AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #21 Del Skrevet 4. november 2023 Du forklarer jo veldig godt i hovedinnlegget hvorfor du ikke ønsker å testes nå. Kan du ikke fortelle det du skriver der til psykologen? Det gir jo mye mening. Eventuelt printe ut første halvdel av innlegget ditt og ta med til timen. Anonymkode: 19dfb...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #22 Del Skrevet 4. november 2023 Hei, resultatene på testene skal forstås også i lys av tilstanden din, der det er relevant, og ikke lese helst direkte av. Og skulle du skåre lavt, tar de ikke førerkortet ditt. Flere som skårer lavt på evnetest kan kjøre bil forsvarlig (og har sertifikat). Man tar heller ikke fremtidige barn grunnet en test, da er det flere faktorer som teller. Anonymkode: 40d27...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #23 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men om man er full av angst etc så vil man jo score dårligere på ny kunnskap.. betyr ikke at msn er utvhemma.. når man har klart det fint før Anonymkode: dee59...9b6 Det er jo derfor de testene ofte ikke stemner helt. Snakket med en psykiater engang og hun sa at hun ikke likte de testene helt, for som oftest ble de testene brukt på syke mennesker, og da kunne man risikere at testresulatene ble feil. Hvis man er full av angst, så har man en flyktrespons, og da blir det svært vanskelig å sitte stille ved et bord og svare på spørsmål, når hele kroppen roper " løp!" . Anonymkode: 4153a...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #24 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 17.25): Psykologen min ønsker at jeg tar en evnetest fordi jeg ikke klarer å ta nytte av behandling, blant annet. (Er i behandlingen for depresjon, angst og ptsd. For noen år tilbake tok jeg en lignende test, men da hos nevropsykolog. Scoret normalt på det matematiske og språkferdigheter, men lå godt under snittet på hukommelse, konsentrasjon og disse mønster oppgavene. Pga min psykiatriske tilstand på daværende tidspunkt, ble det ikke gjennomført flere tester eller utredninger, men de ønsket at jeg tok en ny når ansten og depresjonen var bedre. Nå skal jeg altså ta en ny test, men formen er enda dårligere. Jeg er redd jeg kommer til å score så dårlig at jeg får diagnosen lettere psykisk utviklingshemming. Kan godt være jeg er det og, men da ønsker jeg ikke å vite det...kommer til knekke det lille som er igjen av meg. Flere som har vært i lignende situasjon? Og om det skulle vise seg at jeg er utviklingshemmet, hva blir konsekvensene av det? Jeg er 27 år, om det skulle ha noen betydning. Kommer de til å ta lappen min og nekte meg barn i fremtiden? Anonymkode: 2351a...d52 Jeg må innrømme at jeg lo med deg, ikke av deg, av noe av det du skrev. Din redsel var så tydelig, men samtidig var måten du beskrev det på, morsom . Slapp helt av, du er ikke utviklingshemmet uansett hva den testen skulle komme fram til. Du har et altfor godt språk til å være det . Anonymkode: 4153a...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #25 Del Skrevet 4. november 2023 Skjønner hva du mener. Jeg ble feildiagnostisert med lettere psykisk utviklingshemming da jeg var på en dårlig plass i livet og ble og er fortsatt uføretrygdet selvom jeg studerer. Jeg har lappen, den tok jeg etter jeg fikk diagnosen. Det med barn vet jeg ikke. Jeg er hos DPS nå for tiden for angst og depresjon selv, og da snakker vi om denne diagnosen, og etter bare 2 samtaler med meg klarer de ikke å se at jeg har den diagnosen fordi jeg gjør det så bra på studier og klarte teoriprøven på første forsøk. Og gjort masse andre ting som ville vært umulig hvis jeg faktisk hadde hatt den diagnosen. Så jeg vet ikke hva som er blitt gjort feil tidligere. Anonymkode: bc9a3...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 4. november 2023 #26 Del Skrevet 4. november 2023 22 hours ago, Gregarious said: Det er korrelasjon, men det finnes selvsagt unntak. På samme måte som de som får lungekreft ofte røyker så finnes en del som aldri har røykt. Når det gjelder IQ så er det meningsløst å diskutere på bakgrunn av individuelle resultat siden 90+% enten overdriver eller lyger om deres resultat. (Eller tror online test gir korrekt estimat). I følge en del tråder om IQ så ligger jo snitte på IQ blant KG på 125-140. Helt enig i at flertallet lyver online om dette. Hvis man legger sammen scorene folk operer med så får man et voldsomt høyt gjennomsnitt. Mensas egen online test er noenlunde korrekt så lenge man type, ikke har tatt den flere ganger, bruker tiden man skal og ikke jukser. 😄 Har kjent flere som har fått tilsvarende score på online og den faktiske der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 4. november 2023 #27 Del Skrevet 4. november 2023 (endret) Leste om en som hadde tatt en offesiel mensa test på en dårlig dag og fikk 107 i resultat. Da han tok den på en bedre dag, fikk han 135. Litt av en forskjell. Endret 4. november 2023 av JaVel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå