kri.star Skrevet 2. november 2023 #21 Skrevet 2. november 2023 Du er 23. Du har en helt gjennomsnittelig utdannelse og ingen relevant arbeidserfaring = du starter på bunn. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #22 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men det er DNB som betaler. Anonymkode: 01472...687 Dnb betaler Manpower, som betaler henne. Manpower tar sin del av kaka, de betaler ikke henne den summen de får fra DnB. De skal jo også tjene penger. Anonymkode: 7349b...c26 2
Hareena Skrevet 2. november 2023 #23 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du får lønn fra Manpower, og da er selvsagt lønna dårligere en om du hadde vært ansatt i DNB. Anonymkode: 7349b...c26 Det er ikke tillatt iht vikarbyrådirektivet. Du har rett på likelønn. Dette direktivet trådte i kraft for å unngå sosial dumping. Manpower må betale deg samme lønn som DNB betaler sine ansatte i sammenlignbar situasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #24 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dnb betaler Manpower, som betaler henne. Manpower tar sin del av kaka, de betaler ikke henne den summen de får fra DnB. De skal jo også tjene penger. Anonymkode: 7349b...c26 Det er fortsatt dnb som avgjør hvor mye de er villige til å betale for innleie av person. Anonymkode: 01472...687
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #25 Skrevet 2. november 2023 StianEg skrev (6 minutter siden): Handelshøyskolen BI er en svært god skole. Alle kommer inn, men ikke alle kommer ut med en bachelor. Til det trenger du IQ og en viss innsats. I tillegg er utdannelsen skreddersydd til hva bedrifter trenger, i motsetning til mange offentlige skoler. BI er ranket blant de 50 beste skolene i verden 10 år på rad av Financial Times, så her har du virkelig ikke greie på hva du uttaler deg om. Nå står det ikke at hun har gått på BI, men BI er uansett en fantastisk skole. Mange kommer i jobb etter endt bachelor fra BI, det er greit nok. Men ettertraktet, det blir man ikke, og man stiller ikke sterkt i konkurranse med folk fra feks NHH. Og jobbene man får etter (kun) en bachelor, er svært ofte jobber man tidligere ikke trengte utdannelse til eller at et fagbrev innen kontor var nok. Så her har du definitivt et litt vel grandiost bilde av økonomi-bachelor fra BI. Anonymkode: 1cf9d...c1f 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #26 Skrevet 2. november 2023 Husker ikke hvor mye Manpower fakturerer kundene sine, men jeg lurer på om det er rundt 450 - 600 kr timen. Anonymkode: 55ce7...925
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #27 Skrevet 2. november 2023 Min første jobb var også kunderådgiver i DNB, gjennom Manpower. Tjente også veldig dårlig den gangen. Etter ett års tid med veldig fin arbeidserfaring fikk jeg meg en annen jobb med høyere lønn. Er fremdeles god venn med flere av de kollegaene jeg ble kjent med i DNB☺️ Anonymkode: 20154...1f5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #28 Skrevet 2. november 2023 5 hours ago, Hareena said: Det er ikke tillatt iht vikarbyrådirektivet. Du har rett på likelønn. Dette direktivet trådte i kraft for å unngå sosial dumping. Manpower må betale deg samme lønn som DNB betaler sine ansatte i sammenlignbar situasjon. Dette. Fascinerende altså mange fortsatt tror at man får mindre betalt I vikarbyrå. Man har samme lønn og vilkår som om man var ansatt direkte av kunden. Men ja 200kr var lavt. Anonymkode: 328af...415
Rucula Skrevet 2. november 2023 #29 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du får lønn fra Manpower, og da er selvsagt lønna dårligere en om du hadde vært ansatt i DNB. Anonymkode: 7349b...c26 Det stemmer ikke Ref likelønnsprinsippet
Rucula Skrevet 2. november 2023 #30 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Husker ikke hvor mye Manpower fakturerer kundene sine, men jeg lurer på om det er rundt 450 - 600 kr timen. Anonymkode: 55ce7...925 Stemmer ikke! De legger på et lite påslag (kommer i tillegg til lønna) gjerne på 1,5-2 %
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #31 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mange kommer i jobb etter endt bachelor fra BI, det er greit nok. Men ettertraktet, det blir man ikke, og man stiller ikke sterkt i konkurranse med folk fra feks NHH. Og jobbene man får etter (kun) en bachelor, er svært ofte jobber man tidligere ikke trengte utdannelse til eller at et fagbrev innen kontor var nok. Så her har du definitivt et litt vel grandiost bilde av økonomi-bachelor fra BI. Anonymkode: 1cf9d...c1f Man må som regel ha master for å få en god jobb innen økonomi. Har man master så får man de samme jobbene om man så har master i økonomi fra BI, NHH, CBS eller LSE. Det er karakterer, verv, og tidligere jobberfaring som spiller en vesentlig rolle her, ikke hvilken skole man gikk på. TS jeg ville godtatt jobben og jobbet der i 6-12 mnd før du finner noe internt. DNB utlyser sjeldent stillinger, men veldig mange kommer inn gjennom nettopp vikarbyrå. Stå i den litt lavere enn forventede lønnen, lær så mye som mulig, bytt nettverk på arbeidsplassen, og ha øyne og øre åpne for mulighet til å flytte over internt. Anonymkode: f03bf...d3b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå