Gjest Refreng Skrevet 2. november 2023 #1 Del Skrevet 2. november 2023 Hvor bra må samfunnet være, hvor bra må livet være, før du vurderer å ha barn? Jeg tenker at i et post scarcity samfunn ville jeg umiddelbart hatt barn. Men idag der du er prisgitt tilfeldigheter for å ha et godt liv, så vill jeg ikke hatt barn. Jeg vil at samfunnet skal være på et relativt høyt nivå for å rettferdiggjøre å få barn. Om jeg tenker at et barn uten støtte kan risikere måtte ty til en jobb med minimal lønn for å overleve- det er ikke et liv jeg ønsker for egne barn. Det er ikke e samfunn jeg ønsker for egne barn. Vi må være bedre. Hva er dine kriterier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Del Skrevet 5. november 2023 Samfunnet er bra nå. Du får ikke barn når du vil ha dem, men når du trenger dem. De fikk barn på 1930 tallet å, hvor var mye fattigdom og mørk fremtid. Hva gjør at tiden vi lever i nå er så ille? Mange bør lære seg være mer takknemlig. Hvor bra må verden være? Holder det ikke med alle de to bilene din familie har, hytte på fjellet, stort hus med garasje, inkludert moped eller snøscooter. Hva mer må til? Anonymkode: 3c1eb...823 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå