Gå til innhold

Det å være direkte med norske damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en veldig målrettet no-nonsense tankegang og jeg liker å være ganske direkte (med måte).
Jeg innser at det kan være et problem i Norge, siden nordmenn kanskje er litt av den reserverte typen.
Men likevel spør jeg dere damer: ville du blitt helt satt ut hvis en mann tydeligjorde sin intensjon veldig kjapt?
At han gikk bort til deg, introduserte seg og sa at han synes du var tiltrekkende og spurte om du vil dra på date?
Alternativt, at han starter med en casual dialog og så spør direkte om du er singel osv

Fortell meg deres meninger

Anonymkode: 9ac34...b18

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han hadde hatt en grei holdning til avising, og ikke tatt det personlig, så er det jo det som er mest effektivt. Foretrekker det fremfor tinder,  der det alltid er "skjer?" meldinger, som ikke går noen vei...

Anonymkode: 60965...a63

• Liker 4
Gjest Refreng
Skrevet (endret)

Det vil nok ofte gå galt. Jeg kan fortelle deg den veldig logiske grunnen til det. I Norge har vi en indirekte kultur der det ikke er vanlig å være veldig direkte og rett frem. Det kan bli ansett som uhøflig i noen situasjoner. Vi har en sterk følelse av at vi ikke skal "plage" andre. Vi skal ikke være i veien i butikken, vi skal ikke la andre vente, vi skal ikke snakke med fremmende som vil være i fred. Osv

Så dukker det opp en person som ikke følger disse normene. Da følger en ganske logisk reaksjon. For tenk deg at du lever i et samfunn med normer alle er klar over og forstår. Der alle vet at de selv tar hensyn, og at andre tar hensyn til dem. Men så kommer noen som ikke er synkronisert med den oppførselen. Hva betyr det? Når noen oppfører seg veldig annerledes enn "flokken", eller fra det som er normalt, så trigger man en skeptisisme. Det er en grunn til at noen oppfører seg annerledes. Og hva er den grunnen? Veldig ofte er den grunnen en dårlig en. Man oppfører seg annerledes fordi man 1. ikke forstår sosiale normer 2. man bryr seg ikke 3. man er veldig rar og annerledes enn folk flest. Langt nede på lista kan man finne 15. man er en hyggelig person, men oppfører seg annerledes enn andre

Som du ser så er 1, 2 og 3 potensielt veldig negative egenskaper som potensielt kan skape mye problemer og konflikter. Du vil ikke være interessert i eller date noen som er 1 eller 2. Enkelte ville datet nr 3. Så konsekvensen er at de fleste vil avvise deg, fordi de mistenker 1 og 2.

Så skal det sies at mange kvinner har dårlige erfaringer med menn som kommer bort til dem for å flørte, kommentere utseende eller annet. Mange har dårlige erfaringer med creeps (1 og 2) som gjør det.

Endret av Refreng
Skrevet

Vel, nordmenn er direkte. Men gjerne ikke på den måten du beskriver. Jeg har vært sammen med et par fra andre kulturer (da jeg var yngre), og ja begge disse var veldig pågående, ekstremt flørtete og ja, de forførte meg i starten. Men i løpet av forholdet så opplevde jeg dem som alt annet enn direkte. De var rett og slett unnvikende i kommunikasjon, mye bortforklaringer, mye mindre innsats i å jobbe for forholdet enn det jeg la i. Kanskje de mente at siden de hadde gjort så mye innsats med å forføre meg så var jobben gjort? Jeg vet ikke, men det funket ikke i lengden. 

Jeg kan fremdeles like direkte oppmerksomhet og flørt i starten, og kan være enig i at mange nordmenn er litt tafatte her. Men det som betyr noe er likevel hvordan du er i selve forholdet. 

Anonymkode: 9a2b9...131

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så lenge han hadde hatt en grei holdning til avising, og ikke tatt det personlig, så er det jo det som er mest effektivt. Foretrekker det fremfor tinder,  der det alltid er "skjer?" meldinger, som ikke går noen vei...

Anonymkode: 60965...a63

Enig! Det er viktig å ha en grei holdning til avising, særlig nå som vinteren er her.

Anonymkode: f9458...304

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

...ville du blitt helt satt ut hvis en mann tydeligjorde sin intensjon veldig kjapt?
At han gikk bort til deg, introduserte seg og sa at han synes du var tiltrekkende og spurte om du vil dra på date?
Alternativt, at han starter med en casual dialog og så spør direkte om du er singel osv

Ville kjentes rart og unaturlig. Jeg ville jo ikke kunnet si ja til en date med en jeg hverken visste om jeg likte eller stolte på. 

Pluss som det står her over, ville lurt på om personen ikke visste om eller brydde seg om vanlige normer generelt. 

Anonymkode: cd05b...42f

• Liker 4
Skrevet
Refreng skrev (1 time siden):

Det vil nok ofte gå galt. Jeg kan fortelle deg den veldig logiske grunnen til det. I Norge har vi en indirekte kultur der det ikke er vanlig å være veldig direkte og rett frem. Det kan bli ansett som uhøflig i noen situasjoner. Vi har en sterk følelse av at vi ikke skal "plage" andre. Vi skal ikke være i veien i butikken, vi skal ikke la andre vente, vi skal ikke snakke med fremmende som vil være i fred. Osv

Så dukker det opp en person som ikke følger disse normene. Da følger en ganske logisk reaksjon. For tenk deg at du lever i et samfunn med normer alle er klar over og forstår. Der alle vet at de selv tar hensyn, og at andre tar hensyn til dem. Men så kommer noen som ikke er synkronisert med den oppførselen. Hva betyr det? Når noen oppfører seg veldig annerledes enn "flokken", eller fra det som er normalt, så trigger man en skeptisisme. Det er en grunn til at noen oppfører seg annerledes. Og hva er den grunnen? Veldig ofte er den grunnen en dårlig en. Man oppfører seg annerledes fordi man 1. ikke forstår sosiale normer 2. man bryr seg ikke 3. man er veldig rar og annerledes enn folk flest. Langt nede på lista kan man finne 15. man er en hyggelig person, men oppfører seg annerledes enn andre

Som du ser så er 1, 2 og 3 potensielt veldig negative egenskaper som potensielt kan skape mye problemer og konflikter. Du vil ikke være interessert i eller date noen som er 1 eller 2. Enkelte ville datet nr 3. Så konsekvensen er at de fleste vil avvise deg, fordi de mistenker 1 og 2.

Så skal det sies at mange kvinner har dårlige erfaringer med menn som kommer bort til dem for å flørte, kommentere utseende eller annet. Mange har dårlige erfaringer med creeps (1 og 2) som gjør det.

Nå fikk jeg bare mer lyst til å bryte "reglene" haha.
Min mening er at et samfunn trenger transgressive folk som skiller seg ut. Led, ikke følg.
Skal tenke litt på det

TS

• Liker 1
Gjest Refreng
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Min mening er at et samfunn trenger transgressive folk som skiller seg ut. Led, ikke følg.
Skal tenke litt på det

TS

Det handler ikke om å følge eller skille seg ut, det handler om man har kapasitet for å forstå sosiale normer og hvorfor de eksisterer, eller ikke, Dersom du har sterkt ønske om å skille deg ut bare fordi, så vitner det om en arroganse, eller behov for å føle seg spesiell. Noe som ikke er ønskede egenskaper i en partner

Skrevet
Refreng skrev (3 minutter siden):

Det handler ikke om å følge eller skille seg ut, det handler om man har kapasitet for å forstå sosiale normer og hvorfor de eksisterer, eller ikke, Dersom du har sterkt ønske om å skille deg ut bare fordi, så vitner det om en arroganse, eller behov for å føle seg spesiell. Noe som ikke er ønskede egenskaper i en partner

OK

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei

Jeg har en veldig målrettet no-nonsense tankegang og jeg liker å være ganske direkte (med måte).
Jeg innser at det kan være et problem i Norge, siden nordmenn kanskje er litt av den reserverte typen.
Men likevel spør jeg dere damer: ville du blitt helt satt ut hvis en mann tydeligjorde sin intensjon veldig kjapt?

Kommer helt an på personen egentlig. Om han ikke virker creepy eller noe så hadde det vært veldig koselig. 

Anonymkode: fb806...18c

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Skal tenke litt på det

TS

Om noen spørr uten at jeg har kjennskap til dem er det vanskelig å si ja, for vet ikke hva jeg går til. 

Anonymkode: ca45d...b77

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer helt an på personen egentlig. Om han ikke virker creepy eller noe så hadde det vært veldig koselig. 

Anonymkode: fb806...18c

Ja selvsagt

TS

Skrevet

Jeg hadde likt det. Men jeg er for gammel til at noen gidder å se på meg så det skjer nok ikke. 

Anonymkode: 9c137...a4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde likt det. Men jeg er for gammel til at noen gidder å se på meg så det skjer nok ikke. 

Hva er alderen din da? Jeg er 29. For alt jeg vet kan du være den vakreste dama i Melkeveien haha
"Let så skal dere finne". Du finner nok noen

TS

Skrevet

Det kommer an på, om du fremstår masete eller påtatt/tilgjort/falsk blir det slitsomt. Virker du sjarmerende og autentisk kan det være interessant 

Anonymkode: 67ebf...70a

• Liker 3
Skrevet

Det ville fått meg til å bli temmelig skeptisk, ettersom du tydelig bare tenkte på utseendet, uten at det var tegn på at vi hadde noe som helst til felles og at jeg heller aldri hadde snakket noe særlig med deg. Summen ville gjort at jeg tenkte på deg som en tvilsom, desperat type, som helt tydelig bare var ute etter en ting og prøvde å smiske deg frem til det. 

Jeg ville aldri gått på date med noen, bare fordi de sa at jeg var tiltrekkende. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hva er alderen din da? Jeg er 29. For alt jeg vet kan du være den vakreste dama i Melkeveien haha
"Let så skal dere finne". Du finner nok noen

TS

For 20 år siden kunne vi godt møttes og du hadde tatt kontakt og pratet osv. 

Tror stikkordet var "let" - jeg er ikke på let så ikke så lett å finne meg heller. :) 

Lykke til framover, jeg skulle ønske flere var som deg. jeg tror du smiler mye og ser mennesker. Jeg tror du er åpen og imøtekommende og liker å bli kjent med mennesker. (så kan jeg ta helt feil og at det bare er pene unge jenter du ser og vil prate med, men jeg tror ikke det) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei

Det første: nei. Jeg vil ikke bli invitert på date utelukkende pga utseende, og jeg ville aldri invitert noen kun pga et pent ytre.

Det andre er ikke så uvanlig som du tror. Vi er flere som er direkte, men det er en fin balanse mellom creepy og sjarmerende. Jeg foretrekker helt klart en dialog i forkant, for å sjekke stemningen. 

Anonymkode: 6707f...303

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei

Det kan fungere godt når man er ute på byen en kveld med en vennegjeng men det fungerer dårlig ellers om du går alene. Du får prøve ut mange forskjellig vinklinger😉

Daygaming krever mye trening og du må forberede deg på mange avvisninger. 

Håper du får dette til👏

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei

Jeg liker folk som er rett frem. Enklere å vite hvor en har dem. Men skal sies som du selv skriver ts så kan det være litt vanskelig når en ikke er vant til at folk er rett frem. Nordmenn er som regel ikke det. 

Gi oss litt tid til og skjønne at du er rett frem hele veien så er det greit. Jeg har til gode å møte en kar som tar litt styringa og driver ting fremover som regel er det vingling og wishy washy oppførsel som gjør at jeg mister interessen for å møte de. 

Anonymkode: 56c0a...6ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...