit, men om å gi mer av seg selv og være et interessant menneske.  Det siste blir man ved å holde seg oppdatert og våken om hva som skjer i samfunnet.  Humor er også alltid et viktig faktor.  Og vennlighet.  Smil, og verden smiler til deg.  En klisjè for mange, men sånn er det.  

Tøv. Selvsagt har det med selvtillit å gjøre. Det finnes mange interessante mennesker stappfulle av gode analyser og kunnskaper om samfunnet som samtidig er reserverte som personer.
Det er sjeldent de som dominerer samtalen ved lunsjbordet som er mest interessante, for å si det forsiktig. 

Fint innlegg, ts 😀

Anonymkode: 74027...c76

• Liker 2
Skrevet

Som ungdom kom jeg over linnea sin sinnablogg, leste om mennesker med psykiske problemer, likte «emo» måten å være på og fikk generelt en negativ tankegang. I tillegg har jeg en slags humor liksom ingen egentlig skjønner at jeg mener som humor. (altså er det ikke morsomt) Dette har satt seg så i at det har blitt meg. Jeg jobber som 34 åring med saken, og når jeg lykkes med å være lett og positiv blir det så klart enklere å ta kontakt. 
Så jeg tror det handler om kroppsspråk, humør og hva man velger å si. 

Anonymkode: 667ac...cfc

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg var ensom og folk ville ikke ta initiativ til å prate med meg.  Jeg tror folk tiltrekkes av selvtillit.

Før hadde jeg masse tanker. Tenkte om jeg sa noe feil, var bekymret for å være blant folk og masse tanker.

Så endret jeg holdning til: DRITER i hva andre tenker.  Jeg skal si hva jeg vil og være meg selv.

Så etter dette tar folk kontakt med meg, folk vil småprat,  vil sitte med meg ved lunsj.  Har blitt sosial.

Kanskje dette kan være til hjelp for flere.  Derfor deler jeg her.

Anonymkode: 02e0c...134

Jeg har lignende erfaring ❤️

Anonymkode: 89a84...348

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som ungdom kom jeg over linnea sin sinnablogg, leste om mennesker med psykiske problemer, likte «emo» måten å være på og fikk generelt en negativ tankegang. I tillegg har jeg en slags humor liksom ingen egentlig skjønner at jeg mener som humor. (altså er det ikke morsomt) Dette har satt seg så i at det har blitt meg. Jeg jobber som 34 åring med saken, og når jeg lykkes med å være lett og positiv blir det så klart enklere å ta kontakt. 
Så jeg tror det handler om kroppsspråk, humør og hva man velger å si. 

Anonymkode: 667ac...cfc

Kjente meg veldig godt igjen i dette. Noen få tok "humoren" min, men det tok meg veldig mange år å forstå at de som likte den humoren var folk som ikke var bra for meg. Spesielt menn. Hvem vil ha en dame som er frekk og oppfarende? Brukte nok humoren som en forsvarsmekanisme. På sett og vis gjør jeg det enda, men langt mindre enn før. Jeg forstår når jeg har gått over streken. Det er et langsiktig prosjekt, men føler jeg er på vei i riktig retning. 

Anonymkode: de801...6fc

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke til hjelp, men bra at du fikk det bedre. 

Anonymkode: 0e6d3...dbb

Skrevet

Det er flott å høre at du har funnet en ny holdning og at det har hjulpet deg med å bli mer sosial. Å være deg selv og ikke bry seg så mye om hva andre tenker kan virkelig tiltrekke folk og skape en mer avslappet og positiv atmosfære rundt deg. Takk for at du deler dette, det kan absolutt være til hjelp for andre som kanskje føler seg ensomme eller usikre. Fortsett å være deg selv og fortsett å være åpen for nye forbindelser og opplevelser. Du er flott akkurat som du er!

Anonymkode: ccd05...b2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...