Gå til innhold

UDI vil at staten skal kunne rekvirere private boliger til ukrainske flyktninger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, det som er mest sjokkerende i Norge er jo at alle andre enn nordmenn skal hjelpes. Vi er blitt annenrangs, trenger du bolig får du tildelt et rottereir, kansje en brakke uten innlagt vann. Nordmenn har ingen verdi for våre politikere, alt utenfor har verdien. Det kjøpes opp fine leiligheter som tildeles "flyktninger".

Dette vil jo være å sette nordmenn opp mot ukrainere! Skape konflikter, mange av de som har kommet lever 100% på NAV. Svært få jobber, men vet at noen jobber svart. Drar gjerne hjem en tur også.

Endret av Concert
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Dårlig idé. Norge ønsker igjen å stå frem som flinkest elev i klassen men det er forskjell å bruke penger fra oljefondet på dette og frata Nordmenn hvordan de disponerer privat eiendom.

Etter nesten 2 år med krig i Ukraine  ser jeg mindre grunn å flykte enn å forberede dem på å returnere. 100.000 Ukrainere i lille Norge er galskap, men det finnnes vel ingen andre land som har så rause ordninger.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dagens Norge er for alle andre enn Nordmenn.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Menelaos
Skrevet

Unnskyld ordbruken

Men dette er faen med noe av det mest idiotiske jeg har hørt.

Skrevet

Dette kan ordnes med letthet ved å rekvirere en drøss av private hytter som vi har mer enn nok av, og som står tomme 10-11 mnd i året uansett.

• Liker 1
Skrevet
Vepsen skrev (1 minutt siden):

Dette kan ordnes med letthet ved å rekvirere en drøss av private hytter som vi har mer enn nok av, og som står tomme 10-11 mnd i året uansett.

Men der er det ikke jobber og myndighetene er veldig opptatt av og få ukrainerne i arbeid 

• Liker 2
Skrevet

Og når de først tillater staten å bestemme dette, hva eller hvem kommer etterpå? Jeg blir skikkelig skremt av denne utviklingen.

• Liker 6
Skrevet

Da ere bare og forlate huset 

Skrevet

Sjokkerer meg ikke… da Norge begynte å ta imot ukrainere i begynnelsen av krigen så var det flere nordmenn som mistet hjemmet sitt fordi ukrainere skulle få bo der. Det var snakk om folk som leide leilighet, men allikevel 😕 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
55 minutter siden, Vepsen said:

Prøv å få noen til å bo et sted du må kjøre i 1 time for komme til en matbutikk. Hytte hvor det ikke er innlagt vann, hvor det ikke er internett eller tv, og med utedo. Det finnes slike hytter og. 

Hva skjedde forresten med å ikke få så mange ukrainere til Norge? 

• Hjerte 1
Skrevet
Peanut skrev (3 minutter siden):

Prøv å få noen til å bo et sted du må kjøre i 1 time for komme til en matbutikk. Hytte hvor det ikke er innlagt vann, hvor det ikke er internett eller tv, og med utedo. Det finnes slike hytter og. 

Nei vi må ta de hit vi er jo det eneste landet som har ett oljefond som hvert tiende år må reformeres 2011 var siste gang det skjedde og nå må det nok reformeres igjen men nå er det ikke pensjon igjen dessverre 

Skrevet
Peanut skrev (2 timer siden):

Tenker det går an å rekvirere noen som er både nærmere butikker, med internett, innlagt vann og innedo.

Det finnes slike hytter og.

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Vepsen said:

Tenker det går an å rekvirere noen som er både nærmere butikker, med internett, innlagt vann og innedo.

Det finnes slike hytter og.

Det er jo nesten ikke hytter, men hus noen av dem  <_< 

Noen kommuner kjøper vel opp nyere leiligheter. Dét går vel an om noe. 

For øvrig ikke sett det skrevet i andre aviser O_o

Endret av Peanut
Skrevet
Peanut skrev (1 time siden):

Det er jo nesten ikke hytter, men hus noen av dem  <_< 

Noen kommuner kjøper vel opp nyere leiligheter. Dét går vel an om noe. 

For øvrig ikke sett det skrevet i andre aviser O_o

De er definert som hytte eller fritidsbolig. Disse er det over 448.800 av i Norge. Helt greit å rekvirere disse i stedet for å gå løs på hus og bygårder.

Skrevet

Fantastisk idé, om man har som formål å virkelig sette flyktninger opp mot resten av  befolkningen. Nå burde vel de fleste ukrainere snart kunne reise hjem uansett, siden store deler av landet er noenlunde trygt?

• Liker 3
Skrevet
Adobyen skrev (9 timer siden):

Jeg er ikke sikker på om dette gjelder private hjem. Eksemplene i forslaget nevner ting som lagerbygninger. Det kan se ut som ordlyden i selve endringsforslaget potensielt kan åpne for private hjem, men resten av teksten gjør ikke det.

Og jeg skjønner heller ikke hvordan man skulle løst det med private hjem. Da må jo de som bor der ut og finne seg et annet sted å bo, og man er like langt.

Så mest sannsynlig gjelder det ikke private hjem.

Gjest Adobyen
Skrevet
jabx skrev (27 minutter siden):

Jeg er ikke sikker på om dette gjelder private hjem. Eksemplene i forslaget nevner ting som lagerbygninger. Det kan se ut som ordlyden i selve endringsforslaget potensielt kan åpne for private hjem, men resten av teksten gjør ikke det.

Og jeg skjønner heller ikke hvordan man skulle løst det med private hjem. Da må jo de som bor der ut og finne seg et annet sted å bo, og man er like langt.

Så mest sannsynlig gjelder det ikke private hjem.

Håper at du har rett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...