AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #1 Skrevet 2. november 2023 Nei, jeg tilhører ikke Toros pr.avdeling. Jeg er en vanlig mann som har fått øynene opp for disse posene fra Toro. Smaker jo kjempegodt, er forholdsvis billige, og kan lagres lenge slik at det går an å kjøpe mye på salg. Kan ikke være så usundt heller, er jo bare tørkede råvarer. Og kjempebra for miljøet. Tenk på hvor mye forurensende transport som unngås fordi de ikke frakter masse vann. Anonymkode: 8104e...4a2 10
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, jeg tilhører ikke Toros pr.avdeling. Jeg er en vanlig mann som har fått øynene opp for disse posene fra Toro. Smaker jo kjempegodt, er forholdsvis billige, og kan lagres lenge slik at det går an å kjøpe mye på salg. Kan ikke være så usundt heller, er jo bare tørkede råvarer. Og kjempebra for miljøet. Tenk på hvor mye forurensende transport som unngås fordi de ikke frakter masse vann. Anonymkode: 8104e...4a2 Billig?😅Toro lasagne er skamdyrt. Supper og. Anonymkode: 62ec6...2db 4
c_buk Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 Smaken er ikke noe særlig å skryte av. Prismessig. Tja. Kommer an på hva man sammenligner med. Næringsmessig. Usikker hvordan prosessering påvirker næringskvaliteten. Men det finnes sikkert verre valg.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #4 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Billig?😅Toro lasagne er skamdyrt. Supper og. Anonymkode: 62ec6...2db Men er jo nesten alltid på salg, ofte med 40%rabatt. Kjøpte mye på Remas crazy days, da var det 50% rabatt på all Toro. Og de er jo ganske billige i fra før. Anonymkode: 8104e...4a2 9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #5 Skrevet 2. november 2023 Tjaa... ultraprosessert og med kjøpesmak. Ikke noe jeg serverer til daglig, i hvert fall. Men en gang iblant er jo greit. Anonymkode: db181...e10 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #6 Skrevet 2. november 2023 Ultraprossesert og smaken er ikke spesielt god i det hele tatt. Nei takk. Anonymkode: a828c...675 3 3
Lill3My Skrevet 2. november 2023 #7 Skrevet 2. november 2023 Toro-retter har generelt mye salt,lite fiber og lite protein; så tenker du på helsa (og ikke bare lommeboka) er det ikke det klokeste (dog kan du jo løfte kvaliteten litt ved å tilsette fisk/kylling og litt ekstra grønt). Selv opplever jeg de fleste slike ferdigretter som kjedelige smaksmessig, og også lite mettende 7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #8 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, jeg tilhører ikke Toros pr.avdeling. Jeg er en vanlig mann som har fått øynene opp for disse posene fra Toro. Smaker jo kjempegodt, er forholdsvis billige, og kan lagres lenge slik at det går an å kjøpe mye på salg. Kan ikke være så usundt heller, er jo bare tørkede råvarer. Og kjempebra for miljøet. Tenk på hvor mye forurensende transport som unngås fordi de ikke frakter masse vann. Anonymkode: 8104e...4a2 "er jo bare tørkede råvarer." Si meg, har du aldri lest innholdsfortegnelsene på noe av dette her? Anonymkode: 3db43...fb7 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #9 Skrevet 2. november 2023 Hvorfor alt dette fokus på ultraprossesert? Skal konspirasjonsteoriene bestemme hva vi skal spise også nå? Jeg skjønner at ikke alle har samme smak, men for meg smaker dette veldig godt. Og innholdsfortegnelsen? Ja, jeg har akkurat lest én av dem, ingenting der som skremmer det minste.. Anonymkode: 8104e...4a2 11 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #10 Skrevet 2. november 2023 Helt greit med Toro. Innimellom får jeg skikkelig craving på amerikansk eller meksikansk gryte. Samtidig kan det ta like lang (kort) tid å lage hjemmelagd chili con carne, det metter også mer syns jeg. Lasangen og moussukaen er helt grei, selv om det ikke kan sammenlignes med hjemmelagd. Men helt greit i en travel hverdag. Og Toro sin chicken tandoori kit syns jeg faktisk er veldig god, men den syns jeg har blitt så dyr at jeg sjeldent kjøper den. Tandoorigryte og tikka masalagryte er også helt ok, selv om de ikke er like god som tandoori kit. Men de er oftere på tilbud enn kitet. Anonymkode: 233b4...de4 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #11 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tjaa... ultraprosessert og med kjøpesmak. Ikke noe jeg serverer til daglig, i hvert fall. Men en gang iblant er jo greit. Anonymkode: db181...e10 Det måtte komme. Anonymkode: 4a190...238 6
Artmo3 Skrevet 2. november 2023 #12 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Billig?😅Toro lasagne er skamdyrt. Supper og. Anonymkode: 62ec6...2db Tja, lag en lasagne av topp kvalitet, da blir Toro veldig billig. Lager jeg en lasagne uten noen som helst kompromisser, så koster det fort 4-500kr, men det er mange middager da 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #13 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor alt dette fokus på ultraprossesert? Skal konspirasjonsteoriene bestemme hva vi skal spise også nå? Jeg skjønner at ikke alle har samme smak, men for meg smaker dette veldig godt. Og innholdsfortegnelsen? Ja, jeg har akkurat lest én av dem, ingenting der som skremmer det minste.. Anonymkode: 8104e...4a2 Det er ikke en konspirasjonsteori at å spise mye ultraprossesert er skadelig for helsa. Det støttes av forskning og helsemyndighetene. Du er i din fulle rett til å synes det smaker veldig godt og til å spise så mye du vil av det, men jeg kan love at en Bali kyllinggryte smaker mye bedre når den er hjemmelaget Anonymkode: db181...e10 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #14 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor alt dette fokus på ultraprossesert? Skal konspirasjonsteoriene bestemme hva vi skal spise også nå? Jeg skjønner at ikke alle har samme smak, men for meg smaker dette veldig godt. Og innholdsfortegnelsen? Ja, jeg har akkurat lest én av dem, ingenting der som skremmer det minste.. Anonymkode: 8104e...4a2 Fordi at det er dette folk skal ha å mase om nå. Om de så Debatten, kan de nå legge den død. Anonymkode: 4a190...238 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #15 Skrevet 2. november 2023 Toro er en god base og godt utgangspunkt. Synes hjemmelaget ofte smaker tamt og kjedelig, eller i hjel krydret. Ingenting i mellom. Mens Toro er en god base, som du kan lage som du selv vil. Det på baksiden er bare et forslag til hvordan du kan lage det. Du må ikke bruke 3 dl melk og 6 dl vann. Du kan ta 6 dl melk og 3 dl fløte. Eller 3 dl melk, 3 dl fløte og 3 vann. Du kan mikse som du selv måtte ønske og få maten slik du vil ha det. Du kan ta mindre kjøtt og tilsette grønnsaker i stede. Du krydrer slik du selv ønsker, og du trenger ikke mye siden de allerede inneholder noe smak fra før av. Toro er kjedelig hvis du lager den 100% etter pakken. Anonymkode: 52760...085 5 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #16 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det måtte komme. Anonymkode: 4a190...238 Det er jo ultraprosessert, ikke noen hemmelighet det. Anonymkode: db181...e10 1
Enmanelskeråhate Skrevet 2. november 2023 #17 Skrevet 2. november 2023 (endret) Nja, bake produktene er vel ok for en som ikke baker all verden , men matproduktene er søppel på smak og innhold. Altså lasagne, Meksikansk gryte, bolognese osv osv er jo ikke i nærheten av smakene de skal etterligne Endret 2. november 2023 av Enmanelskeråhate 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #18 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor alt dette fokus på ultraprossesert? Skal konspirasjonsteoriene bestemme hva vi skal spise også nå? Jeg skjønner at ikke alle har samme smak, men for meg smaker dette veldig godt. Og innholdsfortegnelsen? Ja, jeg har akkurat lest én av dem, ingenting der som skremmer det minste.. Anonymkode: 8104e...4a2 Det er fordi å være kritisk til ultraprosessert mat er veldig i vinden for tiden. Spis den maten du liker og ønsker ts. Jeg syns heller ikke at innholdsfortegnelsen på Toro-poser er skumle. Her er for eksempel ingrediensene i mine to favoritter (amerikansk og meksikansk gryte) Ingenting her som skremmer meg iallfall😊 Anonymkode: 233b4...de4 2 4
Gud Skrevet 2. november 2023 #19 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke en konspirasjonsteori at å spise mye ultraprossesert er skadelig for helsa. Det støttes av forskning og helsemyndighetene. Anonymkode: db181...e10 Det er ikkje heilt sant. Det er forskning som viser at dei som et mykje utraprosessert har høgare risiko for ymse. Eg har ikkje lest nokon som hevdar å ha funne ein årsakssamanheng. Eg blir oftare våt når eg bruker paraply… 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #20 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er jo ultraprosessert, ikke noen hemmelighet det. Anonymkode: db181...e10 Men det har 0 å si. Debatten i kveld. Anonymkode: 4a190...238 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå