Gå til innhold

Endret bio på Tinder etter 4 dater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan ikke være et godt tegn vel? 😞 Jeg liker ham kjempegodt, har skjult meg på Tinder og chatter ikke med noen andre. Vi har sovet sammen én gang, men ikke hatt sex (han som ville ta det med ro). Han har det rimelig travelt på jobb og hjemmebane, så om jeg må konkurrere med andre dater i tillegg kommer vi jo aldri noen vei.

Han sender meldinger, og møter meg når han kan. Kjente bare jeg ble litt skuffet. Forventer ikke at han sletter alt enda, men når man bruker tid på å oppdatere bio (en rimelig analog fyr som ikke bruker tid på mobilen) tenker jeg man ikke er så fornøyd med den man dater. 

Mulig han vil ha noen med voksne/ingen barn så det ikke er dobbelt opp å ta hensyn til, han er godt voksen, men har barn i barneskolen. Det er så typisk når jeg endelig fant en jeg kunne forelsket meg i. Fikk hjertet mitt knust sist også, flere år siden, litt samme greia. Vi har planer neste uke, er ikke så gira lenger…

Anonymkode: 5f6ec...7ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OI den ser jeg... Kan du bare spørre han rett ut? "Jeg ser du har endret bio, og ble litt usikker.... Jeg har bestemt meg for å bruke tid på å se om dette kan være noe, men det er fint å vite om du ikke tenker det samme? "

Anonymkode: 1708e...ccf

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

OI den ser jeg... Kan du bare spørre han rett ut? "Jeg ser du har endret bio, og ble litt usikker.... Jeg har bestemt meg for å bruke tid på å se om dette kan være noe, men det er fint å vite om du ikke tenker det samme? "

Anonymkode: 1708e...ccf

Det er vel det enkleste. Vil bare ikke gi inntrykk av at jeg overvåker ham, det er jo ganske tidlig enda. I så fall venter jeg til jeg ser ham igjen, blir fort misforståelser på melding. 

Skrevet

Jeg ville ikke satser på noen før du faktisk vet at det er noe reelt mellom dere. Han er tydeligvis ikke der at du er den rette for han foreløpig og holder dørene åpne. Gjør det samme du også. Du tror han er bra, men du vet det ikke og det eneste som skjer nå er at du sitter å håper på å bli valgt av en som du ikke egentlig vet hvordan er. I tillegg blir du lei deg når du får bekreftelser over at du enda ikke er valgt av han. 

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Pålet said:

Jeg ville ikke satser på noen før du faktisk vet at det er noe reelt mellom dere. Han er tydeligvis ikke der at du er den rette for han foreløpig og holder dørene åpne. Gjør det samme du også. Du tror han er bra, men du vet det ikke og det eneste som skjer nå er at du sitter å håper på å bli valgt av en som du ikke egentlig vet hvordan er. I tillegg blir du lei deg når du får bekreftelser over at du enda ikke er valgt av han. 

Jeg har ikke tid eller energi til å date og se etter noen andre på en gang. Jeg er typen som faller sjelden, men hardt når det først skjer, og jeg vet det som regel innen et par dater. Det betyr ikke at jeg forventer det samme tilbake, folk er forskjellige, men jeg orker ikke havne i «Søt, smart og morsom, men..» kategorien en gang til.

Skrevet

4 dater er for raskt til at noe er spikra. Finnes selvsagt unntak, men du er i en utforskningsfase. Ikke hopp over den. 

Anonymkode: 6bffc...a3f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke tid eller energi til å date og se etter noen andre på en gang. Jeg er typen som faller sjelden, men hardt når det først skjer, og jeg vet det som regel innen et par dater. Det betyr ikke at jeg forventer det samme tilbake, folk er forskjellige, men jeg orker ikke havne i «Søt, smart og morsom, men..» kategorien en gang til.

Problemet er at kvinner som gjør som deg ofte blir sittende hjemme å vente mens han er ute å ser hva annet som er der ute. Den tiden som dere bruker på å vente kan heller brukes på å treffe andre - dater eller venner. Vet ikke om det gjelder deg, men det er det jeg ser at mange gjør. 

Og hva mener du med at du ikke orker å havne i søt, smart og morsom men kategorien en gang til? Hvordan skal du avverge å ikke havne der ved å gjøre det du gjør nå? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er vel det enkleste. Vil bare ikke gi inntrykk av at jeg overvåker ham, det er jo ganske tidlig enda. I så fall venter jeg til jeg ser ham igjen, blir fort misforståelser på melding. 

Siden han har endret bioen tror jeg han hadde blitt stressa hvis du tar det opp fordi du overvåker han, det er jo fakta. Kanskje en sånn type mann ikke er for deg? For du skal jo ikke måtte være noen du ikke er for å få en sjanse hos han?  

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Pålet said:

Problemet er at kvinner som gjør som deg ofte blir sittende hjemme å vente mens han er ute å ser hva annet som er der ute. Den tiden som dere bruker på å vente kan heller brukes på å treffe andre - dater eller venner. Vet ikke om det gjelder deg, men det er det jeg ser at mange gjør. 

Og hva mener du med at du ikke orker å havne i søt, smart og morsom men kategorien en gang til? Hvordan skal du avverge å ikke havne der ved å gjøre det du gjør nå? 

Jeg skjønner hva du mener, men jeg sitter ikke hjemme og venter altså. Jeg er med venner og treffer familie, men jeg har barn og det er ikke så mye tid til å gå ut på date, enda mindre overnatte. Jeg kunne sikkert chatter med flere, men jeg har fortsatt ikke tid til å treffe dem om jeg skal fortsette å date ham.

Slik det er nå får vi kanskje til å treffes to ganger i mnd, litt mismatch i samvær (som kan fikses på sikt, men man gjør jo ikke det så tidlig). Han er nok et helt annet sted i løypa en meg, så da får jeg vel være tålmodig.

Jeg har brukt tid på menn før som tilsynelatende har likt meg, datet flere mnd., men så får jeg regla om at de ikke har de rette følelsene. Det er en ærlig sak, jeg vet det bare veldig tidlig selv og avslutter kjapt for å ikke kaste bort tiden deres. Jeg har prøvd å gi ting tid, men kjenner jeg det ikke etter date to kommer det ikke til å skje (nettdating passer meg egentlig veldig dårlig 😄).

• Nyttig 1
Skrevet
Pålet skrev (7 minutter siden):

Siden han har endret bioen tror jeg han hadde blitt stressa hvis du tar det opp fordi du overvåker han, det er jo fakta. Kanskje en sånn type mann ikke er for deg? For du skal jo ikke måtte være noen du ikke er for å få en sjanse hos han?  

Han blir stressa? Hva tror han hun han dater blir når han endrer bioen? Det er jo bare en feig måte å si at han enten er i tvil eller allerede vet at hun ikke er noe for ham.

Skjønner ikke at folk gidder det der, hvis man faktisk er i tvil, kan man ikke vente litte grann med å oppdatere bioen til man har blitt nok kjent med daten til å vite hva man vil? For det er jo ikke sånn at ting mellom dem blir bedre av at han flagger at han intensiverer jakten på en annen?

Skrevet
ti10 skrev (8 minutter siden):

Han blir stressa? Hva tror han hun han dater blir når han endrer bioen? Det er jo bare en feig måte å si at han enten er i tvil eller allerede vet at hun ikke er noe for ham.

Skjønner ikke at folk gidder det der, hvis man faktisk er i tvil, kan man ikke vente litte grann med å oppdatere bioen til man har blitt nok kjent med daten til å vite hva man vil? For det er jo ikke sånn at ting mellom dem blir bedre av at han flagger at han intensiverer jakten på en annen?

Ut i fra det jeg har fått meg med opp gjennom så er det svært få som vet at noen er rett eller verdt å satse på fra første stund. Dermed bør vi som leter også slutte å legge så mye i det som blir gjort i en begynnende datingfase og ikke tolke alt i verste mening. Jeg tar i allefall ting med en klype salt og tenker at min oppgave er å vise han at jeg er spennende og gøy å tilbringe tid med. At jeg ikke henger meg opp i detaljer og vet min egen verdi slik at jeg ikke trenger å få bekreftelse eller bli validert av en mann. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Slik det er nå får vi kanskje til å treffes to ganger i mnd, litt mismatch i samvær (som kan fikses på sikt, men man gjør jo ikke det så tidlig). Han er nok et helt annet sted i løypa en meg, så da får jeg vel være tålmodig.

Skjønner. Men samtidig, hva er det med han som gjør at du potensielt kaster bort tiden din på han? Hva er det ved han som er såpass bra at du vil være tålmodig? Jeg skjønner at du ikke vil treffe andre, men siden du også forteller at du opplever dette gang på gang, så kan det hende at det vil være lurt for deg å teste det jeg gjør. Altså å snakke med og treffe flere samtidig, og dermed ha flere potensielle slik at du ikke må gå tilbake til start etter laaang tid hver gang. Just a thought. 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Pålet said:

Ut i fra det jeg har fått meg med opp gjennom så er det svært få som vet at noen er rett eller verdt å satse på fra første stund. Dermed bør vi som leter også slutte å legge så mye i det som blir gjort i en begynnende datingfase og ikke tolke alt i verste mening. Jeg tar i allefall ting med en klype salt og tenker at min oppgave er å vise han at jeg er spennende og gøy å tilbringe tid med. At jeg ikke henger meg opp i detaljer og vet min egen verdi slik at jeg ikke trenger å få bekreftelse eller bli validert av en mann. 

Jeg burde jo selvfølgelig klare å holde hodet kaldt, det er bare så sjelden jeg treffer noen jeg liker så godt (kjekk, smart, snill, morsom osv.), og som liker meg tilbake. Det handler ikke om validering (I’m a catch 😄), men jeg er litt lei av å skulle leke «the cool girl» som det aaaaldri er noe styr med. Jeg er mer laid back enn de fleste tror jeg, men jeg har som sagt ikke så mye tid til overs, da henger jeg heller med ungene.

Det er vel karma, har avvist ganske mange, men som sagt vet jeg tidlig om det er noe jeg er villig til å bruke litt tid på å bli kjent med. Jeg klarer ikke date flere parallelt over tid.

Skrevet
19 minutter siden, Pålet said:

Skjønner. Men samtidig, hva er det med han som gjør at du potensielt kaster bort tiden din på han? Hva er det ved han som er såpass bra at du vil være tålmodig? Jeg skjønner at du ikke vil treffe andre, men siden du også forteller at du opplever dette gang på gang, så kan det hende at det vil være lurt for deg å teste det jeg gjør. Altså å snakke med og treffe flere samtidig, og dermed ha flere potensielle slik at du ikke må gå tilbake til start etter laaang tid hver gang. Just a thought. 

Gangen i det er som regel at jeg laster ned Tinder i et svakt øyeblikk (hater egentlig datingapper, men hvor ellers skal man finne noen 🙄). Jeg sveiper en stund (denne runden spanderte jeg på meg gull), chatter med flere. Prøver å treffes relativt raskt fordi jeg hater å chatte (har gjort dette på og av en stund og gått på noen smeller 😂). Jeg har flere førstedater, og som regel stopper det der.

Er jeg usikker går jeg for date to om de også er interessert i det. Etter det avslutter jeg som regel fordi det er null kjemi og sommerfugler.

Så er det de sjeldne gangene det klikker for min del (kan gå år mellom), da fokuserer jeg jo på den personen, ikke alle andre, til jeg vet om jeg fortsatt er interessert, og om de er det. Skal man treffes mer enn to ganger i mnd. er det ikke plass til flere på dette stadiet for min del. Noen ganger viser det seg at vi ikke funket likevel, men da ga vi det i hvert fall en sjanse. 

Jeg har det jo ikke travelt sånn sett, trives som singel. Har de ungene jeg skal ha, er voksen (40++), ser ikke etter en samboer (i hvert fall ikke så lenge ungene bor hjemme, de er ungdommer). Hadde jeg vært desperat hadde jeg hatt kjæreste for lengst. Men når man endelig kjenner det krible så er det vanskelig å være cool.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg burde jo selvfølgelig klare å holde hodet kaldt, det er bare så sjelden jeg treffer noen jeg liker så godt (kjekk, smart, snill, morsom osv.), og som liker meg tilbake. Det handler ikke om validering (I’m a catch 😄), men jeg er litt lei av å skulle leke «the cool girl» som det aaaaldri er noe styr med. Jeg er mer laid back enn de fleste tror jeg, men jeg har som sagt ikke så mye tid til overs, da henger jeg heller med ungene.

Det er vel karma, har avvist ganske mange, men som sagt vet jeg tidlig om det er noe jeg er villig til å bruke litt tid på å bli kjent med. Jeg klarer ikke date flere parallelt over tid.

Jeg leste en norsk artikkel om the cool girl som jeg likte veldig godt, hvor det ble forklart på en god måte hva det egentlig innebærer og ikke. Skal se om jeg finner den. Jeg lærte i allefall mye av den. Spesielt dette med at man ikke skal leke men være.  At vi må fokusere mer på å vise vår verdi fremfor å bare være tilgjenngelig og cool på en måte. 

Ut i fra det du skriver virker det som om du har ganske orden i sysakene (leste begge svarene dine)  og jeg skjønner godt følelsen av å endelig møte en som faktisk er bra. For de fiskene er det få av i dating havet.. 😂

Endret av Pålet
  • Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Forstår deg sykt godt. Jeg er og sånn, faller fort og hardt eller aldri. Er meget sjeldent det skjer også, kan gå år i mellom. Og da blir selvsagt skuffelsen mye større når man føler det ikke er gjensidig. Forstår og at det virker håpløst når han allerede er svært opptatt og så skal han sjonglere på flere på toppen. Tror de som syns det er for tidlig med skuffelse er av typen som bruker svært lang tid på å like noen og derfor ikke kan forstå at dette kan være kjipt etter 4 treff. Jeg hadde nok blitt rimelig kald mot han, ikke med hensikt men som et selvforsvar. Syns du bør trekke deg litt unna og se. 

Anonymkode: b2642...626

• Hjerte 1
Skrevet

Skjønner at du ble skuffet. Handling sier mer enn ord. Jeg ville sendt han en melding og spurt. Umiddelbart så synes jeg du fremstår som en bedre person enn han.

Anonymkode: 55f7a...659

• Liker 2
Skrevet

Han er nok ikke like interessert som det du er.

Anonymkode: 680c9...313

• Liker 2
Skrevet

Overvåke? Dere møttes vel på Tinder, logisk nok ser man sånt da.

Hadde spurt rett ut, jeg går aldri rundt grøten hvis det er noe jeg ønsker og vil ikke den andre parten, da glemmer jeg og går videre. 

Beste som er, er å vite. 

Anonymkode: 3a9dc...ad1

Skrevet

Hvorfor gidder dere denne "forhold"-elendigheten?

Løft blikket og se dere rundt: Er disse utbombede ruinene av en sunn relasjon mellom kvinner og menn et sted å slite seg ut i søken etter den tradisjonelle drømmen?

Den drømmen er for alle praktiske formål over. Feminisme tok livet av den. Og det er for sent å angre nå.

Innrett dere etter virkeligheten. Det går faktisk an å leve et godt liv på denne branntomta av et samfunn. Men da må du gi slipp på drømmen om det tradisjonelle familielivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...