AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #1 Skrevet 2. november 2023 Jeg har en katt med svært sterke smerter i munnen. Hun får smertestillende pga dette. Jeg kan ikke presse tablettene inn i munnen hennes pga smertene. Hun tar ikke tabletten frivillig. De skal ikke gies sammen med mat, selv om jeg har prøvd det også uten at det funka. Tabletten kan ikke knuses. Jeg har prøvd å ha tabletten i våtmaten hennes, men hun spiste den ikke, jeg har også prøvd å ha tabletten i litt tubeost, men hun liker ikke tubeost. Noen tips? Anonymkode: 6839b...14c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Spør veterinæren, de bør ha erfaring med dette. Anonymkode: da3e3...ce7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 Jeg har også erfaring med smertestillende pga smerter i munnen og jeg fikk i henne medisin ved å bruke denne fremgangsmåten Ta et tak rundt snuten med tommel og en pekefinger bak hjørnetennene. Bøy kattens hode forsiktig bakover. Hold tabletten mellom tommel og pekefinger i den andre hånden. Legg tabletten så langt bak på tungebasen som mulig. Det er oftest lettest å bruke en tablettgiver. Lukk munnen og hold hodet litt bakover samtidig som strupen masseres lett til tabletten svelges. I blant kan det hjelpe å sprute litt vann i munnen dersom katten ikke vil svelge. Anonymkode: dcbd1...d90
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #4 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har også erfaring med smertestillende pga smerter i munnen og jeg fikk i henne medisin ved å bruke denne fremgangsmåten Ta et tak rundt snuten med tommel og en pekefinger bak hjørnetennene. Bøy kattens hode forsiktig bakover. Hold tabletten mellom tommel og pekefinger i den andre hånden. Legg tabletten så langt bak på tungebasen som mulig. Det er oftest lettest å bruke en tablettgiver. Lukk munnen og hold hodet litt bakover samtidig som strupen masseres lett til tabletten svelges. I blant kan det hjelpe å sprute litt vann i munnen dersom katten ikke vil svelge. Anonymkode: dcbd1...d90 Denne metoden bruker vi på de andre kattene, men det funker ikke på henne pga smertene. Hun hyler og springer avgårde. Men jeg har fått resept på smertestillende væske istedenfor tabletter, det blir nok litt lettere Anonymkode: 6839b...14c 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 Det høres ut som en utfordrende situasjon. Hvis katten din ikke tar tabletten frivillig og den ikke kan knuses, kan du prøve å snakke med veterinæren din for å se om det finnes alternative former for smertestillende medisin, for eksempel flytende eller injeksjonsform. De kan gi deg råd om hvordan du best kan administrere medisinen til katten din uten å forverre smertene. Ta gjerne kontakt med veterinæren for mer hjelp! Anonymkode: c2f0f...c0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå