Gå til innhold

Mor og sønn som ikke klarer å snakke om vanskelige ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at gutten min på 15 ikke har hatt det så bra i det siste, han var syk noen dager og jeg må si jeg betvilte sykdommen noe - men han var veldig påståelig og spilte godt🙄  Ser i etterkant at han har skulket skolen dagen før og etter sykdommen. Nei, skolen har ikke gitt beskjed på melding, hvilket er håpløst, men jeg ser det når jeg logger inn i visma (kan dessverre ikke se det i mappen men kun i nettversjon med bankid-innlogging). 

Problemet er at han ikke snakker med meg. Og det som verre er, jeg, den voksne, er helt lik selv og snakket aldri med mine foreldre selv om jeg hadde det aldri så vondt..og gjør det fortsatt ikke. De er verdens snilleste og jeg har ingen grunn til å frykte å snakke med dem, så hvorfor jeg var (og er) sånn klarer jeg ikke å sette fingeren på.

Jeg klarer ikke snakke om det aller vanskeligste med min nærmeste venninne heller, frykter at min sønn er prikk lik meg og holder alt inne i seg.

Dvs jeg har masse følelser og kan snakke om det meste, feks kan jeg grine og prate om triste saker i nyhetsbildet, en tante som har gått bort, hvor forferdelig jeg har det etter at jeg mistet hunden min osv, men det virkelig kjipe, som feks den gangen mannen min var utro, eller at jeg ble mobbet på videregående, det har jeg ikke engang fortalt venninnen min. 

Er det noen som kjenner seg igjen som kan hjelpe meg å løse knuten, altså få han til å åpne seg. Eller som kanskje har noen tips som kan hjelpe oss begge... 

Anonymkode: 61978...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...