AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #1 Skrevet 2. november 2023 Noen som fortalte meg at det nå har blitt slutt på å legge ut hjelp til jul anonser på finn. At de som ønsker å gi hjelp kan legge ut at de tilbyr hjelp, men at folk som trenger hjelp ikke har lov til å spørre. Noen som vet om dette stemmer? Det var isåfall på høy tid at det har blitt sånn! Anonymkode: ecb42...3a8 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Noen som fortalte meg at det nå har blitt slutt på å legge ut hjelp til jul anonser på finn. At de som ønsker å gi hjelp kan legge ut at de tilbyr hjelp, men at folk som trenger hjelp ikke har lov til å spørre. Noen som vet om dette stemmer? Det var isåfall på høy tid at det har blitt sånn! Anonymkode: ecb42...3a8 Jeg prøvde å søke "hjelp til jul" og "trenger hjelp til jul" på Finn.no, og fikk bare annonser med "tilbyr hjelp til jul", samt diverse salgsannonser for julepynt, jule-cd/dvd etc., så det ser virkelig ut til at det ikke lenger går an å ha annonse med "bønn om hjelp til jul". Det er nok alle useriøse svindlere og tiggere som har forårsaket dette, noe som er forståelig. Samtidig kjenner jeg at jeg blir provosert over at sånne folk har bidratt til å sette ærlige trengende i et dårlig lys. Anonymkode: a05f4...a1d 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 Ja er slutt på ønsker til jul på finn Anonymkode: a50fb...688 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #4 Skrevet 2. november 2023 Så bra! Den tiggingen var en uting. Anonymkode: 384b4...b5b 9 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 Ja, det stemmer at det har vært noen endringer på Finn når det gjelder julehjelp-annonser. Nå kan folk som ønsker å gi hjelp legge ut annonser, men det er ikke tillatt for folk som trenger hjelp å be om det direkte. Dette har blitt gjort for å organisere og sikre at hjelpen blir fordelt på en rettferdig måte. Det er flott at det finnes muligheter for å tilby hjelp til de som trenger det i julen! Anonymkode: 45231...86b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Skrevet 4. november 2023 Ja men tror det blir flere som trenger julehjelp enn det er dem som gir julehjelp, så folk som legger ut annonser for å hjelpe kommer sikkert til å bli nedlesset av meldinger. Og ikke alle vil få hjelp dessverre. Men håper folk er smarte å klarer å gjennomskuer svindlere. Svindlere ødelegger så mye for dem som virkelig trenger hjelp. Anonymkode: aeaf7...4fa 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 Og nå har folk som har benyttet seg av hjelp til jul "tilbudet" på finn gått fullstendig i harnisk. Ser på flere grupper på Facebook at de klager sin nød over at de ikke kan be om hjelp til jul mer. Så nå har de gått til vg og andre aviser for å prøve å presse finn.no til og åpne opp muligheten igjen.... Anonymkode: ecb42...3a8 1
Gjest Kattedama Skrevet 6. november 2023 #8 Skrevet 6. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og nå har folk som har benyttet seg av hjelp til jul "tilbudet" på finn gått fullstendig i harnisk. Ser på flere grupper på Facebook at de klager sin nød over at de ikke kan be om hjelp til jul mer. Så nå har de gått til vg og andre aviser for å prøve å presse finn.no til og åpne opp muligheten igjen.... Anonymkode: ecb42...3a8 Ser ikke problemet med at folk ikke kan «tigge» om hjelp lenger. Trenger de hjelp så kan de legge inn en forespørsel til de som vil hjelpe. Enklere for alle parter. Endret 6. november 2023 av caremore
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #9 Skrevet 6. november 2023 Det som ser ut til å bli "problemet" inne på Finn nå, er at enten så er de annonsene som ligger ute fra fattige selv som tilbyr veldig småtterier for å egentlig få skrevet at de trenger hjelp selv. Eller så er det noen få andre som vil hjelpe, men da kun lokalt der de bor. Tror det blir vanskelig for folk å få hjelp i år. Trist. Anonymkode: 56146...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #10 Skrevet 6. november 2023 Jeg syns de skulle ha stengt begge veier. Det som ligger der nå er "fattig hjelper fattig", en ny måte å be om hjelp på. De som legger ut en skikkelig annonse kommer til å få flere hundre, hvis ikke tusen meldinger med tåredryppende historier. Uansett vil de som trenger det mest, drukne i alt det andre. Jeg syns dette bør være opp til hjelpeorganisasjonene, gjerne de lokale. Anonymkode: 7fea8...ead 6
Million Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 Ja, det er slutt på det pga misbruk og trakassering; https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/14797443022482-FINN-endrer-Hjelp-til-jul-på-Torget
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg syns dette bør være opp til hjelpeorganisasjonene, gjerne de lokale. Dette! Og de som ønsker å hjelpe kan bidra i disse organisasjonene slik at dette kommer inn i mer ordnede former. Anonymkode: f3f02...461 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 Det er supert at det er slutt på det.Frekke folk som skal ha alt gratis. Jeg er også fattig men tigger ikke. Står heller ikke frem i avis for at folk skal spandere mat å gaver på meg. Anonymkode: dd5f7...f9d 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 Fra en som har hjulpet folk hvert år, så må jeg ærlig si at for hver andre ærlige, er det en uærlig. og det er fryktelig leit. Dette kunne jo vært en fin mulighet til å faktisk hjelp de som trenger hjelpen mest. Men mye vil ha mere. Gratis får folk til å se blindt. Og man ser ikke lengre enn egen snute. Leit. Anonymkode: 11f19...65d 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 Det er alltid noen som ødelegger for andre. En venninne av meg fant en familie, enten finn eller facebook, og hun kjøpte flere poser julemat og gaver til barna. Hun dro dit på besøk, og til sitt store sjokk så setter begge foreldrene seg og røyker på trappa. De inntar en ordentlig stakkars meg holdning med hvor vanskelig det er å slutte, at det hadde ikke vært en god jul for unga med to sure foreldre, og man må få kose seg litt her i dette kjipe livet. Og der stod min venninne, nettopp brukt 2500 kr på denne familien som røykte 30 marlboro hver dag. Hun beit det i seg og sa at hun fokuserte på barna, men at det var siste gang. Anonymkode: 92e00...092 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 1.57): Ja men tror det blir flere som trenger julehjelp enn det er dem som gir julehjelp, så folk som legger ut annonser for å hjelpe kommer sikkert til å bli nedlesset av meldinger. Og ikke alle vil få hjelp dessverre. Men håper folk er smarte å klarer å gjennomskuer svindlere. Svindlere ødelegger så mye for dem som virkelig trenger hjelp. Anonymkode: aeaf7...4fa Jeg hjalp noen familier i fjor, men jeg komme ikke til å legge ut en annonse selv. Ergo blir det færre givere, mens antallet trengende (og svindlere) er det samme. Grunnen til at jeg ga i fjor var at jeg ble berørt av annonsene til de jeg ga til. Jeg ga til 5 familier. En lurte meg, en fortsatte å tigge om penger i flere måneder og de tre andre håper jeg hadde glede av pengene... Anonymkode: 4f32f...ed4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå