Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg tidligere hadde en styrtfødsel og vi har over 1 times reisevei til sykehuset ble vi enig om at jeg denne gangen skal hentes av ambulanse når fødselen starter i tilfelle vi ikke rekker fram.

Men er det plass til samboer i ambulansen og tar jeg med meg fødebagen?? Eller må han komme etter med tingene mine? 
Noen som vet? 

Anonymkode: e0747...02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke han kjøre egen bil? 

Anonymkode: d7e70...930

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som vet? 

Sykehuset. Det er hverdag, og det er på dagtid, så det er sikkert noen på jobb der. 🙂 

Anonymkode: 4da97...3aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da jeg tidligere hadde en styrtfødsel og vi har over 1 times reisevei til sykehuset ble vi enig om at jeg denne gangen skal hentes av ambulanse når fødselen starter i tilfelle vi ikke rekker fram.

Men er det plass til samboer i ambulansen og tar jeg med meg fødebagen?? Eller må han komme etter med tingene mine? 
Noen som vet? 

Spør på forhånd, det er de som skal hente deg som bestemmer :)

Anonymkode: 6156b...367

• Liker 2
Skrevet

1. Jeg har spurt fødeavdelingen. De visste ikke om ambulansen tar med ledsager.

2. Bilen vår ble nylig ødelagt og jeg har termin i disse dager. 

TS. 

Skrevet
Sandokt skrev (1 minutt siden):

1. Jeg har spurt fødeavdelingen. De visste ikke om ambulansen tar med ledsager.

2. Bilen vår ble nylig ødelagt og jeg har termin i disse dager. 

TS. 

Normalt sett får ikke pårørende bli med i ambulansen. 

Anonymkode: 1fb71...680

• Liker 2
Skrevet

Ei venninne opplevde det samme. Samboeren fikk ikke bli med i ambulansen, babyen kom så fort at det bare var så vidt de kom seg inn på en busslomme før den var ute, faren gikk glipp av det. Men det var en stor trygghet i at det var helsepersonell der fremfor at babyen skulle komme i bilen med en skremt far bak rattet. 

Anonymkode: 851ae...ef5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det har de når jeg har blitt hentet. Han satt foran med sjåføren.

Anonymkode: eb2c3...23d

Skrevet

Jeg ble hentet av ambulanse, men barnefaren måtte kjøre etter. Er vel kanskje greiest også, med tanke på at han kanskje må tilbake (om det ikke er sykehushotell der), og at dere uansett må komme dere hjem igjen når dere skrives ut. Tar det lang tid å få verkstedtime? Har dere mulighet til å låne en bil i disse dager før bilen er reparert? Om ikke ville jeg lånt en leiebil til bilen er ferdig reparert. 

Anonymkode: c3611...8da

• Liker 3
Skrevet

Det vanligste og mest praktiske for dere er at han kjører i egen bil rett bak ambulanse

Anonymkode: 01a3b...ccb

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror også det er mest vanlig at far kjører etter i bil. Er jo også mulighet at det ikke er plass pga. studenter og jordmor. Isåfall sånn her jeg bor. Dere får spørre når ambulanse blir bestilt, men sikkert lurt å ha en plan B for far.

Anonymkode: d900a...664

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville sagt motsatt. Normalt sett får de det.

Anonymkode: bb6d1...253

• Liker 1
Skrevet

Ja, sier ambulansearbeiderne her i hus sier at de gjør det her i fylket. Ambulansearbeider med kvinnen bak, mannen i framsetet. Med fødebagen baki.

Anonymkode: 80aea...777

Skrevet

Tror det er veldig forskjellig fra plass til plass

Anonymkode: 1c14c...0ab

Skrevet

Sender de med jordmor er det ikke plass, sånn i tillegg til ambulansens mannskap.

Og siden du har historie med veldig raske fødsler, vil de nok forsøke å sende jordmor med.

Ville nok prøvd å låne eller leie bil, så dere har alle muligheter. Kan forsikringen dekke det…?

Anonymkode: 901d8...d4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan ikke han kjøre egen bil? 

Anonymkode: d7e70...930

Du har ikke født eller hatt styrtfødsrl

Anonymkode: cc17d...ecc

Skrevet

Er ambulansearbeider. 
Hvis det er et ønske så gjør vi så godt vi kan for at far blir med i ambulansen. Mange velger å kjøre egen bil, men noen velger også å bli med oss. 
Kan i sjeldne tilfeller være at det ikke er plass, eller at far må sitte fremme. 
Hvis vi feks har med student/lærling eller jordmor vil disse sitte bak. Men om det blir fødsel i bil stopper vi uansett og far kan komme bak (ikke mye plass men får plass til å stå bak båren til mor).

Har også vært med at vi løste det sånn at student kjørte fars bil bak slik at far kunne bli med i ambulansen. Hadde også JM med da. Det var veldig viktig for mor at far var der, så da prioriterte vi det slik. 

Tror det vil være mange momenter her som avgjør om far kan bli med i ambulanse eller ikke. Vær tidlig ute med å si hva dere ønsker, så kan det planlegges på vei ut ved at feks en student ikke blir med på akkurat det oppdraget om det er for å få plass. 

Håper det løser seg slik dere ønsker og at dere rekker frem til sykehus :)

Anonymkode: 9df5c...60d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...