Nemmera Skrevet 27. januar 2006 #1 Skrevet 27. januar 2006 Leste nettopp en artikkel på VGnett ( http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136630 ) om ICE-nummer. Synes ideen om et In Case of Emergency nummer var ganske lur og lagret likesågodt ett på min mobil. Som skrevet i artikkelen så vet AMK om dette, og de vil kanskje begynne å sjekke etter dette på mobiler. Greit hvis man ikke har ID på seg hvis noe skulle skje.
Gjest vimse Skrevet 27. januar 2006 #2 Skrevet 27. januar 2006 Det var knallurt!! *går og gjør akkurat det samme*
minienthe Skrevet 27. januar 2006 #4 Skrevet 27. januar 2006 bare tenker litt... jeg har jo lagret mammas nummer under "mamma hjem og mamma mobil", det må jo gjøre samme nytten ?
Malou Skrevet 27. januar 2006 #5 Skrevet 27. januar 2006 bare tenker litt... jeg har jo lagret mammas nummer under "mamma hjem og mamma mobil", det må jo gjøre samme nytten ? ← Kun hvis ambulansepersonalet vet at det er moren din som er din 'in case of emergency' person...
Gjest vimse Skrevet 27. januar 2006 #6 Skrevet 27. januar 2006 Hvis mamma`n din har den nødvendige informasjonen din så. Men hvis du er i et land der de ikke vet hva mamma betyr?
minienthe Skrevet 27. januar 2006 #7 Skrevet 27. januar 2006 Kun hvis ambulansepersonalet vet at det er moren din som er din 'in case of emergency' person... ← stort sett så vet jo foreldre hva som eventuellt feiler barna sine ? såklart det kan være tilfeller hvor barnet er i regi av barnevernet og bor hos fosterforeldre eller andre tilfeller men stort sett mener jeg er jeg i utlandet så må de nok finne andre muligheter med mindre de kan pin-koden min for der er telefonen alltid slått av med mindre jeg må ta en telefon.
Gjest Gjesta Skrevet 27. januar 2006 #8 Skrevet 27. januar 2006 Jeg gjorde dette i dag, fikk mail av en venninne, så nå har jeg skrevet ICE 1=mamma og ICE 2=pappa
monja Skrevet 27. januar 2006 #9 Skrevet 27. januar 2006 Jeg og lagret ICE nummer på telefonen idag. Kjempelurt....
LilleBille Skrevet 27. januar 2006 #10 Skrevet 27. januar 2006 Jeg har gjort det .. men det er tydeligvis ikke så vanlig - for nesten ingen jeg kjenner har gjort det. Gammel tråd om det samme
moka Skrevet 27. januar 2006 #11 Skrevet 27. januar 2006 jeg gjorde oxo det idag. kjempelurt. man vet jo aldri hva som kan skje.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #12 Skrevet 28. januar 2006 Hei, er selv ambulansepersonell og synes at dette var utrolig lurt.. Å få en slik hjelp i hverdagen gjør at vi raskere kan få den pasient informasjon vi har bruk for, og sette iverk behandling raskere:) Håper inderlig at dette "slår" an i Norge..
Nemmera Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #14 Skrevet 28. januar 2006 Så bra at det er flere som gjør det Fortell det til alle dere kjenner Ser at en som er ambulansepersonell har skrevet inn og liker ideen, så da har det kanskje noe for seg da
jolie Skrevet 28. januar 2006 #15 Skrevet 28. januar 2006 bare tenker litt... jeg har jo lagret mammas nummer under "mamma hjem og mamma mobil", det må jo gjøre samme nytten ? ← Poenget er vel at det er lettere å finne fram til ICE i en stresset situasjon, enn om man skal drive og lete gjennom hele telefonlista på jakt etter mammaer, pappaer, kjærester, bestiser etc
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2006 #16 Skrevet 28. januar 2006 (endret) Både jeg og kjæresten la inn ICE-nummer nå.. En utrolig god idé Endret: Skriveleif Endret 28. januar 2006 av Aylana
LilleBille Skrevet 28. januar 2006 #17 Skrevet 28. januar 2006 bare tenker litt... jeg har jo lagret mammas nummer under "mamma hjem og mamma mobil", det må jo gjøre samme nytten ? ← Er det en selvfølge at det er mamma som er "førstekontakt" ? Jeg har jo også mamma lagret - både mamma hjem og mobil - men det er absolutt ikke henne de bør kontakte om det skjer meg noe - har flere som bør kontaktes før henne.
minienthe Skrevet 29. januar 2006 #18 Skrevet 29. januar 2006 Er det en selvfølge at det er mamma som er "førstekontakt" ? Jeg har jo også mamma lagret - både mamma hjem og mobil - men det er absolutt ikke henne de bør kontakte om det skjer meg noe - har flere som bør kontaktes før henne. ← som jeg skrev, det finnes jo unntak men oftest så vet jo foreldre det som trengs å vite om barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå