Gå til innhold

Tesla 3 knuser Mercedes ML 4matic på vinterføre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett denne video? https://www.nettavisen.no/nyheter/vi-kjorte-mercedes-og-tesla-opp-bakken-en-ma-gi-tapt/v/5-95-1011953

Mercedesen med firehjulsdrift blir knust av en Tesla 3 oppover en bratt snødekt bakke. 
Trodde Tesla var dårlig på vinterføre? Skulle da tro en Mercedes med firehjulstrekk skulle klare en slik bakke bedre? Hvorfor skjer dette. Fortell en som ikke har peiling på biler. 

Anonymkode: 9b5f7...a36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du fått det fra at Tesla er dårlig på vinterføre? Jeg byttet til Tesla nettopp fordi de er fantastiske på vinterføre. Der den ikke kommer fram kommer ingen fram.

Har sett denne testen for lenge siden og er ikke overrasket over hvor bra Tesla gjord det. Er mer overrasket over hvor mye dårligere Mercedes gjorde det.

Anonymkode: 98db9...6f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor har du fått det fra at Tesla er dårlig på vinterføre? Jeg byttet til Tesla nettopp fordi de er fantastiske på vinterføre. Der den ikke kommer fram kommer ingen fram.

Har sett denne testen for lenge siden og er ikke overrasket over hvor bra Tesla gjord det. Er mer overrasket over hvor mye dårligere Mercedes gjorde det.

Jeg vet ikke jeg. Men fikk et inntrykk av Tesla som en fancy bil og ikke noe mer.  De jeg jobber med ler av Teslaer og sier det bare er en laptop på fire hjul. 
Så da er det trygt med Tesla på vinterføre? Hva med bagasjeplass. Hvor mye plass på den største Tesla? Nok til å dra på lang bilferie?

Skrevet

Er ikke fan av noen av disse, men, det er lysår mellom 2006 og i dag på teknologien som er, og var tilgjengelig. Hadde de derimot brukt dagens utgave av bæsjedesen kunne det blitt noe anna.

Anonymkode: 21608...a54

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke jeg. Men fikk et inntrykk av Tesla som en fancy bil og ikke noe mer.  De jeg jobber med ler av Teslaer og sier det bare er en laptop på fire hjul. 
Så da er det trygt med Tesla på vinterføre? Hva med bagasjeplass. Hvor mye plass på den største Tesla? Nok til å dra på lang bilferie?

Tesla sliter kanskje litt med kundeservice noen steder, men ellers skal du ikke høre på hva folk sier, De aller fleste har ikke peil og bare sier noe de har hørt andre si.

Nei, jeg har ikke Tesla selv.

Anonymkode: e371a...9d1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har hatt modell 3 i 4år. 4-hjulstrekk. Bor i et snøhøl, som de kaller det, og pendler til byen. Aldri hatt problemer på vinterføre.

Har også brukt Teslaen på biltur til legoland, hytte på fjellet og bruker den stort sett på langtur med familien. Vi er to voksne og to barn. Når barnevogn måtte med var det upraktisk , og ski (har ikke skibox, men ellers uproblematisk med baggasje og barnesete(r).

Anonymkode: 35b41...933

Skrevet

Har aldri hatt problemer med tesla 3 med piggfrie dekk. 4-hjulstrekk versjon selvsagt. Men har også en gammel honda cr-v med 4wd og den fungerer også bra.

Anonymkode: 90700...2f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må lære deg å skille på de som kommer med konstruktiv kritikk og de som kritiserer bare for å kritisere. Når man kommer med argumentet om at det er en laptop på 4 hjul har man ikke mye å komme med. Da er de bare generelt elbil eller Tesla motstandere fordi de tror det er det som gjør de til menn.

Tesla er vanvittig god på vinterføre, har aldri følt meg tryggere, så det er ikke noe du må tenke på. Bagasjeplassen varierer fra modell til modell, men har hatt S og X hvor vi er 5 personer som har dratt på bilferie i opptil 5 uker med alt det medfører...bagasjeplassen er stor, spesielt i X'en

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Elbiler tar seg generelt bedre frem på vinterføre fordi tractionkontrollen kan kontrollere en elmotor mye mer nøyaktig enn en forbrenningsmotor, tesla er ikke noe bedre enn andre merker på dette.

Vi har hatt tre stk elbiler med bakhjulstrekk og selv disse er fantastiske på å komme seg frem på dårlig føre. Med firehjulstrekk er det bare bakkeklaring og dekk som holder igjen fremkommeligheten.

Anonymkode: 88c33...930

Skrevet

Lav tyngdepunkt og firehjulstrekk mot en liksom-SUV fra Mercedes...Teslaen har tom. teorien på sin side.

Anonymkode: a892d...1c8

Skrevet

Hvorfor sidestiller de en Tesla med en 17 år gammel Mercedes? Burde vel bruke samme årsmodell i det minste om det skulle være sammenlignbart vel? 

Anonymkode: 6327c...ef2

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor sidestiller de en Tesla med en 17 år gammel Mercedes? Burde vel bruke samme årsmodell i det minste om det skulle være sammenlignbart vel? 

Det er nok det som må til for at en Tesla skal se bra ut 😅

Anonymkode: 672d0...f91

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvis jeg ikke husker helt feil så er det reporterens egne biler.

Dette er sikkert en diskusjon som startet på kontoret og som ble testet ut for moro...

Skrevet

Teslaene overrasker veldig på vinterføre! Kunne bare drite i å kjøre gamleveien til hytta med min BMW X4 eller Volvo XC60… Nå spares tid 👍

Anonymkode: 7f133...a2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Der tesla ikke kommer fram kommer ingen fram? Eh jo... Alt med sperrer forran og bak kommer frem langt bedre. Noe så enkelt som en gammel benz gelendewagen g240d fra det glade 90 tallet tar seg frem bedre på alle måter. Det gjelder ikke bare tesla, men alt anna også med drift på høyre fremhjul og venstre bakhjul som stort sett alle biler med 4wd er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fordi tesla ikke har sjangs på noen måte når det kommer til 4wd!

Men for all del, legg in lavserie, slå på sperrer forran og bak på tesla :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...