Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om dette er riktige stedet å legge ut dette, men jeg prøver.

Mannen min fyller rundt år når det nærmer seg jul.

Jeg har tenkt å begynne å legge av litt penger til det nå fremover. Alt koster jo flesk.

Men hvem er det man inviterer og inviterer man med følge? Om man inviterer med følge, er det i så fall greit å bare invitere ektefeller og samboere? Droppe dem som bare er kjærster lissom.

Tenkte å kanskje invitere noen fra jobben hans. Er det greit å da invitere dem han da evt. jobbet sammen med da firmaet startet opp, eller må man ta hele avd.? Prøver jo å begrense litt på antall inviterte også siden det enn så lenge ser ut til at det blir hjemme her.

Er det noen som vet sånn ca. hvor mye noe sånnt koster å arrangere? Og kan man be folk om å ta med alkoholen sin selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vet ikke helt om dette er riktige stedet å legge ut dette, men jeg prøver.

Mannen min fyller rundt år når det nærmer seg jul.

Jeg har tenkt å begynne å legge av litt penger til det nå fremover. Alt koster jo flesk.

Men hvem er det man inviterer og inviterer man med følge? Om man inviterer med følge, er det i så fall greit å bare invitere ektefeller og samboere? Droppe dem som bare er kjærster lissom.

Tenkte å kanskje invitere noen fra jobben hans. Er det greit å da invitere dem han da evt. jobbet sammen med da firmaet startet opp, eller må man ta hele avd.? Prøver jo å begrense litt på antall inviterte også siden det enn så lenge ser ut til at det blir hjemme her.

Er det noen som vet sånn ca. hvor mye noe sånnt koster å arrangere? Og kan man be folk om å ta med alkoholen sin selv?

Nå er du jo ute i god tid, så jeg ville kanskje ventet med å lage gjestelista til over sommeren. Men å begynne å legge av penger kan du jo gjøre nå!

Tror du må bestemme deg for hvilke type fest du vil lage. Skal det være som et vorspiel hvor dere drar ut etterpå? Skal det være en helaften hjemme hos dere? Skal du servere mat, og hvilke type mat? Skal du ha et tema?

Når det gjelder dette med følge, så står du fritt til å velge. Arbeidskamerater kan inviteres uten følge, også de som er gift eller samboende hvis du ønsker det. Vitsen er vel at han skal overraskes av folk han kjenner, så da er det vel ikke så mye poeng i å ha med samboere/ektefeller han aldri har sett før? Og spesielt ikke hvis det er mange fra jobben. Noe annet er det hvis du ber inn masse vennepar og kun en fra jobben uten følge.. Tror jeg ville vurdert hvem andre som skulle bes først (venner og familie) og sett hvor mange det ble også tatt vurdering på de fra jobben, eventuelt bedt de han kjenner best.

Når det gjelder det økonomiske, det er vanlig å lage en velkomstdrink og kjøpe inn masse brus og blandevann og noe øl/vin i reserve. Utover det er det sikkert greit å skrive at gjestene selv kan ta med alkoholholdige varer de ønsker å drikke. Det er ganske vanlig!

Det er også vanlig å servere mat. Dette kan gjøres enkelt eller vanskelig. Sikkert greit å finne ut hvor mange dere blir før du bestemmer deg for maten.

Så er det fint å ha en del snacks som du kan sette fram.

Det er masse erfarne fest-fiksere på kg, så du kan jo forhøre deg her etterhvert som planene skrider fram! :)

Skrevet

Tusen takk for svaret.

Tror nesten den største utfordringen vil være å klare å holde dette hemmelig for han. Jeg har ingen trening i hemmelighetskremerier for han. Sliter som rakkern med å holde jule og bursdagsgaver hemmelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...