hallon Skrevet 2. november 2023 #1 Skrevet 2. november 2023 Jeg har fått jobbtilbud i Bodø. Jobben er i sentrum. Bor per dags dato i Tromsø og er fra Nord-Norge. Er 30 år, har kjæreste og ingen barn. Hvordan er det å bo i Bodø? Kanskje spesielt sammenlignet med Tromsø. Hvor bor man om man vil ha gangavstand til sentrum?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Er Bodøværing som også har bodd i Tromsø, men trives best i Bodø, mye pga av kortere mørketid og litt bedre klima. Dog, vinden i Bodø kan jo være et irritasjonsmoment.. Opplever at Tromsø kanskje har et litt mer levende og koselig sentrum, sammenlignet med Bodø. Samtidig er Bodø en by i stor velst, med mange gode restaurater, puber, fritidstilbud osv. Mtp gangavstand til sentrum ville jeg sett på Vestbyen, Østbyen eller nedre Rønvik. Men bor man nært busstopp kommer man seg kjapt til byen også fra f.eks Grønnåsen, Bodøsjøen, Alstad, med buss hvert 10.min Anonymkode: 46ca6...789
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 Bodø er en flott by å bo i, spesielt hvis du allerede er kjent med Nord-Norge! Sammenlignet med Tromsø er Bodø litt mindre, men likevel livlig og har en fin atmosfære. Når det gjelder å bo i gangavstand til sentrum, anbefaler jeg å se etter boliger i områdene rundt Glasshuset og Bankgata. Disse områdene er sentrumsnære og har mange fasiliteter i nærheten. Anonymkode: df906...6cf
reiseglad Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 Bodø har kortere mørketid, mindre snø, mer vind og er mindre enn Tromsø. Om du har et snev av interesse for friluftsliv, fjellturer eller annen utendørsaktivitet, så vil du trives i Bodø. Jeg tror ikke utelivet er det beste, men det finnes noen gode spisesteder. Neste år er Bodø europeisk kulturhovedstad, og jeg har forventninger til konserter, utstillinger og arrangementer. Bo i sentrum, Reinsletta, Nedre Rønvik, Vestbyen eller Østbyen, ellers må du bruke buss til «alt». 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå