AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #1 Skrevet 2. november 2023 Er det noen her ute som har opplevd, eller kjenner noen som har funnet tilbake til hverandre etter en pause/tid fra hverandre, i et forhold? Her er det snakk om storfamilie med barn. En av oss skal ut av huset 50% av tiden, for å få avstand fra hverandre og kjenne på ting. Anonymkode: a729b...4a9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Det var dessverre starten på slutten for min del. Jeg begynte å like å gjøre som jeg ønsket. Ha bade for meg selv. Være alene osv. Det å ta pause kan for min del oppleves som å være i et rom med et spesielt lukt. Så går du ut av rommet for første gang på lenge og får frisk luft. Lukten blir ikke like akseptabel når du kommer inn igjen. Du legger Veldig merke til det. Anonymkode: 59e32...f60 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 Jada, det kan ha en positiv effekt, men det kommer jo selvfølgelig an på hva som er problemet i utgangspunktet. Dersom man bare har begynt å ta hverandre for gitt og er for dårlige på å være romantiske o.l, så kan en pause hjelpe. Dersom man derimot overhodet ikke passer sammen, (lenger) og har begynt å hate hverandre, så hjelper hverken pause eller noe annet. Anonymkode: 88d46...667 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #5 Skrevet 2. november 2023 Kommer vel an på hvordan. Alltid tenkt at det er første steg mot brudd. Men her gjorde det godt for forholdet. Vi hadde veldig mye stress i livet, sånn nippet på utbrent begge to, spesielt hun, og vi hadde rett og slett ikke kapasitet til å være kjærester, så vi ga hverandre mer rom og senket kravene til hverandre, vi hadde daglig kontakt, men på en mer vennskapelig måte. Var sånn noen uker, så blomstret det tilbake sterkere enn før Anonymkode: af453...144
hahaha Skrevet 2. november 2023 #7 Skrevet 2. november 2023 (endret) Ja, men som oftest ikke, ene parten kamuflerer det ofte for å gjøre avslutningsprossen lettere. Finnes selvsagt unntak, vet om noen, men da var det heller helt slutt og så finne tilbake. Kronprins Haakon skriver faktisk om det om ny bok om at de gjorde det slutt når han skulle reise på FN delegat, men gikk bra. Så hvis det er en legitim grunn, avstand, press fra andre, en låst situasjon etc. vil nok det øke sannsynlighet for at det kan gå tilbake. Ville uansett tvilsomt gjort det selv da, vil ha noen som faktisk er villig til å offre ting for å være sammen, spesielt hvis det som stopper kun er andres mening. Men om det er en legitim grunn skal jeg aldri si aldri. Endret 2. november 2023 av hahaha 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #8 Skrevet 3. november 2023 Min kusine og hennes daværende kjæreste hadde et par ukers pause i forholdet, husker ikke helt hva grunnen var. De kom sammen igjen, giftet seg og har fire barn. Anonymkode: 52f7d...60d 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #9 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min kusine og hennes daværende kjæreste hadde et par ukers pause i forholdet, husker ikke helt hva grunnen var. De kom sammen igjen, giftet seg og har fire barn. Anonymkode: 52f7d...60d Alltid godt å høre gode historier også ❤️ Anonymkode: a729b...4a9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #10 Skrevet 3. november 2023 Ja, jeg kjenner faktisk noen som har opplevd det. Etter en pause og tid fra hverandre, klarte de å finne tilbake til hverandre. Det kan være en mulighet for dere å få tid til å reflektere og finne ut hva dere virkelig ønsker. 💕 Anonymkode: c840f...801 1
Andro Skrevet 3. november 2023 #11 Skrevet 3. november 2023 Å trenge en pause er uttrykk for en krise, så det er uansett en relasjonsmessig risikosituasjon. Det som er helt sikkert er at sjansen for at det skal gå bra med forholdet; den sjansen øker ikke med å trenge seg på, trenge seg sammen, late som man koser seg, når man egentlig trenger armslag, egentid, tenketid, kjenne etter... Enten det brister eller bærer så tenker jeg at det er viktig at man har snakka sammen om hvorfor man trenger den avstanden, hvordan man skal oppføre seg i pausen og hva man ønsker å få ut av det. Man kan f.eks. avtale å spise et måltid sammen hver andre uke, gå tur en dag i uka eller hva det måtte være, og kanskje bli enige om noen frister for evalueringer og beslutninger. Jeg har aldri pausa noe forhold selv. Jeg er av dem som prøver for mye for lenge, og er ferdig når det skjærer seg helt. Men jeg kjenner jo flere andre som har hatt en pause. For noen har det bare blitt en utsettelse av et brudd, for noen få så har det blitt bra å flytte sammen igjen, men da har de f.eks. brukt pausen på å gå i terapi eller noe. Jeg kjenner også et par som først brøt med hverandre, flytta ut, ble sammen igjen - og har levd som lykkelige særboere i mange år. De flytter aldri sammen igjen. Ingen oppskrift passer alle, og hvordan det har gått med andre gir ikke noen pekepinn på hvordan det går med dere... Dere må i alle fall bestemme dere for om dere er sammen i pausen, og bare trenger litt plass en stund, eller om forholdet oppheves i pausen så man kan leve fritt, treffe andre, inngå andre forhold osv. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #12 Skrevet 3. november 2023 Jeg bad om pause fordi jeg var usikker på om jeg ville gjøre det slutt. Hadde vært usikker i ett års tid. Vi prøvde igjen etter pausen, men jeg gjorde det slutt noen måneder etter. Prøv det. Det kan sette i gang noe Anonymkode: 46efd...73b
Fremmed fugl Skrevet 3. november 2023 #13 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 19.34): Er det noen her ute som har opplevd, eller kjenner noen som har funnet tilbake til hverandre etter en pause/tid fra hverandre, i et forhold? Her er det snakk om storfamilie med barn. En av oss skal ut av huset 50% av tiden, for å få avstand fra hverandre og kjenne på ting. Anonymkode: a729b...4a9 Jeg kjenner noen unge voksne svært godt som klarte å bruke enn streng pause godt. - Null kontakt - Null flørt med andre Er over et år siden pausen tok slutt, og virker som det fungerte. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #14 Skrevet 4. november 2023 Ts her. Samboer mener det er kaos i hodet og derfor trenger luft og rom til å tenke, kjenne etter. Vi er enige om at vi fremdeles er et par og at vi ikke skal røre andre i perioden. Etter to uker fra hverandre skal vi snakkes om det. Pausen kan ende opp med å vare lengre, men etter to uker skal vi ta en fot i bakken. Anonymkode: a729b...4a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå