AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #1 Skrevet 2. november 2023 Synes de er så lite ute på småbarn, kun en gang om dagen og ofte ikke i det heletatt ved vær som det er nå på Østlandet. Er det normalt? Er de mer ute på storebarn? Anonymkode: c17fc...396
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 På vår avdeling er de ofte ute både før og etter lunsj/soving. Men nå er de fleste ungene 2 år og alle barna kan gå. Da eldstemann gikk på samme avdeling, så de veldig an været og enkelte dager var de aldri ute. Men da var de fleste akkurat fylt 1 år og bare halvparten kunne gå. Anonymkode: b5dda...56a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes de er så lite ute på småbarn, kun en gang om dagen og ofte ikke i det heletatt ved vær som det er nå på Østlandet. Er det normalt? Er de mer ute på storebarn? Anonymkode: c17fc...396 Vi var ute hver dag når jeg jobbet på småbarn. Bedre med flere korte turer ut hvis det er dårlig vær / kaldt Anonymkode: e61a3...f43 1
katties Skrevet 2. november 2023 #4 Skrevet 2. november 2023 Når det er lite bemanning kan det være vanskelig med små barn ute. De kan ikke gå, og man må i større grad passe på at de ikke blir bitt an insekter, ikke blir liggende på hardt underlag (asfalt, steiner), blir kalde, etc. Ja, de er mindre ute mange steder med småbarn da. Pluss at det tar tid å ta på og av klær, og siden de ofte sover på dagen så må dette gjøres TO ganger 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #5 Skrevet 2. november 2023 Det kommer nok veldig an på bemanning. Nå er det bemanningskrise mange steder i landet. Her jeg bor er det helt forferdelig - flere ganger har bhg måttet holde stengt minst én avdeling pga de får ikke vikarer til å dekke opp alt sykefraværet. Det er mer jobb å gå ut med små barn enn store barn. De små kan ofte ikke kle på seg selv, og de krever langt mer oppsyn og hjelp ute også. Er det dårlig vær, er det 10 stk småttiser som skal hjelpes på med mellomlag, ytterlag, votter, lue, halser, og sko... Så ja, vi merker at minstemann som går på småbarn også er litt vel lite ute, spesielt når det er høyt sykefravær blant de ansatte og/eller dårlig vær. Eldstemann på storbarn er oftere ute. Anonymkode: 5c2ca...602 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #6 Skrevet 2. november 2023 Vanligvis, for på småbarn kan det være svært små barn, som ikke kan gå enda engang. Med tanke på bemanning er det også ofte enklere å være mer inne ved sykdomsperioder blant ansatte. Små barn krever voksenkontakt på en helt annen måte en store barn. Dessuten blir de fortere kalde fordi de er mer i ro. Men består småbarnsavdelingen stort sett av 3-åringer er de nok mer ute enn om det er mange barn som ikke har fylt 2 engang enda. Anonymkode: fe40b...da5 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #7 Skrevet 2. november 2023 Jeg jobber i barnehage og har barn i en annen. Bhg jeg jobber i har barna ute som oftest hver dag, men gjerne én tur bare slik som været er nå her i sørøst. På bhg til barnet mitt, er det nesten mer normalt at de er inne, selv i strålende flott sol... Litt irriterende egentlig. Anonymkode: 2cca7...6db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå