Gå til innhold

Dating med sosial angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt sosial angst og er en fyr som foretrekker å ta ting rolig i starten.
Jeg føler derfor det er best om jeg finner ei som er litt "introvert" eller ikke så energisk liksom.
Har dere noen forslag om hva jeg skal gjøre for å finne en slik person?
Jeg vurderer Tinder. Skal man nevne i bio'en at man er litt av den rolige typen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du godt nevne 😊

Anonymkode: 07572...b67

• Liker 1
Skrevet

Sikkert lurt å nevne det i bioen så du siler ut de du er mest ute etter. Tror jeg ville valgt å si noe sånt som at du foretrekker å ta det rolig i starten.

Jeg har inntrykk av at det er mange jenter som også foretrekker det, selv om KG er fullt av seksuelt frustrerte damer som hevder de helst vil feies over grundig en gang på restaurantbordet før dere sier "hei" for å sjekke om du er noe tess. (jeg tror de er i mindretall og uansett noe du sikkert ønsker å styre unna) 

Lurt å rydde opp i begrepene. Sosial angst trenger ikke ha noe med introvert/ekstrovert å gjøre. Men så hersker det ganske ulike oppfatninger av hva intro/ekstro er for noe. 

Noen beskriver at ekstroverte får energi av å være sammen med andre og suger til seg andres energi. Introverte får energi av å være for seg selv eller med en favorittperson og tappes for energi i større sosiale samlinger. 

Andre sier at ekstroverte interagerer best med hele rommet, mens introverte interagerer best med den de står sammen med. 

I disse og flere eksempler kan intro og ekstro begge være sosiale mennesker. Bare på ulike måter. 

Sosial angst handler som angst og selvbilde i sosiale sammenhenger og er i høy grad kurerbart. Mens intro /ekstro er mer vage beskrivelser av persontrekk og ikke noe man kurerer folk for.

Anonymkode: 2d00a...aae

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Profil:

Ønsker å bli kjent med en god og snill jente.  Jeg er en som liker å ta det rolig i starten, og er en ganske rolig type.

La oss bli kjent over en kopp kaffe eller gjerne en tur i naturen.

Gleder meg til å høre fra deg.

Kanskje litt om interesser og hva du liker å gjøre

• Liker 1
Skrevet

Jeg setter pris på rådene deres. Takker

Gjest ElderMillenial
Skrevet

Som nevnt tidligere er det sikkert lurt å få med i profilen, kanskje ta det opp igjen om man skal treffes så den andre ikke misforstår og tror du er uinteressert. Her er det viktig med god kommunikasjon. 

Jeg er også introvert med litt sosial angst, det går faktisk veldig greit å treffe super sosiale ekstroverte mennesker også, for de får meg med i samtalene så lett når det bare er oss to at jeg glemmer helt verden rundt. 

Så jeg ville ikke bestemt meg på forhånd for at du må ha det sånn og slik, men heller prøve å treffe litt forskjellige mennesker så du kjenner selv om det føles riktig eller ikke. 

Skrevet

Jeg velger å bumpe denne tråden da jeg sikkert kommer på flere spørsmål. Det er bare fint om noen andre med sosial angst kan dele sine erfaringer og hvordan de overkom den i dating

Skrevet

Som jeg forsøker å belyse så brukes disse uttrykkene veldig ulikt. Å være sjenert er ikke det samme som sosial angst, det å være introvert er heller ikke det samme som å ha sosial angst. 

Jeg tror jeg har litt sosial angst. Dvs jeg liker ikke å plassere meg i sosiale situasjoner hvor jeg har lett for å føle at jeg ikke er god nok i andres øyne og vil gjerne unngå slike situasjoner. En en 1:1 situasjon plages jeg lite av sånne følelser. Jeg synes ikke dette går direkte utover dating. Men jeg skal si at terskelen er høy for å ville gå på date. Da skal det være en person jeg finner veldig interessant og tror kan være en match. 

Jeg har fungert godt sammen med ekstroverte damer så lenge de også er empatiske. De stimulerer meg på en positiv måte. To introverter kan gjerne trekke hverandre ned. 

Jeg tror du bare må fokusere utover og prøve litt. Jeg tror det er greit å nevne noe om personlighet i bio men ikke dra det for langt. Alt skriftlig oppfattes sterkere enn ment så folk kan tro du er helt wacko, mens du trolig er ganske normal. 

Anonymkode: 2d00a...aae

Skrevet

Absolutt kan det være lurt å inkludere det i Tinder-bioen din. Det kan hjelpe deg å tiltrekke deg personer som har samme preferanser og verdier.

Anonymkode: ee02d...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...