Gå til innhold

Får barn spise snø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2åringen min prøver å spise snø hele tiden. Jeg stopper henne ofte, men hva er egentlig grunnen til at man ikke skal gjøre det? Da jeg var liten sa de vi fikk makk i rompa. Stemmer det?

Anonymkode: 94785...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge den er hvit, og helst fersk brydde jeg meg ikke. Gul snø, no go 🫣

Anonymkode: 76535...162

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Hehe, ja, de spiser snø ja😄 kanskje jeg brydde meg litt da jeg hadde én, men nå lar jeg det fare.. de får kose seg, går sikkert bra😅

Anonymkode: 3edd0...4db

• Liker 3
Skrevet

Stor forskjell på ren, hvit puddersnø og skitten snø blandet med jord og egg fra insekter (eller avføring fra div dyr). Mark i rumpa frister ikke på barna, men det finnes kur mot mark på apoteket.

Anonymkode: 8e6af...35a

• Liker 2
Skrevet

Mark i rumpa finnes forresten. Faren min fikk det da jeg var barn. Ble kvitt det ved hjelp av medisiner.

Anonymkode: 8e6af...35a

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

2åringen min prøver å spise snø hele tiden. Jeg stopper henne ofte, men hva er egentlig grunnen til at man ikke skal gjøre det? Da jeg var liten sa de vi fikk makk i rompa. Stemmer det?

Anonymkode: 94785...840

Når den er fersk og helt hvit løper vi (min barnehageavdeling) ut for å gomle i oss før noen går på den eller spiser den selv 😊

Anonymkode: c4afb...7ce

• Liker 1
Skrevet

Nah, det får de ikke. 4 barn. 

Anonymkode: a6dce...d07

Skrevet

Det er ganske vanlig for små barn å være nysgjerrige og prøve å smake på snø. Men det er viktig å forklare at det ikke er trygt å spise snø. Snøen kan inneholde forurensninger eller bakterier som kan være skadelige for helsen. Selv om det er usannsynlig å få makk i rompa fra å spise snø, er det best å unngå det for å være på den sikre siden.

Anonymkode: cc42e...763

Skrevet

Don't you eat the yellow snow! 

Anonymkode: 76bc0...630

Skrevet

Mine barn får spise snø, det er jo ikke farlig. Om de skulle finne på å ta en smak av snøen der vi har kjørt så forteller jeg selvsagt at denne snøen er skitten, og at de må finne ren snø.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Selvfølgelig, mamma gjorde det meg, nå er det barna mine og jeg. Mmmmm, deilig!

Anonymkode: 4e122...5e0

Skrevet

Ja, orker ikke ta den kampen, og det er jo uansett ikke farlig. Sier nei til skitten/gul snø da 😅

Anonymkode: 4fb05...9c2

• Liker 1
Skrevet

Ja, det får de. Ren snø. Jeg spiser også snø. Nam!

Anonymkode: 654ff...a85

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nah, det får de ikke. 4 barn. 

Anonymkode: a6dce...d07

Om de ikke får lov hjemme så spiser de snø i barnehagen/på skolen 😉

Anonymkode: 70efa...f5e

Skrevet

Ja, de fikk de og gjorde også mange ganger. Da snakker vi selvsagt hvit og fin snø, ikke skitten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så lenge den er hvit, og helst fersk brydde jeg meg ikke. Gul snø, no go 🫣

Anonymkode: 76535...162

Legg hvit snø i dusjen. La det smelte. Da ser du hva hvit snø inneholder 🤢

Anonymkode: d20b1...743

• Nyttig 1
Skrevet

Nysnø får de spise. Annen snø har mye rusk i seg, så den anbefaler jeg at de ikke spiser. Man får ikke mark i magen av snø, det får man av dårlig håndhygiene. 

Anonymkode: 28c9f...e99

Skrevet

Nysnø som er ren og ubrukt er null problem, her tas den til og med inn i glass som de tilsetter litt saft og spiser som slusj. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...