AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #1 Skrevet 2. november 2023 Mann, bikker snart 40. Enslig, 1 barn, delt omsorg 50/50. Slutt med barnemor for ca 3 år siden. Er egentlig litt nysgjerrig på å høre om andres opplevelser rundt deres siste langvarige/seriøse forhold, samt bruddet. Har noen punkter, og tenkte å dele mine erfaringer. Dette er ikke ment å være stygg mot eksen, og er heller ikke ute etter å starte en diskusjon rundt mine erfaringer. Som sagt, er interessert i å høre hva andre har opplevd 1. Hva fungerte bra? - Dessverre ikke så altfor mye. Vi hadde det veldig bra i startfasen. Likte å gjøre mye av de samme tingene, så hadde mye moro sammen. Men det var i grunn det. 2. Hva i forholdet fungerte jevnt over dårlig? Hva var de største utfordringene? - Kommunikasjon. Eksen hadde en del bagasje fra tidligere som gjorde at hun responderte på kritikk på en meget uheldig måte. Den minste ting gjorde at hun gikk veldig på defensiven, og over tid førte det til at jeg stengte mer og mer av. Orket ikke reaksjonene hennes. Hun mente at å kritisere hverandre var unødvendig. Er enig at man kan tenkte seg litt om før man sier noe, men det funker ikke i et forhold dersom man ikke kan snakke med hverandre om vanskelige ting, uten at verden raser sammen. Dette førte da også til at hun ikke klarte å kommunisere til meg hvordan hun hadde det. Jeg kan ta selvkritikk på at jeg ikke prøvde nok å forstå henne, men mener allikevel at en persons traumer primært er deres ansvar å jobbe med. 3. Hva har vært positivt og negativt etter bruddet? - Positivt: Muligheten til å finne tilbake til meg selv. Gjort at jeg i mye større grad tenker over hva jeg ser etter i en ny partner. - Negativt: Kjent på mye bitterhet. Følte jeg ofret mye i forholdet (flyttet til hennes hjemsted, hun fikk mye ut av forholdet økonomisk). Nå er det mye mer logistikk involvert med å møte gamle venner og familie. Vært noe deprimert og ble utbrent på jobb pga stort tankekjør. Anonymkode: b804c...ad6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Hun høres ut som veldig mange andre kvinner dessverre. Ofte er disse meget vanskelig å ha med å gjøre gjennom et brudd også spesielt om det er barn inne i bilde. De kan bli veldig hevngjerrige og legge mye tid og energi i å gjøre situasjonen din så kjip som overhodet mulig. Anonymkode: b59cd...a94
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun høres ut som veldig mange andre kvinner dessverre. Ofte er disse meget vanskelig å ha med å gjøre gjennom et brudd også spesielt om det er barn inne i bilde. De kan bli veldig hevngjerrige og legge mye tid og energi i å gjøre situasjonen din så kjip som overhodet mulig. Anonymkode: b59cd...a94 Samarbeid om barnet går heldigvis bra. Ingen hevngjerrighet. Føler ikke hun bevisst prøver å gjøre ting kjipe for meg. Men, hun har tatt valg etter bruddet som har påvirket barn og meg negativt... TS Anonymkode: b804c...ad6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #4 Skrevet 2. november 2023 Her har jeg hatt de samme utfordringene som deg, men hører ofte at det er fordi han er mann… men jeg tenker det er ulike måter å jobbe med utfordringer på. Å gjøre ingenting med utfordringene fungerer ikke. Anonymkode: be9b0...601 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå