AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #1 Skrevet 2. november 2023 Vi har ikke borettslag, vi har selveier, men det er da noen som er ledere i styret. Disse folkene er "sure sjefer" som bestemmer over oss andre, og forteller oss hva vi skal gjøre. Vi betaler for snørydding, men de kommer ikke ofte nok til oss siden det er privat vei. Når jeg kjøpte her, så stod det sort på hvitt at jeg har en parkeringsplass. Nå sier styret at "du skal parkere i garasjen din slik at det blir skikkelig ryddet for snø" MEN når jeg GJØR DET, så blir det jo faen meg bare en stor hardpakka snø haug der jeg har parkering, som jeg må stå å spa vekk!! Selv om poenget var at nå skulle snøen bli fjernet skikkelig, så gjør jo snøplogen ikke det!! Den tar bare veien og så må vi sitte igjen med store hauger som er i veien når vi skal rygge ut av garasjene! 🤮 Når jeg så det, så ble jeg så sur at jeg satt bilen min på plassen igjen. Da blir det i det minste ikke en stor snø haug der..😠 Nå er jeg så lei av de sure folka i styret som kommer og beordrer meg til ditt og datt, som om jeg er en liten unge.. Anonymkode: 4a118...fc8
Millinea Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Husk å ta bilder så du har noe konkret å vise til, med bilen i garasjen og med bilen utenfor. 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 Ville bare også få frem at jeg er ikke en tilhenger av ideen om at folk kommer og ordner opp for meg. Nå betaler jo vi ganske mye penger i måneden for snørydding altså, men jeg har av erfaring ingen forventning om at noen som helst skal ordne opp til meg. Aller helst skulle jeg ha ordet det selv. Jeg har tilogmed sett på firhjulinger med snøskjer på finn men de koster jo skjorta.. Så jeg har anskaffet meg en snøfreser. 🙈 Anonymkode: 4a118...fc8
sommermor Skrevet 2. november 2023 #4 Skrevet 2. november 2023 At det blir en snøhaug foran garasjeportene er da helt naturlig når brøytebilen måker vekk snøen. Her har vi ikke garasjer,men det blir da en snøhaug foran inngangen og foran søppel og postskuret. 2
Snublefot62 Skrevet 2. november 2023 #5 Skrevet 2. november 2023 Hva er forslagene dine til å løse dette da? 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #6 Skrevet 2. november 2023 sommermor skrev (44 minutter siden): At det blir en snøhaug foran garasjeportene er da helt naturlig når brøytebilen måker vekk snøen. Her har vi ikke garasjer,men det blir da en snøhaug foran inngangen og foran søppel og postskuret. Det jeg mener er at vi skal ikke ha biler der fordi snørydderene skal rydde plassen. Men de rydder bare veien, de rydder ikke plassen, slik at vi ikke får noe plass til å rygge ut osv. Når jeg flytter bilen så får bare snøplogen mer plass å bygge opp snø på. mer ledig plass = større areal med hauger av snø. Men om bilen står der, så blir det bare brøytekant forbi bilen min, og den er lettere å ta. Snublefot62 skrev (44 minutter siden): Hva er forslagene dine til å løse dette da? Altså, de som snørydder er sikkert jævlig travle, derfor er det sånn. Den beste løsningen er å snørydde sjøl. Jeg må klekke ut noe lurt. Anonymkode: 4a118...fc8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #7 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det jeg mener er at vi skal ikke ha biler der fordi snørydderene skal rydde plassen. Men de rydder bare veien, de rydder ikke plassen, slik at vi ikke får noe plass til å rygge ut osv. Når jeg flytter bilen så får bare snøplogen mer plass å bygge opp snø på. mer ledig plass = større areal med hauger av snø. Men om bilen står der, så blir det bare brøytekant forbi bilen min, og den er lettere å ta. Altså, de som snørydder er sikkert jævlig travle, derfor er det sånn. Den beste løsningen er å snørydde sjøl. Jeg må klekke ut noe lurt. Anonymkode: 4a118...fc8 Hvis det ikke er bestilt måking av parkeringsplass utendørs, må jo sameiet bestille opp måking av snø også på plassene da, ikke bare veien. Hvis det ikke er bestilt inn f. eks. vaktmester for å måke plasssne, så må man selv stå får måking av sine respektive plasser. Dette er jo fint løsbart, det kommer bare an på hva du og resten av sameiet ønsker å legge inn av innsats selv eller betalingsvillighet for ekstra tjeneste. Anonymkode: f3a08...631 7
Snublefot62 Skrevet 2. november 2023 #8 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Den beste løsningen er å snørydde sjøl. Jeg må klekke ut noe lurt. Anonymkode: 4a118...fc8 Men nå bor du et sted med fellesareal og du kan derfor ikke bare gjøre som du vil. Så du er nødt til å føye deg etter fellesskapet eller komme med en bedre løsning som også fungerer for de andre som bor der. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #9 Skrevet 2. november 2023 Sånne snøbrøyting firmaer tar på seg for mye jobb for å tjene penger, og de rekker ikke overalt. Mener vi hadde gårdservice eller noe lignende på jobben, tror de kom 4 ganger i løpet av en vinter. Anonymkode: 38769...13a
Traktor Skrevet 2. november 2023 #10 Skrevet 2. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Disse folkene er "sure sjefer" som bestemmer over oss andre, og forteller oss hva vi skal gjøre. Du får gå inn i styre selv da, om du tror du kan gjøre en bedre jobb. Det er verdens mest utakknemlige jobb. Så kan du være "kul sjef" og la alle gjøre akkurat som de vil. Endret 2. november 2023 av Traktor 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #11 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis det ikke er bestilt måking av parkeringsplass utendørs, må jo sameiet bestille opp måking av snø også på plassene da, ikke bare veien. Hvis det ikke er bestilt inn f. eks. vaktmester for å måke plasssne, så må man selv stå får måking av sine respektive plasser. Dette er jo fint løsbart, det kommer bare an på hva du og resten av sameiet ønsker å legge inn av innsats selv eller betalingsvillighet for ekstra tjeneste. Anonymkode: f3a08...631 Det er jo det vi skulle ha, måking av plassen. jeg skriver jo i hi at poenget med å fjerne bilene var for å rydde plassen. Men når vi tar bort bilene, så blir det bare mer plass å ha snøhauger på. Det er derfor jeg er sur på styret. De "beordrer meg" til å flytte meg inn i garasjen slik at det skal bli rydda. 🙈 Anonymkode: 4a118...fc8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #12 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det jeg mener er at vi skal ikke ha biler der fordi snørydderene skal rydde plassen. Men de rydder bare veien, de rydder ikke plassen, slik at vi ikke får noe plass til å rygge ut osv. Når jeg flytter bilen så får bare snøplogen mer plass å bygge opp snø på. mer ledig plass = større areal med hauger av snø. Men om bilen står der, så blir det bare brøytekant forbi bilen min, og den er lettere å ta. Altså, de som snørydder er sikkert jævlig travle, derfor er det sånn. Den beste løsningen er å snørydde sjøl. Jeg må klekke ut noe lurt. Anonymkode: 4a118...fc8 Regner med at du har sakt akkurat dette til den som ber dere flytte bilene. Anonymkode: 6221f...f67 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #13 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er jo det vi skulle ha, måking av plassen. jeg skriver jo i hi at poenget med å fjerne bilene var for å rydde plassen. Men når vi tar bort bilene, så blir det bare mer plass å ha snøhauger på. Det er derfor jeg er sur på styret. De "beordrer meg" til å flytte meg inn i garasjen slik at det skal bli rydda. 🙈 Anonymkode: 4a118...fc8 Herregud, er du 10år? Sitt i styret selv da og lag en bedre løsning. Kan ikke sitte å syte når du ikke gidder å løfte en eneste finger selv. Usj Anonymkode: 56b93...516 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #14 Skrevet 2. november 2023 Sutre, syte og klage gjør du, men å selv ta på deg den sure jobben som styreleder det gidder du ikke. Typisk! Selvsagt skal du parkere i garasjen så brøytebilen kommer til. Anonymkode: d50cf...ed2 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #15 Skrevet 2. november 2023 Hva er din løsning, TS? At det brøytes i sikksakk mellom bilene for at beboerne skal få stå på sine parkeringsplasser og ikke i garasjen de har til disposisjon? Alle må flytte bilene sine når brøyting kommer, uansett hvordan en bor. Anonymkode: ab4c9...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #16 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sutre, syte og klage gjør du, men å selv ta på deg den sure jobben som styreleder det gidder du ikke. Typisk! Selvsagt skal du parkere i garasjen så brøytebilen kommer til. Anonymkode: d50cf...ed2 Bilen min er ikke i veien for brøyting. Det som skjer er at om jeg står der, så kjører brøytebilen forbi. Det er ikke snø på parkeringsplassen min fordi bilen står der. Men om jeg flytter bilen inn i garasjen, så blir min parkeringsplass fylt med snøhauger fordi det er ledig plass der, og jeg kommer meg ikke ut fra garasjen. 🤣 De rydder heller ikke de andre parkeringsplassene slik at det er lett for folk å rygge ut. Det blir bare rot. Anonymkode: 4a118...fc8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #17 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hva er din løsning, TS? At det brøytes i sikksakk mellom bilene for at beboerne skal få stå på sine parkeringsplasser og ikke i garasjen de har til disposisjon? Alle må flytte bilene sine når brøyting kommer, uansett hvordan en bor. Anonymkode: ab4c9...4b7 Tror jeg har skrevet en løsning lengre oppe så jeg repeterer ikke meg selv. Min bil er ikke i veien for brøytebilen. De andre er det. Men plassen ryddes ikke så vi mister plass til å snu,rygge osv. Grunnen til at jeg blir sur er at jeg får beskjed om å flytte meg fra min parkeringsplass når jeg ikke er i veien for brøytebilen, og så fylles plassen med snø og store hauger fordi brøytebilen får mer plass til å "rote" på Anonymkode: 4a118...fc8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #18 Skrevet 2. november 2023 Med fare for avsporing: hvorfor står du ikke heller i garasjen? Må være deilig å slippe snø og is på bilen, og iskalde fingre der man står og måker av for å få deni gang. Anonymkode: 7c35f...d9a 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #19 Skrevet 2. november 2023 Hva skjer når du tar opp dette med styret? For jeg regner jo med at dere har en avtale med noen som kommer og måker. Og når de ikke gjør jobben sin som avtalt, så må styret klage til dem. Sånn sett kunne jo du gått inn i styret, og tatt ansvar for snømåke-avtalen. Da kunne du fulgt opp avtalen og passet på at det ble slik du ønsket. Jeg oppfatter ikke at det er styret hos dere som ikke vil at det skal måkes ordentlig. De ber jo om at bilene flyttes for å få måkt vekk all snøen. Men det kan være selskapet de har leid inn ikke gjør jobben slik som avtalt, og at de kanskje ikke følger opp tett nok. Anonymkode: 7606c...db7 1
Hmmmmmm Skrevet 3. november 2023 #20 Skrevet 3. november 2023 En eller annen plass må brukes til å oppbevare snøen. Så hadde jeg vært i styret, så hadde jeg krevd at garasjene ble brukt på vintertid. Hvorfor syns du det er så slitsomt å rydde litt foran garasjen? Jeg må selv rydde foran carporten min. Blir nærmest en fartshump der hvert år. Det er uansett bedre enn å stå å skrape is og børste hele bilen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå