synnea Skrevet 2. november 2023 #1 Skrevet 2. november 2023 Fikk kjøpe Britax Go Next vogn brukt, tidlig i svangerskapet, regner med at den er sikkert god nok😅 nå nærmer det seg slutten og vi begynte å se etter bilstol, tenkte da å kjøpe ny. Fikk beskjed på butikken at det ikke var mulig å få adapter mellom noen ny bilstol og den vogna. Noen som vet om dette stemmer? Hva ville dere eventuelt ha gjort hvis det ikke lar seg gjøre? Hvor viktig er det å kunne sette bilstol på vogn? Noen som har erfaring med britax go next?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Tror nok butikken har rett. Vogna er vel utgått og de nye bilstolene er ikke tilpasset gammelt adaptersystem. Alternativet kan bli å kjøpe en mindre trille og feste bilstolen på den. Anonymkode: a9365...543
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 Jeg var ganske avhengig av å sette bilstolen på understell til vognen pga keisersnitt, kunne ikke bære rundt på bilstolen.. Tror jeg ville vurdert å kjøpe ny vogn. Men du må jo finne ut hvilken bilstol du skal ha, siden den må prøves å passe i bilen ift at den skal ha riktig helning (45 grader). Så tror jeg ville prøvd bilstol først, også funnet vogn/ eller understell som passer til bilstolen Anonymkode: 60ca3...41e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 Jeg hadde ikke bilstoladapter til vogna, og savnet det heller aldri. Jeg bor godt utpå bygda, og det er såpass langt til by/senter at det uansett var bedre for baby å komme over i vogna for å få strekke seg når vi kom fram. Eneste jeg bar bilstol m/baby var inn og ut hjemme og på besøk - der vogn m/adapter uansett var et unødvendig mellomledd. Anonymkode: 7e7e2...c56 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 Jeg hadde ikke adapter til vogna og savnet det kanskje maks 3 ganger iløpet av tiden vi brukte stolen. Men jeg bor i byen og trillet oftest hjemmefra, som regel når vi kjørte bil så skulle vi ikke videre med vogna noe sted. Min baby var og en sånn som gjerne våknet når vi parkerte så da var det like greit å ta ut av stolen og legge i vogna (hun likte uannsett mye bedre å ligge i vogna enn å være i bilstolen) Anonymkode: ca3f7...49e 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 Ville ikke betalt mye for å få den funksjonen i hvert fall. Kan telle på en hånd alle gangene vi brukte den, og babyen vokser jo raskt ut av babybilstolen også. Sønnen vår våknet hver gang bilen stoppet, så det var aldri noe argument for oss at det var så praktisk å flytte stolen over på vogna så han kunne sove videre, for det var helt umulig 😄 På butikken satte vi bare bilstolen i handlevogna. Anonymkode: 3109e...1e0 1
Tipaa Skrevet 3. november 2023 #7 Skrevet 3. november 2023 Brukt den funksjonen kanskje 3-4ganger på et år. Så ikke tenk på at det er supernødvendig. Skal du noe ut på senter eller butikk, så er det like greit å bruke handlevognene, skal du på besøk til noen så er det like greit å ta med seg hele vogna 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #8 Skrevet 3. november 2023 Kjekt å ha, men ikke et must tenker jeg. Skal du på kjøpesenter/butikk kan du bare sette bilstolen oppi en handlevogn. Har du langt å gå fra der du parkerer bilen og må gå langt hver dag hadde jeg vurdert å bytte vogn. Anonymkode: 7bf75...eff
synnea Skrevet 7. november 2023 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2023 Takk for svar! Min mor var innom en Barnashus butikk i dag(i en annen by enn vi bor, så litt langt å kjøre), der mente de at Cybex Cloud T skulle være kompatibel med Go Next vogna. Men de turte ikke å si helt sikkert og ville jeg skulle komme innom med adapterne. Har snart termin, så tror ikke jeg skal ut på langtur nå😅 noen som vet om dette kan stemme? Virker helt umulig å Google seg frem til hvilke vogner og stoler som er kompatible🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå