Gå til innhold

kjøkkenklutvasking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kjøkkenklutene deres hvite av klor eller div farger etter vask i vaskemaskin eller? Min svigermor sier hun koker de og da blir de så hvite og fine at....men ikke mine. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slenger innimellom en kork med klorin inn sammen med klutene i maskina :)

Gjest gjest 0
Skrevet

Tror jeg må teste ut klorintipset for mine blir aldri rene selv om jeg kjører de på kokvask... :forvirret:

Skrevet
Jeg slenger innimellom en kork med klorin inn sammen med klutene i maskina :)

Ikke bruk klor i vaskemaskinen, det ødelegger pakningene. Du vil vel ikke ha vannlekkasje? ;)

Det er greit å klor klutene i en bøtte av og til og skylle dem godt før de has i maskinen.

Skrevet

Vi vasker kjøkkenklutene sammen med håndklær, andre kluter o.l. i vaskemaskinene. Bruker aldri klor, det er mikrofiberkluter så de tåler ikke klor. Blir alltid rene, selv på 60 grader.

Gjest Rognebær
Skrevet

Jeg har nesten bare kjøkkenkluter med farge på, så jeg har aldri tenkt over det. Vasker dem vanligvis på 90 grader, og da er de jo rene selv om det evt sitter igjen flekker.

Skrevet

Jeg har to hvite, de klorer jeg i en bøtte innimellom. De med farger blir fort stygge og løser seg opp, så de hiver jeg etter noen ganger

Skrevet

Jeg har brukt litt klor i maskinen i alle år, jeg, går så fint atte :)

Skrevet

Jeg bruker bare engangskluter på kjøkkenet. Bortsett fra når det er storvask en gang i mellom. Da kaster jeg dem etter bruk, Lite økonomisk, I know... Men, sånn er jeg bare ;)

Skrevet

Kjøper engangskluter på Europris til 10 kroner for en pakke med 10 stk. og kaster dem etter hvert. Bruker vel kluter for 2 - 3 kroner i uken tenker jeg...

Skrevet

Microfiberklutene, som jeg har flest av, vasker jeg i maskinen sammen med kjøkkenhåndklær og slikt. De blir gullende rene de. Andre kluter hender det at jeg legger i klor noen timer, gjerne sammen med oppvaskkosten. Men som regel holder det med en runde i vaskemaskinen på dem også.

Skrevet (endret)
Er kjøkkenklutene deres hvite av klor eller div farger etter vask i vaskemaskin eller? Min svigermor sier hun koker de og da blir de så hvite og fine at....men ikke mine. :forvirret:

Svigermor mener ikke at hun KOKER em, ikke bare kokvasker i maskin da?

Å KOKE dem (rett og slett KOKE på ovnen, gjrne med ett eller annet såpegreier i vannet) har en god effekt på å få dem hvitere enn hva kokvask i min maskin gjør i alle fall.... Det gjelder selvsagt sånne "gode gammeldagse hvite kluter" da, ikke microfiber, det skal ikke kokvaskes på noe som helst måte.

Men mine er ikke alle like hvite nei. Noen ting gir fargeflekker som ikke går så lett bort. Jeg trøster meg med at når de er kokt eller kokevasket så ER de rene selv om de ikke er helt hvite.

Også har jeg en del kluter som aldri har vært hvite, sånne fargede enkle, rimlige kluter. Jeg kaster dem ikke etter bruk, jeg vasker dem, men jeg kaster dem når de bærer preg av å ha vært vaska nok (de har jo litt begrenset håndbarhet...) Men jeg likre best de "hvite" jeg da.

Endret av Malama
Skrevet

Vasker de sammen med håndklær og andre ting som kan vaskes på høy temperatur. De blir muligens litt flekkete noen ganger, men det bryr jeg meg ikke om. Det er bare kjøkkenkluter (trenger ikke se pene ut for min del), og de kan kastes med jevne mellomrom.

Skrevet

Jeg gjør som Leo, kjøper 10 for 10 kr.. veldig greit iogmed at alle klutene ble så fort ødelagt før.. Og veldig greit når jeg har en gjeng med dyr i huset..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...