Gå til innhold

er dette voldtekt/overgrep?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venn, en god venn. Han liker meg. Vi drakk sammen en kveld, og det har tydeligvis endt opp med sex? jeg visste ikke dette før han fortalte meg. Siden jeg ble såppass full at jeg rett og slett blacka ut og ikke husker noenting. Det plager meg litt, men samtidig vil jeg jo ikke la det gå utover han heller. Han var nok litt full han også, men åpenbart at han husker mye mer enn meg 😕 Jeg synes det er ganske ekkelt å tenke på egentlig. 

Anonymkode: 4f5c7...44d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en venn, en god venn. Han liker meg. Vi drakk sammen en kveld, og det har tydeligvis endt opp med sex? jeg visste ikke dette før han fortalte meg. Siden jeg ble såppass full at jeg rett og slett blacka ut og ikke husker noenting. Det plager meg litt, men samtidig vil jeg jo ikke la det gå utover han heller. Han var nok litt full han også, men åpenbart at han husker mye mer enn meg 😕 Jeg synes det er ganske ekkelt å tenke på egentlig. 

Med sånne «venner « trenger du ikke fiender .Hold deg unna han for all fremtid . Blokker å gjør det klinkende klart hvorfor du blokkerer drittsekken . 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Umulig å si. Du kan ha vært helt med selv om du hadde black out eller du kan ha ligget og sovet. Umulig å si. 

Jeg kjenner flere som fremstår som fult våkne og kommuniserbare selv om de har black out. Å ha black out betyr ikke at man ligger dødeukken i en sofa. Så det er totalt umulig å si hva dette var. 

Anonymkode: 141db...702

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Med sånne «venner « trenger du ikke fiender .Hold deg unna han for all fremtid . Blokker å gjør det klinkende klart hvorfor du blokkerer drittsekken . 

Hva om hun i sin black out var den som startet det hele? Han var like full. Hvorfor antar vi automatisk at han har alt ansvar alene? 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva om hun i sin black out var den som startet det hele? Han var like full. Hvorfor antar vi automatisk at han har alt ansvar alene? 

Hvis han ikke er fullstendig hjernedød , burde han oppfattet hun var ekstremt beruset . 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Umulig å si. Du kan ha vært helt med selv om du hadde black out eller du kan ha ligget og sovet. Umulig å si. 

Jeg kjenner flere som fremstår som fult våkne og kommuniserbare selv om de har black out. Å ha black out betyr ikke at man ligger dødeukken i en sofa. Så det er totalt umulig å si hva dette var. 

Jeg er nok den typen som virker våken når jeg blacker ut, derimot så vet han jo godt at jeg ofte blir så full at jeg ikke husker noe. Det er en vanskelig situasjon.

Skrevet

Fult mulig du var med på det i fylla. Selv om at du ikke husker noe. Kan også være at du voldtok han. Men det vet du jo ikke, for du husker jo ingenting. 

Anonymkode: 87547...c26

• Liker 6
Skrevet
NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Hvis han ikke er fullstendig hjernedød , burde han oppfattet hun var ekstremt beruset . 

Han var kanskje like beruset og hun burde oppfattet at han var det? Ts sier jo hun er en av dem som kan ha black outs men fremstå som våken. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er nok den typen som virker våken når jeg blacker ut, derimot så vet han jo godt at jeg ofte blir så full at jeg ikke husker noe. Det er en vanskelig situasjon.

Da burde du slutt å drikke da. Er derfor jeg ikke har drukket en dråpe alkohol på 7 år. For jeg blir ei hore i fylla og gjør ting jeg angrer på, også ting jeg ikke husker en damn skit av men som jeg vet jeg var med på helt frivillig. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er meg. Etter en spritfylle er 6-10 timer som blåst fra skallen. Og da mener jeg 100% blåst.

Anonymkode: 78508...113

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fult mulig du var med på det i fylla. Selv om at du ikke husker noe. Kan også være at du voldtok han. Men det vet du jo ikke, for du husker jo ingenting. 

? For en useriøs kommentar. Såklart voldtok jeg han ikke når han var den som fortalte meg det, han virket jo ganske så "happy" med at det skjedde.

• Liker 1
Skrevet

Ja! Helt klart. 

Anonymkode: 7c853...930

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

? For en useriøs kommentar. Såklart voldtok jeg han ikke når han var den som fortalte meg det, han virket jo ganske så "happy" med at det skjedde.

Det var ikke poenget da. Poenget er at du ikke vet om du var med det helt frivillig eller ikke. Så hvorfor rope voldtekt i ettertid da? Du tok jo et valg å drikke når du vet at du blir så full at du ikke husker. 

Er fult mulig han føler seg voldtatt men ikke tørr å si det. Han kan ha sagt det for å se hva du husker. Du vet jo ikke hva som skjedde, for du husker jo ikke. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om du var i en tilstand der du ikke var i stand til å samtykke (sov/ redusert bevissthet), eller ikke samtykket til sex, så var det overgrep/voldtekt.

Om du var full og samtykket, var bevist og villig, så var det ikke voldtekt.

Verken jeg eller så mange andre var der, så vi kan ikke svare på hva det var. 

Endret av Tiuren
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var ikke poenget da. Poenget er at du ikke vet om du var med det helt frivillig eller ikke. Så hvorfor rope voldtekt i ettertid da? Du tok jo et valg å drikke når du vet at du blir så full at du ikke husker. 

Er fult mulig han føler seg voldtatt men ikke tørr å si det. Han kan ha sagt det for å se hva du husker. Du vet jo ikke hva som skjedde, for du husker jo ikke. 

Roper jo ikke voldtekt, hele poenget med forumet her er jo å få litt svar på om det var voldtekt/overgrep siden jeg var såppas beruset at jeg ikke husker noe. Jeg synes måten du kommenterer på er ganske så upassende, som om det er helt greit å ta utnytte av stupfulle jenter. 

Jeg vet jo at han husker alt.. han burde også vite at jeg ofte blir så full at jeg ikke husker da vi har vært venner en stund. At han også hadde drukket er jo ikke tvil i..

Skrevet

Ja/nei/kanskje.... 

NiceOrNothing skrev (9 minutter siden):

Hva hvis han var mer beruset, men husker bedre da? Synes du man skal kalle og anse de som har dårligere husk enn andre "fullstendig hjernedøde"? 

Skrevet

Roper jo ikke voldtekt, hele poenget med forumet her er jo å få litt svar på om det var voldtekt/overgrep siden jeg var såppas beruset at jeg ikke husker noe. Jeg synes måten du kommenterer på er ganske så upassende, som om det er helt greit å ta utnytte av stupfulle jenter. 

Jeg vet jo at han husker alt.. han burde også vite at jeg ofte blir så full at jeg ikke husker da vi har vært venner en stund. At han også hadde drukket er jo ikke tvil i..

Har ikke sagt at det er greit å utnytte noen. Det jeg sier er at man må ta litt ansvar for egne handlinger og valg. 

Det endrer fortsatt ikke det faktumet at du kan ha vært med 100% i fylla, selv om at du ikke husker. Hadde du vært bevistløs så er det noe helt annet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Igjen, det at du ikke husker noe betyr veldig lite (ingenting egentlig) ...  Det er en grunn til at politiet ikke spør deg om hva du husker ifra gårsdagen eller siste julefeiring om du blir stoppet og mistenkt for å kjøre i ruspåvirket tilstand, f.eks... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan være voldtekt, men det er ikke helt sikkert.

Man kan fremstå som våken, føre en samtale og gjøre kompliserte ting selv om man får blackout. Eller man kan ligge full som et slakt.

Jeg ville snakket med ham for å finne ut mer. Han kan lyve, men han vet i det minste hva som skjedde. Du kan eventuelt ta opp det han sier. Man kan aldri vite. Det kan være bevis hvis du vil gå den veien.

Skrevet

Hva med å forsøke å provoserer han til å si mer om hva som skjedde den kvelden? Hvis han er så stolt av det, vil han kanskje gi detaljer om du benekter at det kan ha skjedd f.eks.

Anonymkode: 4ec31...2a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...