AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #1 Del Skrevet 2. november 2023 Jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer. Mange skriver lange, tåredryppende meldinger om hvor sårt de trenger gaver til barna f.eks.. (noe som sikkert stemmer i mange tilfeller). Men samtidig ligger det jo over 1000 annonser på Finn med barnetøy som gis bort (mye av det er i kjempegod stand - og akkurat det de spør etter), og over 1500 annonser med leker som gis bort (også her veldig mye fint, ikke synlig brukt i det hele tatt). Jeg forstår ikke hvorfor behovet er så skrikende når det ligger så mye ute allerede? Ikke ment som en pekefinger, forstår at mange sliter der ute i disse tider - bare forstår ikke helt hva som er forskjellen på det jeg har å avse og de varene som allerede ligger annonsert der inne? Anonymkode: 90a0b...10d 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Del Skrevet 2. november 2023 Det er nok ikke kun klær og leker de trenger, men også mulighet til å kjøpe noe barnet ønsker seg. Og ikke minst vil jeg tro flere trenger midler til mat/julegodt også. Anonymkode: 43ddf...5b3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Del Skrevet 2. november 2023 Fordi de scammer folk. De vil at du skal vippse de penger sånn at de får kjøpt seg siste iPhone osv. Ikke bit på. Anonymkode: f089d...2a3 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #4 Del Skrevet 2. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er nok ikke kun klær og leker de trenger, men også mulighet til å kjøpe noe barnet ønsker seg. Og ikke minst vil jeg tro flere trenger midler til mat/julegodt også. Anonymkode: 43ddf...5b3 De trenger å skjerpe seg og slutte å tigge på nett. Hvert eneste år avsløres mange som grådige svindlere. Som første innlegg sier, det er masse fint på finn helt gratis - spesielt til barn. De får søke sosial stønad, gå til matutlevering eller lignende. Disse folka vil ha masse penger til luksus. Anonymkode: e8468...5bb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #5 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er nok ikke kun klær og leker de trenger, men også mulighet til å kjøpe noe barnet ønsker seg. Og ikke minst vil jeg tro flere trenger midler til mat/julegodt også. Anonymkode: 43ddf...5b3 Barneklærbudsjettet kan jo overføres til «jul» gjennom året om de benytter muligheten, det samme med gaver. Jeg gir heller bort en fin, brukt vase til mormor og bruker de pengene til gave til mine barn. Anonymkode: dd530...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 2. november 2023 #6 Del Skrevet 2. november 2023 Jeg tror at noen av disse annonsene er reelle, men dessverre ødelegger alle de useriøse. Jeg tør aldri å gi ting eller penger til noen av disse, fordi det er umulig å vite hvem som er falske og ikke. Om man skal gi noe bør man i alle fall ikke gi penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 2. november 2023 #7 Del Skrevet 2. november 2023 Kan det tenkes seg at de ikke har mulighet å faktisk kjøre eller komme seg ditt ting blir gitt bort? At de kanskje ikke har råd til biletter etc? Og at de ikke bor sentralt i Oslo? Ts...prøv heller å tenke at det faktisk er mange familier som trenger hjelp...og siden du skriver slikt her inne regner jeg med at du ikke er en av de som trenger hjelp denne julen. Du må ha det bra nok når du tenker.. hvorfor ikke hente alle leker og klær som gir bort.. hvorfor sparer de ikke penger.... hvorfor... Det er lett for personer som sitter med nok til en bra jul og gaver....men vi må innse at det er mange familier der ute som i år vil slite denne julen...og dere må tenke på barna....ser bare vår lån gikk opp 300 kroner fra oktober til november...og da går også bil lån, lånekasse og forsikring opp også...det kan fort komme opp i 1000 kroner ekstra i november..og hva om den også går opp i desember....1000 kroner er mye for mange nå. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #8 Del Skrevet 2. november 2023 Tror det er kunstig mange som ber om hjelp, og blir mistenksom når folk kun vil ha penger, ikke ting eller matkurver. Julepynt har de fleste. Stearinlys for kos er billig. Mye julemat er på tilbud i løpet av desember. Og man MÅ ikke ha festmat hver dag hele romjula. Å bake litt julekaker er billig. Og gode rundstykker til frokoster. Så var det gaver da. Man må ikke gi til flere enn man har råd til, så mange kan kutte lista litt. Og det er ikke en menneskerett for barn å få gaver for flere tusen. Masse bra gratis eller billig på Finn, som TS skriver. Anonymkode: cb94e...fc1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #9 Del Skrevet 2. november 2023 Venninne av meg la ut annonse der for å hjelpe. Den har ikke ligget i ett døgn engang men har allerede fått ca 100 lange meldinger med vonde historier. Det er enormt mange som tar kontakt der inne. Synd Finn fjernet funksjonen der de som ønsker hjelp kunne legge ut annonse selv, fremfor at de som tilbyr blir nedlesset i alle meldingene. Anonymkode: 1431d...57b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #10 Del Skrevet 2. november 2023 Dessverre så har spleis blitt en arena for arbeidssky folk som ser sin anledning til å få folk til å donere penger til alt det de ønsker seg men ikke gidder å jobbe for. Støtter ingen spleis uansett hvor alvorlig diagnose vedkommende har fått eller om barn dør. Støtter organisasjoner som jobber systematisk inn mot fattigdom og har gode tiltak. Anonymkode: 97b88...8e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #11 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror det er kunstig mange som ber om hjelp, og blir mistenksom når folk kun vil ha penger, ikke ting eller matkurver. Julepynt har de fleste. Stearinlys for kos er billig. Mye julemat er på tilbud i løpet av desember. Og man MÅ ikke ha festmat hver dag hele romjula. Å bake litt julekaker er billig. Og gode rundstykker til frokoster. Så var det gaver da. Man må ikke gi til flere enn man har råd til, så mange kan kutte lista litt. Og det er ikke en menneskerett for barn å få gaver for flere tusen. Masse bra gratis eller billig på Finn, som TS skriver. Anonymkode: cb94e...fc1 1 kr her og 1 kr her blir fort penger. Anonymkode: 0a686...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #12 Del Skrevet 2. november 2023 Anslår 9 av 10 av disse til å være scam. For all del ikke la dere lure! Anonymkode: 3c0d4...100 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #13 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dessverre så har spleis blitt en arena for arbeidssky folk som ser sin anledning til å få folk til å donere penger til alt det de ønsker seg men ikke gidder å jobbe for. Støtter ingen spleis uansett hvor alvorlig diagnose vedkommende har fått eller om barn dør. Støtter organisasjoner som jobber systematisk inn mot fattigdom og har gode tiltak. Anonymkode: 97b88...8e3 Helt enig. Har slutta helt å gi penger til noe som helst. Gir ikke til TV-aksjonen engang. Mye av dette er penger som forsvinner til admin og annet piss. Mitt bidrag til veldedighet er gjennom skatteseddelen, punktum. Anonymkode: 3c0d4...100 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #14 Del Skrevet 2. november 2023 Jeg ville hjelpe etter å ha lest en tåredryppende historie på Finn et år. Jeg ville hjelpe ved å handle inn mat de trengte, men det var alltid noe greier som gjorde at det ikke lot seg gjennomføre. Til slutt var jeg så dum at jeg vipset et beløp. Fikk aldri et takk engang. Anonymkode: c22b3...fb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #15 Del Skrevet 2. november 2023 57 minutter siden, AnonymBruker said: Helt enig. Har slutta helt å gi penger til noe som helst. Gir ikke til TV-aksjonen engang. Mye av dette er penger som forsvinner til admin og annet piss. Mitt bidrag til veldedighet er gjennom skatteseddelen, punktum. Anonymkode: 3c0d4...100 Samme her! Betaler allerede 46% skatt, tenker det holder. Og til og med det går til mye admin og piss. Anonymkode: f8559...586 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 2. november 2023 #16 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dessverre så har spleis blitt en arena for arbeidssky folk som ser sin anledning til å få folk til å donere penger til alt det de ønsker seg men ikke gidder å jobbe for. Støtter ingen spleis uansett hvor alvorlig diagnose vedkommende har fått eller om barn dør. Støtter organisasjoner som jobber systematisk inn mot fattigdom og har gode tiltak. Anonymkode: 97b88...8e3 Jeg støttet en spleis for da gikk pengene til Kreftforeningen. Og de som ordnet spleisen er ikke arbeidssky folk akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå