AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #21 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg har noen bekymringer for min førsteklassing som startet nå i høst. Mye mulig jeg overtenker og bekymrer meg unødig, men isåfall er det godt å få det bekreftet også. Jeg har en 6 åring hvertfall som faglig trives og utvikler seg bra på skolen. Bekymringene mine er at læreren siden starten har sendt en del meldinger om barnets situasjon på skolen. -Første melding handlet om at barnet søkte mot eldre elever å terget de på seg, endte med at barnet bet det ene større barnet da det større barnet løp etter for å jage. Mitt barn ble skremt å derfor bet det. Vi snakket med barnet om at det skulle leke med barn på sin alder å dette stoppet. -Melding nr 2 handlet om at barnet noen ganger sa det skulle på do men endte opp med å gå i garderoben eller prøve seg i å leke istedenfor. Snakket med barnet om dette å det bedret seg. -Melding nr 3 handlet om at barnet hadde hatt noen dager der det hadde slengt seg med noen andre å torget og vært ekkel med et annet barn. Vi pratet med barnet å dette stoppet, å barna er nå gode venner å leker godt sammen. -I dag kom Melding nr 4 om at barnet har hatt en vanskelig dag å ikke ville komme inn fra friminutt, å gjennom dagen har barnet vært litt vanskelig i forhold til å ta i mot beskjeder å gjøre det barnet har blitt bedt om. Er det normalt å få så mange meldinger i starten, har jeg et "vanskeligere" barn enn andre, eller er jeg helt på bærtur å dette er normalt for skolestartere? Jeg vil bare møte barnet i dette på riktig måte slik at mitt barn og klassevennene har det best mulig. Anonymkode: 8b9ba...8ef Jeg har hatt tre barn på barneskolen, og har aldri blitt kontaktet av lærer angående slike ting, eller noe som helst annet enn fellesinfo. Dermed synes jeg naturligvis det høres mye ut. Samtidig tenker jeg det er superbra at læreren er veldig «på» i starten av skolegangen fordi jeg har sett hva som har skjedd når de ikke er det… Skulle ønske flere lærere var flinkere til å ta tak i «småting» før de vokser seg store, og mens ungene ennå har respekt for lærere. Kanskje er barnet ditt mer «vanskelig» enn gjennomsnittet, men jeg tipper lærerens vilje til å følge ham opp vil hjelpe ham på lang sikt. Og det er jo ikke unaturlig at det tar litt tid for små barn å venne seg til den nye tilværelsen som skoleelev. Anonymkode: f23f3...b12
Cambria Skrevet 2. november 2023 #22 Skrevet 2. november 2023 Det er stor forskjell på skolene og den enkelte lærer hvor fort man sender melding hjem. Men siden du er bekymret synes jeg du skal spørre om et møte. Der kan dere snakke om situasjonen sammen og finne ut hvordan dere kan jobbe videre med utfordringene til ditt barn. Siden det hjelper at du prater med han vil jeg tippe dette går seg fint til på sikt. Det er en stor overgang fra barnehage til skole, så det er ikke rart noen barn strever mer med å innrette seg den nye hverdagens krav og forventninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå