Gå til innhold

Toro er egentlig genialt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man skal tro på alle antagelser og teorier, er jo "alt" farlig. Til og med en brødskalk, spiser vi den vil vi dø av akrylamid. Og sukker.. ren gift. Hvordan i all verden har vi flere eldre enn noengang, folk som vokste opp før de visste alt var farlig. 

Anonymkode: 8104e...4a2

• Liker 1
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (7 minutter siden):

Nja, bake produktene er vel ok for en som ikke baker all verden , men matproduktene er søppel på smak og innhold. 
Altså lasagne, Meksikansk gryte, bolognese osv osv er jo ikke i nærheten av smakene de skal etterligne

Dette er rent snobberi. Jeg har faktisk spist på gode restauranter i inn og utland. Har god "kokk" på hjemmebane. Toro er virkelig milevis unna søppel. Lagd på riktig måte, smaker det utmerket. Ingen har sagt de skal etterligne noe som helst, de er unike slik de er.. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Gud skrev (11 minutter siden):

Det er ikkje heilt sant. Det er forskning som viser at dei som et mykje utraprosessert har høgare risiko for ymse. Eg har ikkje lest nokon som hevdar å ha funne ein årsakssamanheng.

Eg blir oftare våt når eg bruker paraply… 

https://www.kry.no/helsenytt/ultraprosessert-mat-hvordan-reagerer-kroppen/

Her er litt koselig lesestoff.

Jeg prøver å ha mest mulig ferske råvarer i hverdagen, altså lager jeg blant annet sauser selv og bruker aldri Toro til det, i tillegg til at jeg nesten alltid bruker ferske (noen ganger frosne) grønnsaker og kjøtt/fisk. Grunnen er todelt: smak og næring. Jeg har et lite barn i vekst som jeg ønsker å gi mest mulig næringsrik mat, så da er valget lett når det kommer til hvilken type mat jeg lager.

I mitt hode gir det mening at ferske råvarer er bedre enn industrifremstilt pulvermat med masse E-stoffer som ikke finnes i noe vanlig kjøkken, og når det finnes seriøs forskning som støtter det synet så er valget ganske enkelt for min del. Hjemmelaget trenger verken å være ekstremt eller særlig tidkrevende. Men det betyr jo ikke at vi aldri spiser ultraprossesert mat. Det hender jo at vi har grandis, pølser med brød og Toro vi også. Synes det er tullete å stemple det som en konspirasjonsteori, da er man langt ute og padler, og det kun fordi man ikke gidder å lage litt mer av maten sin selv.

Anonymkode: db181...e10

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis man skal tro på alle antagelser og teorier, er jo "alt" farlig. Til og med en brødskalk, spiser vi den vil vi dø av akrylamid. Og sukker.. ren gift. Hvordan i all verden har vi flere eldre enn noengang, folk som vokste opp før de visste alt var farlig. 

De eldste som lever nå vokste jo opp før alt var ultraprosessert og tilgjengelig over alt, så det argumentet er vanskelig å kjøpe.

• Nyttig 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi at det er dette folk skal ha å mase om nå. Om de så Debatten, kan de nå legge den død.

Anonymkode: 4a190...238

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det har 0 å si. Debatten i kveld.

Dere så tydeligvis en annen debatten enn meg... 😅 

Anonymkode: 355c2...dbf

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette er rent snobberi. Jeg har faktisk spist på gode restauranter i inn og utland. Har god "kokk" på hjemmebane. Toro er virkelig milevis unna søppel. Lagd på riktig måte, smaker det utmerket. Ingen har sagt de skal etterligne noe som helst, de er unike slik de er.. 

Ha ha, snobberi du liksom. Lasagnen er jo hinnsides og mousakka er jo rein oppkast, eneste kokken du kjennner må være mc’donald

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her er litt koselig lesestoff.

Hei!

Eg leste heile artikkelen. Der var knapt referert til nokon studier i det heile, og ingen som viser ein årsakssamanheng. Takk for at du kasta vekk tida mi!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Oppvokst med toro gryteretter, og fortsatt glad i det. For meg som bor alene er det helt ypperlig, får lett tre middager fra én pose. Eneste jeg holder meg unna er lasagne, som jeg ikke synes er noe godt, og moussakaen, som jeg synes er for dyr. Det lager jeg med ferdige fløtegratinerte poteter og pastasaus i stedet, i en massiv form, og med salat til så har jeg middag i en uke. 

Anonymkode: 1ad6f...cf3

• Liker 1
Skrevet
Gud skrev (3 minutter siden):

Hei!

Eg leste heile artikkelen. Der var knapt referert til nokon studier i det heile, og ingen som viser ein årsakssamanheng. Takk for at du kasta vekk tida mi!

Bare hyggelig! Om du trenger studier som beviser årsakssammenheng for hvert eneste livsvalg du skal ta så har du mer enn nok å gjøre tenker jeg! 😄

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oppvokst med toro gryteretter, og fortsatt glad i det. For meg som bor alene er det helt ypperlig, får lett tre middager fra én pose. Eneste jeg holder meg unna er lasagne, som jeg ikke synes er noe godt, og moussakaen, som jeg synes er for dyr. Det lager jeg med ferdige fløtegratinerte poteter og pastasaus i stedet, i en massiv form, og med salat til så har jeg middag i en uke. 

Dette er ikke moussaka... men OK.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er ikke moussaka... men OK.

Om du legger godviljen til så er det moussaka ;)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dere så tydeligvis en annen debatten enn meg... 😅 

Anonymkode: 355c2...dbf

Så du ikke gjennomgangen av Toro-produktene?

• Nyttig 1
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (22 minutter siden):

Ha ha, snobberi du liksom. Lasagnen er jo hinnsides og mousakka er jo rein oppkast, eneste kokken du kjennner må være mc’donald

Du kan tro hva du vil, men hvorfor skittkasting på McDonald's også? Du er ikke snobbete "liksom"? Jeg spiser mye heller på McDonald's, enn på de fleste såkalte gourmet restauranter. Intet slår en dobbel cheesburger fra McDonald's 😊

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan tro hva du vil, men hvorfor skittkasting på McDonald's også? Du er ikke snobbete "liksom"? Jeg spiser mye heller på McDonald's, enn på de fleste såkalte gourmet restauranter. Intet slår en dobbel cheesburger fra McDonald's 😊

Sooooo right😍

• Liker 2
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (30 minutter siden):

Matsnobb.

• Liker 3
Annonse
Skrevet (endret)

Noe av de er jo allright, men jeg vil jo kanskje være litt tilbakeholdende med "geniale"...  Synes f.eks.  blomkål eller fiskesuppe-posene  er fine (tror det er Toro, iaf.)...  Synes lasagnen er god også :nikke: 

Endret av AnonymBruker 42
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ultraprossesert og smaken er ikke spesielt god i det hele tatt. Nei takk. 

Anonymkode: a828c...675

Smaker godt synes jeg, hjemmelaget er kjedelig 

Anonymkode: 659b0...527

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Toro er en god base og godt utgangspunkt. Synes hjemmelaget ofte smaker tamt og kjedelig, eller i hjel krydret. Ingenting i mellom. Mens Toro er en god base, som du kan lage som du selv vil. Det på baksiden er bare et forslag til hvordan du kan lage det. Du må ikke bruke 3 dl melk og 6 dl vann. Du kan ta 6 dl melk og 3 dl fløte. Eller 3 dl melk, 3 dl fløte og 3 vann. Du kan mikse som du selv måtte ønske og få maten slik du vil ha det. Du kan ta mindre kjøtt og tilsette grønnsaker i stede. Du krydrer slik du selv ønsker, og du trenger ikke mye siden de allerede inneholder noe smak fra før av. 

Toro er kjedelig hvis du lager den 100% etter pakken. 

Anonymkode: 52760...085

Århundrets rareste innlegg?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (2 timer siden):

Nja, bake produktene er vel ok for en som ikke baker all verden , men matproduktene er søppel på smak og innhold. 
Altså lasagne, Meksikansk gryte, bolognese osv osv er jo ikke i nærheten av smakene de skal etterligne

Kan ikke si jeg har blitt servert hjemmelaget lasagne hos noen heller, som smaker som den faktisk skal smake.

Folker aner ikke hvordan de skal lage en ekte ragú en gang 😏

Anonymkode: 781fa...b0c

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Smaker godt synes jeg, hjemmelaget er kjedelig 

Anonymkode: 659b0...527

Anbefaler noen kurs, for da gjør du noe alvorlig galt. 

Anonymkode: a828c...675

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...