Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt eksteskap begynner å gå dunken ettersom vi aldri har kvalitetstid.

Mannen fikk i midten av 22 en ny jobb som tar all hans tid, han reiser før sola står opp og kommer sjeldent hjem før 22-23 tiden på kvelden.

Føler meg rådvill, jeg vil jo så klart ikke være hu som gir han et ultimatum, vi har snakket om dette gjentatte ganger, men han har ingen forståelse på hvorfor dette tærer på ekteskapet.

Noen i samme situasjon som har funnet noe som fungerer for begge parter?

Anonymkode: 18169...230

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere barn? 
Om dere har det, fungerer ikke dette om du er uenig i prioriteringen. Det gjør det for så vidt ikke om dere ikke har barn heller, men da er det i alle fall lettere å bli enig om en løsning.

Det kan være smart å legge ned mye tid på jobb i en periode for å posisjonere seg i bedriften. En løsning er å bli enige om at han bruker mye tid nå, men at dere både skal ha kvalitetstid sammen i helgene og at han skal jobbe mindre på sikt.

Skrevet
2 minutter siden, Brunello said:

Har dere barn? 
Om dere har det, fungerer ikke dette om du er uenig i prioriteringen. Det gjør det for så vidt ikke om dere ikke har barn heller, men da er det i alle fall lettere å bli enig om en løsning.

Det kan være smart å legge ned mye tid på jobb i en periode for å posisjonere seg i bedriften. En løsning er å bli enige om at han bruker mye tid nå, men at dere både skal ha kvalitetstid sammen i helgene og at han skal jobbe mindre på sikt.

Våre barn har flyttet ut, vi er begge i 50 åra.

Helgene er han ofte bortreist i forbindelse med jobb så da får vi heller ikke vært sammen.

Skrevet

Skap ditt eget liv og ikke sitt hjemme og vent på han. Og sett pris på de tidene dere faktisk er sammen. Det er ikke slik at man MÅ ha hver kveld sammen i sofaen for å ha et bra samliv. 

• Nyttig 3
Skrevet
2 minutter siden, Carrot said:

Skap ditt eget liv og ikke sitt hjemme og vent på han. Og sett pris på de tidene dere faktisk er sammen. Det er ikke slik at man MÅ ha hver kveld sammen i sofaen for å ha et bra samliv. 

Takk for tips, og jeg er klar over at man ikke skal være helt avhengig av hverandre.

Det er forskjell på å ha et liv utenom ekteskapet, og det å aldri se sin mann.

Sist gang vi hadde ei hel helg sammen var i juletider i 22.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for tips, og jeg er klar over at man ikke skal være helt avhengig av hverandre.

Både jeg og min mann jobber mye, vi er i samme aldersgruppe og har voksne barn og barnebarn. Jobb er viktig for oss, vi trives med å jobbe mye begge to men - og her er poenget, jeg sitter ikke hjemme og venter på at han skal ha fri og tid - hvis jeg ser at jeg har ledig tid prioriterer jeg for eksempel å bruke den med ungene eller barnebarna, jeg sier fra i god tid slik at han evt kan gjøre prioriteringer og delta om han ønsker men jeg forventer ikke at det alltid skal skje. Samtidig står han fritt til å gjøre det samme selvsagt - vi har en god dialog på de viktige tingene og ungene informerer om for eksempel viktige hendelser for barnebarna i god tid osv slik at vi kan planlegge godt. Ferier og helger planlegges gjerne god tid i forveien slik at det virkelig må være en krise for at det skal flyttes på - det handler om å skape seg et godt liv for seg selv og sammen. 

Mannen din trives kanskje godt med livet sitt nå? Da må du gå i dialog med han på hva du savner, ikke sånn "jeg føler at du nedprioriterer meg"  men mer "jeg trenger at du prioriterer oss også for uten at vi sammen har en plan er det ikke lengre et forhold men to individer som lever separate liv" 

Dialog, åpenhet, og ikke minst at du har evne og kapasitet til å ikkelegge følelser i en slik dialog tror jeg er viktig, men komme med konkrete forslag til bedring basert på dine behov. 

Endret av Carrot
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Skjønner godt du vil se mannen din mer. Om han er i 50 årene og jobber så mye som det her, så kan nesten love deg at han kommer til å møte veggen om ikke så alt for lenge. For et sånt tempo som dette her, passer kun for single folk i 20 årene.

Så om du bare er litt tålmodig, så har du han hjemme, og det over lengre tid fordi han enten har gått på en smell eller fått hjerteinfarkt. Nei, jeg er ikke sarkastisk, absolutt ikke. Her snakker jeg av erfaring. Så snakk med han, så godt som du kan, og be han senke litt på tempoet sitt, 

Utover det, mens du venter, så prøv så godt du kan å skape en god tilværelse for deg selv, med venninner, hobbyer og frisk luft.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres jo ut som det er lenge siden da. Jeg hadde vært glad for å han mann lite hjemme (uten hjemmeboende barn) da jeg liker mye egentid. Dog høres jo dette litt lite ut iht samvær da. Ville evnt ha prøvd å bli med på noen jobbreiser først. Det kunne ha fungert for meg, da jeg kunne ha utforsket nye steder.

Men med mann sååå mye borte ville jeg nok ha lurt litt på om det er en dame til i bildet her

Anonymkode: 3126e...8d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mannen fikk i midten av 22 en ny jobb som tar all hans tid, han reiser før sola står opp og kommer sjeldent hjem før 22-23 tiden på kvelden.

Føler meg rådvill, jeg vil jo så klart ikke være hu som gir han et ultimatum, vi har snakket om dette gjentatte ganger, men han har ingen forståelse på hvorfor dette tærer på ekteskapet.

Da er det vel bare å kome deg uti jobb selv så du kan avlaste han, og han unngår å jobbe sålange dager.  

Anonymkode: 976b9...711

Skrevet

har han så lang pendlevei? Eller arbeider han faktisk 15-16 timer pr. dag? 

Anonymkode: 87e1e...7b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tjener han mye? Har han friperioder? Har jobbet langvakter selv, det er godt betalt og/eller med mye fri... Hvordan jobber du?

Her jobber jeg 8-16 med enkelte jobbhelger, mens mannen jobber veldig mye. Vi har fast date 1 dag i uka. Hvis vi ikke hadde hatt dette, hadde jeg sagt takk for meg. 

Anonymkode: 24290...1c4

Skrevet

Tja. 

Jeg er vant med en mann som jobber mye. Men, hvorfor drar han ikke hjem på ettermiddagen og fortsetter å jobbe hjemmefra? Det er jo litt merkelig. 

For meg så går det veldig fint, og jeg er heller ikke interessert i en mann som sitter å ser på tv hver kveld osv. 

Men, jeg vet jo at det er ikke mange kvinner som synes at såpass ambisiøse menn, er noe de faktisk trives med, da man ikke får tilbringe like mye tid sammen. 

Som noen andre sa, finn deg hobbyer å aktiviteter, gå it med venner etc. 

Men, vist dette ikke er noe du ønsker deg, så må du vel bare gå da. For du kan ihvertfall ikke endre en ambisiøs mann, da vil han føle seg manipulert. 

Jeg ville hørt om hjemmekontor fra ettermiddagen av. Og noe mere enn det kan du neppe vente deg. 

Anonymkode: 72dc0...042

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...