AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #1 Skrevet 2. november 2023 Har sett og undret meg alltid: når folk skjærer brød i brødmaskin i butikken, hvorfor legger de brødet i plastikkposen og ikke i originalposen? Anonymkode: 8caea...763 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Når brødet er oppskåret blir det tørt på et blunk i den papirposen! Anonymkode: 73889...d8b 20 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 Holder seg bedre i plastposen Orginalposen er for liten til å lukkes Anonymkode: 87104...9e7 10 1
Purra Skrevet 2. november 2023 #4 Skrevet 2. november 2023 Du mener altså den papirposen? Det er jo fordi at den ikke kan lukkes, så brødet faller lett ut pluss at det kan bli tørt når posen ikke er lukket. 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #5 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når brødet er oppskåret blir det tørt på et blunk i den papirposen! Anonymkode: 73889...d8b Nope, ikke hos meg. Putter det i plastposen med en gang. Anonymkode: 8caea...763
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #6 Skrevet 2. november 2023 Purra skrev (Akkurat nå): Du mener altså den papirposen? Det er jo fordi at den ikke kan lukkes, så brødet faller lett ut pluss at det kan bli tørt når posen ikke er lukket. Nei altså, jeg undres fortsatt, det er jo mer jobb og unødvendig. Jeg klarer å lukke posen på toppen, teiper også om jeg må. Anonymkode: 8caea...763
Purra Skrevet 2. november 2023 #7 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nope, ikke hos meg. Putter det i plastposen med en gang. Anonymkode: 8caea...763 Så du bruker plastpose du også da? Hva er forskjellen på det du og "vi andre" gjør? 11 2
Purra Skrevet 2. november 2023 #8 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei altså, jeg undres fortsatt, det er jo mer jobb og unødvendig. Jeg klarer å lukke posen på toppen, teiper også om jeg må. Anonymkode: 8caea...763 Syns det blir for lite plass i papirposen til å lukke den, brødet er ofte litt stort. Og jeg går ikke rundt med teip i butikken så da blir det plastikkpose 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #9 Skrevet 2. november 2023 Purra skrev (Akkurat nå): Så du bruker plastpose du også da? Hva er forskjellen på det du og "vi andre" gjør? Unødvendig mye jobb. Mye lettere å legge brødet i papirposen enn plast. Anonymkode: 8caea...763 1
aksase Skrevet 2. november 2023 #10 Skrevet 2. november 2023 Som de fleste er enige om, originalposen er ikke tett slik at brødet tørker ut. Når brødet er skjært i skiver tørker det enda raskere. Ved å legge brødet i en tett plastpose, tar man vare på fuktigheten. 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #11 Skrevet 2. november 2023 Purra skrev (Akkurat nå): Syns det blir for lite plass i papirposen til å lukke den, brødet er ofte litt stort. Og jeg går ikke rundt med teip i butikken så da blir det plastikkpose Nope, sier jeg igjen. Det går fint, du er bare lat😉 Anonymkode: 8caea...763
Purra Skrevet 2. november 2023 #12 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nope, sier jeg igjen. Det går fint, du er bare lat😉 Anonymkode: 8caea...763 Troller du nå? 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #13 Skrevet 2. november 2023 aksase skrev (Akkurat nå): Som de fleste er enige om, originalposen er ikke tett slik at brødet tørker ut. Når brødet er skjært i skiver tørker det enda raskere. Ved å legge brødet i en tett plastpose, tar man vare på fuktigheten. Brødet blir jo ikke tørt, leser du ikke??😬 Anonymkode: 8caea...763
aksase Skrevet 2. november 2023 #14 Skrevet 2. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei altså, jeg undres fortsatt, det er jo mer jobb og unødvendig. Jeg klarer å lukke posen på toppen, teiper også om jeg må. Anonymkode: 8caea...763 Ja, men originalposen er ofte delvis av papir som slipper ut fukt, og om det er plast, er den ofte perforert med tusenvis av små hull som slipper ut fukt. En tett pose holder på fukten slik at brødet ikke tørker ut. Det betyr ikke så mye om brødet spises samme dag, men om du bruker noen dager på å spise det opp, vil det være stor forskjell på å bruke originalposen eller en tett plastpose. Endret 2. november 2023 av aksase 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #15 Skrevet 2. november 2023 Purra skrev (Akkurat nå): Troller du nå? Er det første du kom på? 🫣 Bei, jeg troller ikke. Anonymkode: 8caea...763
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #16 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nope, sier jeg igjen. Det går fint, du er bare lat😉 Anonymkode: 8caea...763 Hva er dette for slags tråd? Vi sier det er plundrete, utrygt med tanke på at brødet faller ut, dessuten blir det for tørt i papirpose. Det handler overhode ikke om latskap, men å ville ta vare på maten vi kjøper! Anonymkode: 73889...d8b 8 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #17 Skrevet 2. november 2023 aksase skrev (Akkurat nå): Ja, men originalposen er ofte delvis av papir som slipper ut fukt, og om det er plast, er den ofte perforert med tusenvis av små hull som slipper ut fukt. En tett pose holder på fukten slik at brødet ikke tørker ut. Det betyr ikke så mye om brødet spise samme dag, men om du bruker noen dager på å spise det opp, vil det være stor forskjell på å bruke originalposen eller en tett plastpose. Ok, i give up! Anonymkode: 8caea...763 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #18 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er dette for slags tråd? Vi sier det er plundrete, utrygt med tanke på at brødet faller ut, dessuten blir det for tørt i papirpose. Det handler overhode ikke om latskap, men å ville ta vare på maten vi kjøper! Anonymkode: 73889...d8b Jaha, så du mener at jeg ikke tar vare på maten? Herlighet, dere er så vanvittig rett fram. Anonymkode: 8caea...763
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #19 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har sett og undret meg alltid: når folk skjærer brød i brødmaskin i butikken, hvorfor legger de brødet i plastikkposen og ikke i originalposen? Anonymkode: 8caea...763 Orginalposen er for liten til å lukkes i enden, og brødbiter faller ut. Hva tenker du er alternativet? Det er jo en grunn til at posene er der. Anonymkode: b5a96...c90 2
Gogglebox Skrevet 2. november 2023 #20 Skrevet 2. november 2023 Fordi det skal rett inn i fryseren når jeg kommer hjem. Funker dårlig å fryse brødet i brødposen. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå